|
|||||
| Year/Semester of Study | 2 / Fall Semester | ||||
| Level of Course | 1st Cycle Degree Programme | ||||
| Type of Course | Optional | ||||
| Department | GEOGRAPHY | ||||
| Pre-requisities and Co-requisites | None | ||||
| Mode of Delivery | Face to Face | ||||
| Teaching Period | 14 Weeks | ||||
| Name of Lecturer | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Name of Lecturer(s) | |||||
| Language of Instruction | Turkish | ||||
| Work Placement(s) | None | ||||
| Objectives of the Course | |||||
| .To introduce the concepts of settlement and rural settlement | |||||
| Learning Outcomes | PO | MME | |
| The students who succeeded in this course: | |||
| LO-1 | . |
PO-1 Cografya biliminde kuramsal ve uygulamali bilgilere sahip olma PO-2 Cografya biliminin temel terimlerini kavrama ve cografi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Examination |
| LO-2 | . |
PO-6 Disiplinler arasindaki çalismalarin önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diger disiplinlerle paylasabilme ve ortak projelerde degerlendirebilme. PO-10 Bölgesel dengesizlik, iklim degisikligi, kentlesme, küresellesme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunlari gibi konulari genis bir bakis acisi ile yorumlayabilme |
Examination |
| LO-3 | . |
PO-10 Bölgesel dengesizlik, iklim degisikligi, kentlesme, küresellesme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunlari gibi konulari genis bir bakis acisi ile yorumlayabilme PO-12 Bireysel calisma becerisi ve bagimsiz karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazili ifade ederek iletisim kurabilme PO-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yasadigi sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Examination |
| PO: Programme Outcomes MME:Method of measurement & Evaluation |
|||
| Course Contents | ||
| .Settlement, rural settlement and rural settlements in the world, problems of rural settlements, rural development. | ||
| Weekly Course Content | ||
| Week | Subject | Learning Activities and Teaching Methods |
| 1 | . | . |
| 2 | . | . |
| 3 | . | . |
| 4 | . | . |
| 5 | . | . |
| 6 | . | . |
| 7 | . | . |
| 8 | mid-term exam | |
| 9 | . | . |
| 10 | . | . |
| 11 | . | . |
| 12 | . | . |
| 13 | . | . |
| 14 | . | . |
| 15 | . | . |
| 16 | final exam | |
| Recommend Course Book / Supplementary Book/Reading | ||
| 1 | Denker, Tolun B.: Yerleşme Coğrafyası | |
| 2 | Tümertekin, E. ve Özgüç, N.: Beşeri Coğrafya | |
| 3 | Alagöz, C.A. 1993, “Türkiye’de Yaylacılık Arastırmaları”, Ankara Ü. Türkiye Cografyası Der. S: 2, s. 1-15 | |
| 4 | Gürbüz, O.1997, “Türkiye’de Göçebe Mesken Örnegi: Çadır”, Türk Cografya Der. S:32, s.185-196 | |
| 5 | Tunçdilek, N. 1978, Türkiye’nin Kır Potansiyeli ve Sorunları, .Ü. Yay. No: 9 | |
| 6 | Sözer, A. N. 1983, “Türkiye’nin Kırsal yerlesim Cografyasına liskin Terminolojik Sorunlar ve Tipolojik Yaklasımlar” Ege C. Der. S:1. | |
| 7 | Sergün, Ü. 1996, “Türkiye’de Kır Nüfusunun Yükselti Basamaklarına Göre Dagılısı”, .Ü. Cog. Ens. Der..S:4 | |
| Required Course instruments and materials | ||
| .projector | ||
| Assessment Methods | |||
| Type of Assessment | Week | Hours | Weight(%) |
| mid-term exam | 8 | 1 | 40 |
| Other assessment methods | |||
| 1.Oral Examination | |||
| 2.Quiz | |||
| 3.Laboratory exam | |||
| 4.Presentation | |||
| 5.Report | |||
| 6.Workshop | |||
| 7.Performance Project | |||
| 8.Term Paper | |||
| 9.Project | |||
| final exam | 16 | 1 | 60 |
| Student Work Load | |||
| Type of Work | Weekly Hours | Number of Weeks | Work Load |
| Weekly Course Hours (Theoretical+Practice) | 3 | 14 | 42 |
| Outside Class | |||
| a) Reading | 3 | 3 | 9 |
| b) Search in internet/Library | 3 | 3 | 9 |
| c) Performance Project | 0 | ||
| d) Prepare a workshop/Presentation/Report | 0 | ||
| e) Term paper/Project | 0 | ||
| Oral Examination | 0 | ||
| Quiz | 0 | ||
| Laboratory exam | 0 | ||
| Own study for mid-term exam | 6 | 3 | 18 |
| mid-term exam | 1 | 1 | 1 |
| Own study for final exam | 8 | 4 | 32 |
| final exam | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Total work load; | 112 | ||