Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / RES 101 - RESİM

Kodu: RES 101 Adı: TEMEL SANAT EĞİTİMİ I Teorik+Uygulama: 4+2 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü RESİM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NÜSHET GÖKSUN YENER METİN (goksunyener@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SAVAŞ KURTULUŞ ÇEVİK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Amaç: Sanat nesnesinin biçimini oluşturan öge ve ilkelerin tanımı, kompozisyonlardaki işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkileri öğrenmek, Nokta, doku, çizgi, renk, boşluk -doluluk, ışık-gölge, oran(ölçü), Hareket, yön, strüktür, tekrar(ritm), uygunluk, zıtlık, sıradüzen, Denge(simetri), bütünlük sağlayabilme beceresini kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 sanatın ilke ve elemanlarını açıklayabilir PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser.
PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 sanatın ilke ve elemanlarını kullanarak tasarım yapabilir PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir.
PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser.
PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 renk, doku ve kontrast ilişkilerinin önemini kavrayabilir ve uygulayabilir PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser.
PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar.
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sanat nesnesinin biçimini oluşturan öge ve ilkelerin tanımı, kompozisyondaki işlevleri ve birbirleri ile olan ilişkileri; nokta, doku, çizgi, renk, boşluk- doluluk, ışık-gölge, oran (ölçü), hareket, yön, strüktür, tekrar(ritm), uygunluk, zıtlık,sıradüzen, denge(simetri), bütünlük; desen, çizgi tanımı, çizgi değerleri ve işlevleri;nesnelerin çizgisel çözümü, yüzey-kütle ilişkisi; kompozisyona giriş: Bakmak-görmek-algılamak; görsel alanda etki oluşumları ve bunların düzenlenmesi;
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Noktanın tanımı. Görsel anlatım Öğesi Olarak Nokta. Nokta İlişkileri ve Farklılıklar. Doğada ve Sanatta Nokta. Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap
2 Noktanın tanımı. Görsel anlatım Öğesi Olarak Nokta. Nokta İlişkileri ve Farklılıklar. Doğada ve Sanatta Nokta Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap
3 Geometrik biçimler üzerinde nokta ile form çalışmaları. Doğadan nokta araştırmaları Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap
4 Geometrik biçimler üzerinde nokta ile form çalışmaları. Doğadan nokta araştırmaları Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap
5 Sanatta nokta. Resimsel anlatımda; denge, hareketi durdurma, gözün belli odaklara çekilmesi, plan etkisi yaratma çalışmaları. Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap,Uygulama Çalışmaları
6 Çizgi Biçimleri. Çizgilerin birbirleriyle ilişkileri. Değişik gereçlerin çizgi olanakları. Doğada çizginin araştırılması. performansa dayalı çalışmalar
7 Çizginin görsel anlatımdaki etkileri. Yaklaşan, uzaklaşan çizgiler performansa dayalı çalışmalar
8 Ara Sınav
9 Doku. Doğadaki dokuları incelenmesi. performansa dayalı çalışmalar
10 Yapay dokunun araştırılması. performansa dayalı çalışmalar
11 Rölyef doku çalışmaları performansa dayalı çalışmalar
12 Görsel anlatımda dokunun olanaklarıyla yorumlar yapmak. performansa dayalı çalışmalar
13 Form ve form tekrarı. performansa dayalı çalışmalar
14 Form ve form tekrarı performansa dayalı çalışmalar
15 Tam, aralıklı ve değişen form tekrarları. Final Sınavı . Final Sınavı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mümtaz Işıngör, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi, M.E.B. Yayınları
2 Faruk ATALAYER, Temel Sanat Eğitimi, Anadolu Üniversitesi yayınları
3 Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve görsel Algı, Sedir Yayınları,
4 Klante, Dieter. Punkt und Linie. Druckerei Uhl. Rodolfzell, Printed in Germany 1985.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
rapido kalem,bristol kağıt,resim kalemi,cetvel,guvaj boya,fırça,serbest malzemeler...

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 4 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı 0 0
4.Sunum 7 1
5.Rapor 0 0
6.Seminer 6 1
7.Performans Ödevi 4 4
8.Dönem Ödevi 0 0
9.Proje 2 2
Final Sınavı 16 4 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 1 6
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 4 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 3 18
       c) Performans Ödevi 6 3 18
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 2 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 6 2 12
Sözlü Sınav 4 4 16
Kısa Sınav (Quiz) 2 2 4
Laboratuvar Sınavı 6 2 12
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 2 12
Ara Sınav 6 2 12
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 2 12
Final Sınavı 6 2 12
0
0
Toplam İş Yükü 170