Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GCM202 - ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ

Kodu: GCM202 Adı: MESLEKİ YABANCİ DİL II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET ÜSTÜNSOY (ahmetustunsoy@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Mesleki kitap ve yayınları anlayabilmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çağrı merkezi hizmetleri alanıyla ilgili bilgi sahibi olur, alanında öğrendiği teorik bilgileri pratiğe dönüştürebilir. PÇ-14 Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak çağrı merkezi hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Avrupa Dil portföyü A2 genel düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. PÇ-14 Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak çağrı merkezi hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Temel düzeyde bir İngilizce metni anlayabilir. PÇ-14 Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak çağrı merkezi hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Mesleki İngilizce için gerekli temel gramer yapılarını bilir. PÇ-14 Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak çağrı merkezi hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste ele alınacak konular; genel gramer tekrarı, çeviri yöntemleri ve meslekle ilgili çeşitli metinlerdir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çağrı merkezi hizmetleri alanıyla ilgili bir okuma parçasının incelenmesi Aktiviteler
2 Çağrı merkezi hizmetleri alanıyla ilgili bir okuma parçasının incelenmesi Aktiviteler
3 Çağrı merkezi hizmetleri alanıyla ilgili bir okuma parçasının incelenmesi Aktiviteler
4 Çağrı merkezi hizmetleri alanıyla ilgili bir okuma parçasının incelenmesi Aktiviteler
5 Çağrı merkezi hizmetleri alanıyla ilgili bir okuma parçasının incelenmesi Aktiviteler
6 Çağrı merkezi hizmetleri alanıyla ilgili bir okuma parçasının incelenmesi Aktiviteler
7 Genel tekrar Genel tekrar
8 Ara Sınav
9 Çağrı merkezi hizmetleri terimleri Çağrı merkezi yönetimi terimleriyle ilgili aktiviteler
10 Genel cümle yapısının incelenmesi Cümle yapısıyla ilgili aktiviteler
11 Çağrı merkezi yönetimi alanında sıkça karşılaşılan kelimeler ve kullanımları Çağrı merkezi yönetimi terimleriyle ilgili aktiviteler
12 Çeviri, çeviri yapma yöntemleri Aktiviteler
13 İngilizce metin yazma yöntemleri Aktiviteler
14 İngilizce metin yazma yöntemleri Aktiviteler
15 Genel tekrar Genel tekrar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
İnternetten alınan çağrı merkezi yönetimi içerikli makaleler, bölümle ilgili terimler, çağrı merkezi yönetimi terimler sözlüğü

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 2 4
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 3 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120