|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yerleşme, kırsal yerleşme kavramlarını tanıtmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yerleşme olgusunu kavrayabilme |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dünyadaki kırsal yerleşmelerin dağılışı etkileyen coğrafi faktörleri kavrama |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kırsal yerleşmelerin sorunlarını kavrama |
PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yerleşme, kırsal yerleşme ve dünyadaki kırsal yerleşmeler , kırsal yerleşmelerin sorunları, kırsal kalkınma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yerleşme kavramının tanımlanması ve karakteristiklerinin aktarılması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Kır-kent yerleşmelerinin açıklanması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Kırsal kalkınma ve önemi, kırsal yerleşmelerde yenilikler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Kırsal kültür-halk kültürü,kırsal ekonomi, kırsal ekoloji | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Dünyada kırsal yerleşmelerin dağılışı ve bu dağılışta etkili olan faktörler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Avrupa Birliğinde kırsal kalkınma yaklaşımları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Dünya kırları ve inovasyon | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kırsal yerleşmelerde yaşanan değişimler ve nedenleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Kırların temel özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Kırsal yerleşmelerdeki bölgesel farklılıklar: Bölgesel farklılığa neden olan coğrafi faktörler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Türkiye’de kırsal yerleşmelerin dağılışını etkileyen faktörler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Dünyada Kırsal yerleşme-konut ilişkisi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Kırsal yerleşme-konut ilişkisi :Türkiye’den örnekler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Kırsal yerleşmelerin sorunları ve Kırsal kalkınma ve Türkiye | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Denker, Tolun B.: Yerleşme Coğrafyası | |
2 | Tümertekin, E. ve Özgüç, N.: Beşeri Coğrafya | |
3 | Alagöz, C.A. 1993, “Türkiye’de Yaylacılık Arastırmaları”, Ankara Ü. Türkiye Cografyası Der. S: 2, s. 1-15 | |
4 | Gürbüz, O.1997, “Türkiye’de Göçebe Mesken Örnegi: Çadır”, Türk Cografya Der. S:32, s.185-196 | |
5 | Tunçdilek, N. 1978, Türkiye’nin Kır Potansiyeli ve Sorunları, .Ü. Yay. No: 9 | |
6 | Sözer, A. N. 1983, “Türkiye’nin Kırsal yerlesim Cografyasına liskin Terminolojik Sorunlar ve Tipolojik Yaklasımlar” Ege C. Der. S:1. | |
7 | Sergün, Ü. 1996, “Türkiye’de Kır Nüfusunun Yükselti Basamaklarına Göre Dagılısı”, .Ü. Cog. Ens. Der..S:4 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 3 | 9 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 112 |