Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / COG 202 - COĞRAFYA

Kodu: COG 202 Adı: TÜRKİYE BİTKİ COĞRAFYASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü COĞRAFYA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türkiyenin sahip olduğu biyolojik zenginliğin (bitkisel zenginliğin)ortaya konulması, bitki örtüsünün dağılışı, ve bu dağılışı, zenginliği etkileyen coğrafik faktörlerin (İklim parametreleri, toprak, yükselti, bakı vd.) irdelenmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkiyenin Sahip olduğu flora zenginliğini somut olarak ortaya koyabilecek ve bunun nedenlerini, özellikle coğrafik etmenlere bağlı olarak açıklayabilecektir. PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türkiye Flora Bölgelerini ve bu bölgelere ait karakteristik bitkileri ve bu bölgelerin sınırlarını belirleyen faktörleri açıklayabilecektir PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme.
PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkiye Bitki Coğrafyacı ve çevre sorunları arasındaki ilişki PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi
PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkiye’nin bitki örtüsünün nicel ve nitel olarak değerlendirilmesi,çoğrafik parametrelere bağlı dağılışının tartışılması, Türkiye’de bitki bölgeleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türkiye’nin İklim Özellikleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Türkiye Bitki Örtüsünün Kökeni ve Yeryüzündeki Yeri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Türkiye’nin Topoğrafik Yapısı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Karadeniz (Avrupa-Sibirya) Fitocoğrafik Bölgesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Akdeniz (Ege-Akdeniz) Fitoco?rafik Bölgesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 İran-Turan (İç, Doğu ve Güneydoğu) Fitococrafik Bölgesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Karadeniz Fitocoğrafya Bölgesinin Vejetasyon Formasyonları Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Karadeniz Fitocoğrafya Bölgesinin Vejetasyon Formasyonları Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Akdeniz Fitocoğrafya Bölgesinin Vejetasyon Formasyonları Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 İç Anadolu Fitocoğrafya Bölgesinin Vejetasyon Formasyonları Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Doğu Anadolu Fitocoğrafya Bölgesinin Vejetasyon Formasyonları Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Güneydoğu Anadolu Fitocoğrafya Bölgesinin Vejetasyon Formasyonlar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Türkiye’de Doğal Vejetasyon, Arazi Kullanma ve Tarım Arasındaki İlişkilere Genel Bir Bakış Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Genel değerlendirme Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Atalay, İ. Türkiye’nin Ekolojik Bölgeleri, 2002 İzmir, Orman Bakanlığı yayınları. No: 163
2 Atalay, İ. Türkiye Vejetasyon Coğrafyası, 1994, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova
3 Tatlı, A. Türkiye Vejetasyonu, 2002, Isparta. Tuğra ofset
4 Seçmen, Ö., Leblebici, E. 1997. Türkiye Sulak Alan Bitkileri ve Bitki Örtüsü. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları No: 158 Türkiyenin Sulak Alanları. Kasım 1993. Türkiye çevre Vakfı Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 3 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 3 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 3 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 9 4 36
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 148