|
|||||
Year/Semester of Study | 4 / Spring Semester | ||||
Level of Course | 1st Cycle Degree Programme | ||||
Type of Course | Compulsory | ||||
Department | GEOGRAPHY | ||||
Pre-requisities and Co-requisites | None | ||||
Mode of Delivery | Face to Face | ||||
Teaching Period | 14 Weeks | ||||
Name of Lecturer | NAZLI CEYLA ANADOLU KILIÇ (nazlianadolu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Name of Lecturer(s) | |||||
Language of Instruction | Turkish | ||||
Work Placement(s) | None | ||||
Objectives of the Course | |||||
To teach the general characteristics of Soil Geography and how to combat soil erosion. |
Learning Outcomes | PO | MME | |
The students who succeeded in this course: | |||
LO-1 |
PO-1 Cografya biliminde kuramsal ve uygulamali bilgilere sahip olma PO-3 Cografya bilimi kapsaminda mekani dogal ve beseri özellikleriyle tanima, mekanin kullanimindan kaynaklanan sorunlari tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PO-7 Mekan ve mekani olusturan fiziki ve beseri unsurlar arasinda iliski kurabilme ve bu iliskileri yorumlayabilme becerisi PO-2 Cografya biliminin temel terimlerini kavrama ve cografi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Examination |
|
LO-2 |
PO-1 Cografya biliminde kuramsal ve uygulamali bilgilere sahip olma PO-2 Cografya biliminin temel terimlerini kavrama ve cografi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Examination |
|
LO-3 |
PO-3 Cografya bilimi kapsaminda mekani dogal ve beseri özellikleriyle tanima, mekanin kullanimindan kaynaklanan sorunlari tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PO-6 Disiplinler arasindaki çalismalarin önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diger disiplinlerle paylasabilme ve ortak projelerde degerlendirebilme. PO-7 Mekan ve mekani olusturan fiziki ve beseri unsurlar arasinda iliski kurabilme ve bu iliskileri yorumlayabilme becerisi PO-10 Bölgesel dengesizlik, iklim degisikligi, kentlesme, küresellesme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunlari gibi konulari genis bir bakis acisi ile yorumlayabilme PO-2 Cografya biliminin temel terimlerini kavrama ve cografi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Examination |
|
PO: Programme Outcomes MME:Method of measurement & Evaluation |
Course Contents | ||
Definition and formation of soil erosion, Soil erosion Natural and human factors that are effective in its formation, Erosion control Plants useful in erosion control, Erosion control The benefits of conservation | ||
Weekly Course Content | ||
Week | Subject | Learning Activities and Teaching Methods |
1 | mid-term exam | |
2 | final exam | |
Recommend Course Book / Supplementary Book/Reading | ||
1 | MATER, B., 1986. Toprak Oluşumu, Erozyon, ve Korunması. İst. Üniv. Yay. No:3465, İstanbul | |
2 | ŞAHİN, C., 1991. Türkiye Afetler Coğrafyası. Gazi Üniv. Yay. No:172, Gazi Eğitim Fak. Yay. No:21, Ankara. | |
3 | ÖZEY, R., 2001. Çevre Sorunları. Aktif Yayınevi, İstanbul. | |
4 | ATALAY, İ., 1989. Toprak Coğrafyası. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi yayınları No.8, İzmir. | |
5 | ERGENE, A., 1997. Toprak Biliminin Esasları. Özeğitim Yay. No:27, Konya. | |
6 | MATER, B., 1998. Toprak Coğrafyası. Çantay Kitabevi, İstanbul. | |
7 | ROWELL, D. L., 1994. Soil Science: Methods and Applications. Longman Group Limited, UK. | |
Required Course instruments and materials | ||
Assessment Methods | |||
Type of Assessment | Week | Hours | Weight(%) |
mid-term exam | 8 | 1 | 40 |
Other assessment methods | |||
1.Oral Examination | |||
2.Quiz | |||
3.Laboratory exam | |||
4.Presentation | |||
5.Report | |||
6.Workshop | |||
7.Performance Project | |||
8.Term Paper | |||
9.Project | |||
final exam | 16 | 1 | 60 |
Student Work Load | |||
Type of Work | Weekly Hours | Number of Weeks | Work Load |
Weekly Course Hours (Theoretical+Practice) | 3 | 14 | 42 |
Outside Class | |||
a) Reading | 5 | 10 | 50 |
b) Search in internet/Library | 5 | 10 | 50 |
c) Performance Project | 0 | ||
d) Prepare a workshop/Presentation/Report | 0 | ||
e) Term paper/Project | 0 | ||
Oral Examination | 0 | ||
Quiz | 0 | ||
Laboratory exam | 0 | ||
Own study for mid-term exam | 6 | 3 | 18 |
mid-term exam | 1 | 1 | 1 |
Own study for final exam | 8 | 4 | 32 |
final exam | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Total work load; | 194 |