|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YEREL YÖNETİMLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NAZMİYE ÇAĞLAR TOPAL (nazmiyecaglar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NAZMİYE ÇAĞLAR TOPAL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Siyasal iletişimle ilgili kavramları ve kuramsal yaklaşımları incelemek. Siyasal iletişimdeki uzmanlaşmanın siyasal kampanyalar, siyasal pazarlama, siyasal reklamlar üzerinde ne gibi değişiklikler yarattığını ortaya koymak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Siyasal iletişime ilişkin kavramlar ve kuramsal yaklaşımları bilir. |
PÇ-2 2-Ekonomik ve sosyal olayları takip ederek, yerel bazda yaşanan sorunlara çözüm üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Siyasal iletişim konusunda uzmanlaşır ve siyasal kampanya çalışmalarında yer alabilir. |
PÇ-3 3- Kentleri etkileyen çevre ve kentleşme sorunlarının çözümüne ilişkin fikir geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Siyasal danışmanlık konusunda gerekli olan alt yapıyı edinebilir. |
PÇ-4 4- Yerel yönetimlerin insan kaynaklarını ve mali hizmetlerini yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Siyasal iletişim alanında akademik çalışma yapmak isterse bu alana yönelik farklı bakış açılarını kazanmış olur. |
PÇ-7 7- Yerel yönetimler alanındaki mevzuatı bilir ve değişiklikleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, tüm yönleriyle siyasal iletişim kavramını irdeleyen, seçim kampanyaları ile ilgili bir çok önemli örneği inceleyen bir içeriğe sahiptir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Siyasal İletişim Olgu ve Süreci | Anlatma Yöntemi |
2 | Siyasal İletişimin Diğer Disiplin ve Alanlarla İlişkisi | Anlatma Yöntemi |
3 | Siyasal İletişim Aktörleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Siyasal İletişim Türleri, Yöntem ve Teknikleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Etkili Siyasal İletişim: Retorik | Anlatma Yöntemi |
6 | Medya, Sinema ve İnternette Siyasal İletişim | Anlatma Yöntemi |
7 | Siyasal İletişimde Etik / Ahlâk | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siyasal Partilerde Siyasal İletişim | Anlatma Yöntemi |
10 | Siyasal Kampanyalar | Anlatma Yöntemi |
11 | Propaganda | Anlatma Yöntemi |
12 | Türkiye'de Siyasal Partiler ve Seçimler | Anlatma Yöntemi |
13 | Türkiye'de Siyasal Reklamlar | Anlatma Yöntemi |
14 | Siyasal İletişim Araştırmaları | Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Tekrar | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aziz, Aysel: Siyasal İletişim, Nobel Yayınevi, Ankara 2021. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |