|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | RESİM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NÜSHET GÖKSUN YENER METİN (goksunyener@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SAVAŞ KURTULUŞ ÇEVİK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Amaç: Sanat nesnesinin biçimini oluşturan öge ve ilkelerin tanımı, kompozisyonlardaki işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkileri öğrenmek, Nokta, doku, çizgi, renk, boşluk -doluluk, ışık-gölge, oran(ölçü), Hareket, yön, strüktür, tekrar(ritm), uygunluk, zıtlık, sıradüzen, Denge(simetri), bütünlük sağlayabilme beceresini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | sanatın ilke ve elemanlarını açıklayabilir |
PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | sanatın ilke ve elemanlarını kullanarak tasarım yapabilir |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | renk, doku ve kontrast ilişkilerinin önemini kavrayabilir ve uygulayabilir |
PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanat nesnesinin biçimini oluşturan öge ve ilkelerin tanımı, kompozisyondaki işlevleri ve birbirleri ile olan ilişkileri; nokta, doku, çizgi, renk, boşluk- doluluk, ışık-gölge, oran (ölçü), hareket, yön, strüktür, tekrar(ritm), uygunluk, zıtlık,sıradüzen, denge(simetri), bütünlük; desen, çizgi tanımı, çizgi değerleri ve işlevleri;nesnelerin çizgisel çözümü, yüzey-kütle ilişkisi; kompozisyona giriş: Bakmak-görmek-algılamak; görsel alanda etki oluşumları ve bunların düzenlenmesi; | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Noktanın tanımı. Görsel anlatım Öğesi Olarak Nokta. Nokta İlişkileri ve Farklılıklar. Doğada ve Sanatta Nokta. | Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap |
2 | Noktanın tanımı. Görsel anlatım Öğesi Olarak Nokta. Nokta İlişkileri ve Farklılıklar. Doğada ve Sanatta Nokta | Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap |
3 | Geometrik biçimler üzerinde nokta ile form çalışmaları. Doğadan nokta araştırmaları | Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap |
4 | Geometrik biçimler üzerinde nokta ile form çalışmaları. Doğadan nokta araştırmaları | Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap |
5 | Sanatta nokta. Resimsel anlatımda; denge, hareketi durdurma, gözün belli odaklara çekilmesi, plan etkisi yaratma çalışmaları. | Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap,Uygulama Çalışmaları |
6 | Çizgi Biçimleri. Çizgilerin birbirleriyle ilişkileri. Değişik gereçlerin çizgi olanakları. Doğada çizginin araştırılması. | performansa dayalı çalışmalar |
7 | Çizginin görsel anlatımdaki etkileri. Yaklaşan, uzaklaşan çizgiler | performansa dayalı çalışmalar |
8 | Ara Sınav | |
9 | Doku. Doğadaki dokuları incelenmesi. | performansa dayalı çalışmalar |
10 | Yapay dokunun araştırılması. | performansa dayalı çalışmalar |
11 | Rölyef doku çalışmaları | performansa dayalı çalışmalar |
12 | Görsel anlatımda dokunun olanaklarıyla yorumlar yapmak. | performansa dayalı çalışmalar |
13 | Form ve form tekrarı. | performansa dayalı çalışmalar |
14 | Form ve form tekrarı | performansa dayalı çalışmalar |
15 | Tam, aralıklı ve değişen form tekrarları. Final Sınavı | . Final Sınavı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mümtaz Işıngör, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi, M.E.B. Yayınları | |
2 | Faruk ATALAYER, Temel Sanat Eğitimi, Anadolu Üniversitesi yayınları | |
3 | Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve görsel Algı, Sedir Yayınları, | |
4 | Klante, Dieter. Punkt und Linie. Druckerei Uhl. Rodolfzell, Printed in Germany 1985. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
rapido kalem,bristol kağıt,resim kalemi,cetvel,guvaj boya,fırça,serbest malzemeler... |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 4 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | |
4.Sunum | 7 | 1 | |
5.Rapor | 0 | 0 | |
6.Seminer | 6 | 1 | |
7.Performans Ödevi | 4 | 4 | |
8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | |
9.Proje | 2 | 2 | |
Final Sınavı | 16 | 4 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 1 | 6 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 4 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 3 | 18 |
c) Performans Ödevi | 6 | 3 | 18 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
Sözlü Sınav | 4 | 4 | 16 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 6 | 2 | 12 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |