|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiyenin sahip olduğu biyolojik zenginliğin (bitkisel zenginliğin)ortaya konulması, bitki örtüsünün dağılışı, ve bu dağılışı, zenginliği etkileyen coğrafik faktörlerin (İklim parametreleri, toprak, yükselti, bakı vd.) irdelenmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiyenin Sahip olduğu flora zenginliğini somut olarak ortaya koyabilecek ve bunun nedenlerini, özellikle coğrafik etmenlere bağlı olarak açıklayabilecektir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye Flora Bölgelerini ve bu bölgelere ait karakteristik bitkileri ve bu bölgelerin sınırlarını belirleyen faktörleri açıklayabilecektir |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye Bitki Coğrafyacı ve çevre sorunları arasındaki ilişki |
PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye’nin bitki örtüsünün nicel ve nitel olarak değerlendirilmesi,çoğrafik parametrelere bağlı dağılışının tartışılması, Türkiye’de bitki bölgeleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiye’nin İklim Özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Türkiye Bitki Örtüsünün Kökeni ve Yeryüzündeki Yeri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Türkiye’nin Topoğrafik Yapısı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Karadeniz (Avrupa-Sibirya) Fitocoğrafik Bölgesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Akdeniz (Ege-Akdeniz) Fitoco?rafik Bölgesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | İran-Turan (İç, Doğu ve Güneydoğu) Fitococrafik Bölgesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Karadeniz Fitocoğrafya Bölgesinin Vejetasyon Formasyonları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karadeniz Fitocoğrafya Bölgesinin Vejetasyon Formasyonları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Akdeniz Fitocoğrafya Bölgesinin Vejetasyon Formasyonları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | İç Anadolu Fitocoğrafya Bölgesinin Vejetasyon Formasyonları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Doğu Anadolu Fitocoğrafya Bölgesinin Vejetasyon Formasyonları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Güneydoğu Anadolu Fitocoğrafya Bölgesinin Vejetasyon Formasyonlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Türkiye’de Doğal Vejetasyon, Arazi Kullanma ve Tarım Arasındaki İlişkilere Genel Bir Bakış | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atalay, İ. Türkiye’nin Ekolojik Bölgeleri, 2002 İzmir, Orman Bakanlığı yayınları. No: 163 | |
2 | Atalay, İ. Türkiye Vejetasyon Coğrafyası, 1994, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova | |
3 | Tatlı, A. Türkiye Vejetasyonu, 2002, Isparta. Tuğra ofset | |
4 | Seçmen, Ö., Leblebici, E. 1997. Türkiye Sulak Alan Bitkileri ve Bitki Örtüsü. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları No: 158 Türkiyenin Sulak Alanları. Kasım 1993. Türkiye çevre Vakfı Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 3 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 3 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 4 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 148 |