|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İBRAHİM YILMAZ (iyilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğrencilere, destinasyon yönetimi kapsamında sürdürülebilirliğin temel ilkeleri konusunda bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Destinasyon bazında sürdürülebilir turizm ilkeleri hakkında yorum yapabilir |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Bilimsel bir araştırma konusuyla ilgili bilgi toplayabilir, analiz edebilir, rapor haline getirerek başkalarına sunabilir |
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-14 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Bir turistik destinasyon olarak Türkiye'deki sürüdürülebilir turizm politikaları hakkında değerlendirme yapabilir |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sürdürülebilir turizm ve destinasyon yönetimi, destinasyon bazında sürdürülebilir turizmin temel ilkeleri, Türkiye'deki turistik destinasyonlarda sürdürülebilir turizm uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, önemi ve içeriği konusunda öğrencilere bilgi verilmesi ve destinasyon, turizm destinasyonu, sürdürülebilir turizm vb. kavramlar, turizm destinasyonu çeşitleri, özellikleri | Konu anlatımı |
2 | Destinasyon, turizm destinasyonu, sürdürülebilir turizm vb. kavramlar, turizm destinasyonu çeşitleri, özellikleri | Konu anlatımı |
3 | Turizmin destinasyonlar üzerindeki olumlu-olumsuz etkileri (çevresel, ekonomik, sosyo-kültürel etkiler) | Konu anlatımı, makale eleştirisi, proje sunumu |
4 | Sürdürülebilir turizmin, turizmin destinasyonlar üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmadaki/yok etmedeki rolü ve önemi, sürdürülebilir turizm ilkeleri | Konu anlatımı, makale eleştirisi, proje sunumu |
5 | Sürdürülebilir turizm yaklaşımı kapsamında, turizmin destinasyonlar üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmaya yönelik girişim ve uygulamalar (eko etiket, yeşil yıldız, mavi bayrak, ÇED vb.) | Konu anlatımı, makale eleştirisi, proje sunumu |
6 | Taşıma kapasitesi kavramı, türleri ve sürdürülebilir destinasyon yönetimi bakımından önemi | Konu anlatımı, makale eleştirisi, proje sunumu |
7 | Destinasyon yönetimi fonksiyonları, destinasyon yönetim örgütü ve ilişkili konular | Konu anlatımı, makale eleştirisi, proje sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Film ve dizilerin sürdürülebilir destinasyon imajına etkileri üzerine çalışmaların incelenmesi | Konu anlatımı, makale eleştirisi, proje sunumu |
10 | Destinasyon yönetimi ve pazarlamasında internetin rolü, destinasyon web sitelerinin ve sosyal medyanın önemi | Konu anlatımı, makale eleştirisi, proje sunumu |
11 | Türkiye’nin sosyal medya hesabı olan Home Turkey’in destinasyon tanıtımı ve pazarlaması açısından önemi | Konu anlatımı, makale eleştirisi, proje sunumu |
12 | Sürdürülebilir destinasyon yönetiminde yerel yönetimlerin ve yerel halkın rolü ve önemi | Konu anlatımı, makale eleştirisi, proje sunumu |
13 | Turizmde destinasyon markalaşmasının önemi, örnek uygulamaların incelenmesi | Konu anlatımı, makale eleştirisi, proje sunumu |
14 | Türkiye bağlamında destinasyon yönetimi ve sürdürülebilir turizm konulu yayınların bibliyometrik analizi | Konu anlatımı, makale eleştirisi, proje sunumu |
15 | Destinasyon Rekabeti, Modelleri, Destinasyon Rekabetçilik Analizi, Örnek Çalışmalar | Konu anlatımı, makale eleştirisi, proje sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türkay, O. (2014). Destinasyon Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık | |
2 | Özdemir, G. (2014). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık | |
3 | Kozak, M. (2014). Sürdürülebilir Turizm, Ankara: Detay Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitaplar, makaleler, internet kaynakları, ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 173 |