|
|||||
Year/Semester of Study | 2 / Spring Semester | ||||
Level of Course | 1st Cycle Degree Programme | ||||
Type of Course | Compulsory | ||||
Department | GEOGRAPHY | ||||
Pre-requisities and Co-requisites | None | ||||
Mode of Delivery | Face to Face | ||||
Teaching Period | 14 Weeks | ||||
Name of Lecturer | RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Name of Lecturer(s) | |||||
Language of Instruction | Turkish | ||||
Work Placement(s) | None | ||||
Objectives of the Course | |||||
.Turkey's biological diversity-owned (the herbal wealth) to reveal, distribution of vegetation, and this distribution, the geographical factors affecting wealth (climate parameters, soil, elevation, look et al.) Studying |
Learning Outcomes | PO | MME | |
The students who succeeded in this course: | |||
LO-1 | . |
PO-1 Cografya biliminde kuramsal ve uygulamali bilgilere sahip olma PO-3 Cografya bilimi kapsaminda mekani dogal ve beseri özellikleriyle tanima, mekanin kullanimindan kaynaklanan sorunlari tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PO-2 Cografya biliminin temel terimlerini kavrama ve cografi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Examination |
LO-2 | . |
PO-4 Insan-mekan etkilesiminin tespitinde yararlanilan baslica arastirma yontem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkilesimin ifadesinde kullanilan gorsel araclari (tablo, grafik, harita) vb hazirlayabilme ve gerekli arac gerecleri yazilimlari kullabilme PO-7 Mekan ve mekani olusturan fiziki ve beseri unsurlar arasinda iliski kurabilme ve bu iliskileri yorumlayabilme becerisi |
Examination |
LO-3 | . |
PO-11 Cografi konulari, sistematik bir yaklasimla ele alma, arastirma ve sunma becerisi PO-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yasadigi sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Examination |
PO: Programme Outcomes MME:Method of measurement & Evaluation |
Course Contents | ||
.Quantitative and qualitative evaluation of Turkey's vegetation, depending on the geographic distribution discussion of the parameters of the plant in Turkey | ||
Weekly Course Content | ||
Week | Subject | Learning Activities and Teaching Methods |
1 | . | . |
2 | . | . |
3 | . | . |
4 | . | . |
5 | . | . |
6 | . | . |
7 | . | . |
8 | mid-term exam | |
9 | . | . |
10 | . | . |
11 | . | . |
12 | . | . |
13 | . | . |
14 | . | . |
15 | . | . |
16 | final exam | |
Recommend Course Book / Supplementary Book/Reading | ||
1 | Atalay, İ. Türkiye’nin Ekolojik Bölgeleri, 2002 İzmir, Orman Bakanlığı yayınları. No: 163 | |
2 | Atalay, İ. Türkiye Vejetasyon Coğrafyası, 1994, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova | |
3 | Tatlı, A. Türkiye Vejetasyonu, 2002, Isparta. Tuğra ofset | |
4 | Seçmen, Ö., Leblebici, E. 1997. Türkiye Sulak Alan Bitkileri ve Bitki Örtüsü. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları No: 158 Türkiyenin Sulak Alanları. Kasım 1993. Türkiye çevre Vakfı Yayınları | |
Required Course instruments and materials | ||
.projector |
Assessment Methods | |||
Type of Assessment | Week | Hours | Weight(%) |
mid-term exam | 8 | 1 | 40 |
Other assessment methods | |||
1.Oral Examination | |||
2.Quiz | |||
3.Laboratory exam | |||
4.Presentation | |||
5.Report | |||
6.Workshop | |||
7.Performance Project | |||
8.Term Paper | |||
9.Project | |||
final exam | 16 | 1 | 60 |
Student Work Load | |||
Type of Work | Weekly Hours | Number of Weeks | Work Load |
Weekly Course Hours (Theoretical+Practice) | 4 | 14 | 56 |
Outside Class | |||
a) Reading | 5 | 3 | 15 |
b) Search in internet/Library | 6 | 3 | 18 |
c) Performance Project | 0 | ||
d) Prepare a workshop/Presentation/Report | 0 | ||
e) Term paper/Project | 0 | ||
Oral Examination | 0 | ||
Quiz | 0 | ||
Laboratory exam | 0 | ||
Own study for mid-term exam | 7 | 3 | 21 |
mid-term exam | 1 | 1 | 1 |
Own study for final exam | 9 | 4 | 36 |
final exam | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Total work load; | 148 |