|
|||||
Year/Semester of Study | 2 / Fall Semester | ||||
Level of Course | 1st Cycle Degree Programme | ||||
Type of Course | Optional | ||||
Department | GEOGRAPHY | ||||
Pre-requisities and Co-requisites | None | ||||
Mode of Delivery | Face to Face | ||||
Teaching Period | 14 Weeks | ||||
Name of Lecturer | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Name of Lecturer(s) | |||||
Language of Instruction | Turkish | ||||
Work Placement(s) | None | ||||
Objectives of the Course | |||||
.To introduce the concepts of settlement and rural settlement |
Learning Outcomes | PO | MME | |
The students who succeeded in this course: | |||
LO-1 | . |
PO-1 Cografya biliminde kuramsal ve uygulamali bilgilere sahip olma PO-2 Cografya biliminin temel terimlerini kavrama ve cografi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Examination |
LO-2 | . |
PO-6 Disiplinler arasindaki çalismalarin önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diger disiplinlerle paylasabilme ve ortak projelerde degerlendirebilme. PO-10 Bölgesel dengesizlik, iklim degisikligi, kentlesme, küresellesme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunlari gibi konulari genis bir bakis acisi ile yorumlayabilme |
Examination |
LO-3 | . |
PO-10 Bölgesel dengesizlik, iklim degisikligi, kentlesme, küresellesme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunlari gibi konulari genis bir bakis acisi ile yorumlayabilme PO-12 Bireysel calisma becerisi ve bagimsiz karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazili ifade ederek iletisim kurabilme PO-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yasadigi sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Examination |
PO: Programme Outcomes MME:Method of measurement & Evaluation |
Course Contents | ||
.Settlement, rural settlement and rural settlements in the world, problems of rural settlements, rural development. | ||
Weekly Course Content | ||
Week | Subject | Learning Activities and Teaching Methods |
1 | . | . |
2 | . | . |
3 | . | . |
4 | . | . |
5 | . | . |
6 | . | . |
7 | . | . |
8 | mid-term exam | |
9 | . | . |
10 | . | . |
11 | . | . |
12 | . | . |
13 | . | . |
14 | . | . |
15 | . | . |
16 | final exam | |
Recommend Course Book / Supplementary Book/Reading | ||
1 | Denker, Tolun B.: Yerleşme Coğrafyası | |
2 | Tümertekin, E. ve Özgüç, N.: Beşeri Coğrafya | |
3 | Alagöz, C.A. 1993, “Türkiye’de Yaylacılık Arastırmaları”, Ankara Ü. Türkiye Cografyası Der. S: 2, s. 1-15 | |
4 | Gürbüz, O.1997, “Türkiye’de Göçebe Mesken Örnegi: Çadır”, Türk Cografya Der. S:32, s.185-196 | |
5 | Tunçdilek, N. 1978, Türkiye’nin Kır Potansiyeli ve Sorunları, .Ü. Yay. No: 9 | |
6 | Sözer, A. N. 1983, “Türkiye’nin Kırsal yerlesim Cografyasına liskin Terminolojik Sorunlar ve Tipolojik Yaklasımlar” Ege C. Der. S:1. | |
7 | Sergün, Ü. 1996, “Türkiye’de Kır Nüfusunun Yükselti Basamaklarına Göre Dagılısı”, .Ü. Cog. Ens. Der..S:4 | |
Required Course instruments and materials | ||
.projector |
Assessment Methods | |||
Type of Assessment | Week | Hours | Weight(%) |
mid-term exam | 8 | 1 | 40 |
Other assessment methods | |||
1.Oral Examination | |||
2.Quiz | |||
3.Laboratory exam | |||
4.Presentation | |||
5.Report | |||
6.Workshop | |||
7.Performance Project | |||
8.Term Paper | |||
9.Project | |||
final exam | 16 | 1 | 60 |
Student Work Load | |||
Type of Work | Weekly Hours | Number of Weeks | Work Load |
Weekly Course Hours (Theoretical+Practice) | 3 | 14 | 42 |
Outside Class | |||
a) Reading | 3 | 3 | 9 |
b) Search in internet/Library | 3 | 3 | 9 |
c) Performance Project | 0 | ||
d) Prepare a workshop/Presentation/Report | 0 | ||
e) Term paper/Project | 0 | ||
Oral Examination | 0 | ||
Quiz | 0 | ||
Laboratory exam | 0 | ||
Own study for mid-term exam | 6 | 3 | 18 |
mid-term exam | 1 | 1 | 1 |
Own study for final exam | 8 | 4 | 32 |
final exam | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Total work load; | 112 |