|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | COĞRAFYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yerleşme, kırsal yerleşme kavramlarını tanıtmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yerleşme olgusunu kavrayabilme |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Dünyadaki kırsal yerleşmelerin dağılışı etkileyen coğrafi faktörleri kavrama |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kırsal yerleşmelerin sorunlarını kavrama |
PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yerleşme, kırsal yerleşme ve dünyadaki kırsal yerleşmeler , kırsal yerleşmelerin sorunları, kırsal kalkınma. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yerleşme kavramının tanımlanması ve karakteristiklerinin aktarılması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Kır-kent yerleşmelerinin açıklanması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Kırsal kalkınma ve önemi, kırsal yerleşmelerde yenilikler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Kırsal kültür-halk kültürü,kırsal ekonomi, kırsal ekoloji | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Dünyada kırsal yerleşmelerin dağılışı ve bu dağılışta etkili olan faktörler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Avrupa Birliğinde kırsal kalkınma yaklaşımları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Dünya kırları ve inovasyon | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kırsal yerleşmelerde yaşanan değişimler ve nedenleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 10 | Kırların temel özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 11 | Kırsal yerleşmelerdeki bölgesel farklılıklar: Bölgesel farklılığa neden olan coğrafi faktörler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 12 | Türkiye’de kırsal yerleşmelerin dağılışını etkileyen faktörler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 13 | Dünyada Kırsal yerleşme-konut ilişkisi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 14 | Kırsal yerleşme-konut ilişkisi :Türkiye’den örnekler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 15 | Kırsal yerleşmelerin sorunları ve Kırsal kalkınma ve Türkiye | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Denker, Tolun B.: Yerleşme Coğrafyası | |
| 2 | Tümertekin, E. ve Özgüç, N.: Beşeri Coğrafya | |
| 3 | Alagöz, C.A. 1993, “Türkiye’de Yaylacılık Arastırmaları”, Ankara Ü. Türkiye Cografyası Der. S: 2, s. 1-15 | |
| 4 | Gürbüz, O.1997, “Türkiye’de Göçebe Mesken Örnegi: Çadır”, Türk Cografya Der. S:32, s.185-196 | |
| 5 | Tunçdilek, N. 1978, Türkiye’nin Kır Potansiyeli ve Sorunları, .Ü. Yay. No: 9 | |
| 6 | Sözer, A. N. 1983, “Türkiye’nin Kırsal yerlesim Cografyasına liskin Terminolojik Sorunlar ve Tipolojik Yaklasımlar” Ege C. Der. S:1. | |
| 7 | Sergün, Ü. 1996, “Türkiye’de Kır Nüfusunun Yükselti Basamaklarına Göre Dagılısı”, .Ü. Cog. Ens. Der..S:4 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 3 | 9 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 112 | ||