|
|||||
Year/Semester of Study | 4 / Spring Semester | ||||
Level of Course | 1st Cycle Degree Programme | ||||
Type of Course | Compulsory | ||||
Department | GEOGRAPHY | ||||
Pre-requisities and Co-requisites | None | ||||
Mode of Delivery | Face to Face | ||||
Teaching Period | 14 Weeks | ||||
Name of Lecturer | NEJDET ÖZBERK (nozberk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Name of Lecturer(s) | |||||
Language of Instruction | Turkish | ||||
Work Placement(s) | None | ||||
Objectives of the Course | |||||
The aim of this course is to make students comprehend the developments in today's rapidly changing world, the dynamics of change and the meaning of globalization within the framework of different definitions and approaches. In addition, the interaction between local contexts and the coercive power of globalization and its socio-spatial reflections / consequences are to gain the ability to interpret. Although global issues cannot be separated from each other completely, the subject will be covered under some specific headings throughout the course. |
Learning Outcomes | PO | MME | |
The students who succeeded in this course: | |||
LO-1 |
PO-1 Cografya biliminde kuramsal ve uygulamali bilgilere sahip olma PO-3 Cografya bilimi kapsaminda mekani dogal ve beseri özellikleriyle tanima, mekanin kullanimindan kaynaklanan sorunlari tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PO-6 Disiplinler arasindaki çalismalarin önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diger disiplinlerle paylasabilme ve ortak projelerde degerlendirebilme. PO-7 Mekan ve mekani olusturan fiziki ve beseri unsurlar arasinda iliski kurabilme ve bu iliskileri yorumlayabilme becerisi PO-2 Cografya biliminin temel terimlerini kavrama ve cografi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Examination |
|
LO-2 |
PO-3 Cografya bilimi kapsaminda mekani dogal ve beseri özellikleriyle tanima, mekanin kullanimindan kaynaklanan sorunlari tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PO-6 Disiplinler arasindaki çalismalarin önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diger disiplinlerle paylasabilme ve ortak projelerde degerlendirebilme. PO-10 Bölgesel dengesizlik, iklim degisikligi, kentlesme, küresellesme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunlari gibi konulari genis bir bakis acisi ile yorumlayabilme PO-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yasadigi sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Examination |
|
LO-3 |
PO-6 Disiplinler arasindaki çalismalarin önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diger disiplinlerle paylasabilme ve ortak projelerde degerlendirebilme. PO-8 Sahip oldugu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalismalari ile bütünlestirebilme PO-10 Bölgesel dengesizlik, iklim degisikligi, kentlesme, küresellesme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunlari gibi konulari genis bir bakis acisi ile yorumlayabilme PO-11 Cografi konulari, sistematik bir yaklasimla ele alma, arastirma ve sunma becerisi PO-12 Bireysel calisma becerisi ve bagimsiz karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazili ifade ederek iletisim kurabilme PO-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yasadigi sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Examination |
|
PO: Programme Outcomes MME:Method of measurement & Evaluation |
Course Contents | ||
Dimensions of globalization and basic concepts of globalization. Today's global problems and socio-spatial reflections of the globalization process | ||
Weekly Course Content | ||
Week | Subject | Learning Activities and Teaching Methods |
1 | mid-term exam | |
2 | final exam | |
Recommend Course Book / Supplementary Book/Reading | ||
1 | CHANDA, Nayan (2009) Küreselleşmenin Sıradışı Öyküsü: Tacirler, Vaizler, Maceraperestler ve Savaşçılar Globalizmi Nasıl Şekillendirdiler?. (Çeviren: D. CENKÇİLER) ODTÜ Yayıncılık, Ankara | |
2 | İrfan Kaygalak ve Şevket Işık (2007) “Kentleşmenin Yeni Ekonomik Boyutları” Ege Coğrafya Dergisi. 16 (1-2): 17-35 | |
3 | George Ritzer, (2020) Küresel Dünya. (Çeviren: M. PAKDEMİR). Ayrıntı Yayınları: İstanbul. | |
4 | Peter, Dickens (2015) Global Shift: Mapping the Changing Contours of World Economy. The Guilford Press. New York | |
5 | William Coleman ve Alina Sajed (2012) Fifty Key Thinkers on Globalization, Routledge: London. | |
6 | Erol Tümertekin ve Nazmiye Özgüç. (2020) Ekonomik Coğrafya: Küreselleşme ve Kalkınma, Çantay Kitabevi. İstanbul. | |
7 | Thomas Hylland Eriksen (2014) Globalization: Key Concepts. Oxford: Berg Publisher. | |
Required Course instruments and materials | ||
Assessment Methods | |||
Type of Assessment | Week | Hours | Weight(%) |
mid-term exam | 8 | 1 | 40 |
Other assessment methods | |||
1.Oral Examination | |||
2.Quiz | |||
3.Laboratory exam | |||
4.Presentation | |||
5.Report | |||
6.Workshop | |||
7.Performance Project | |||
8.Term Paper | |||
9.Project | |||
final exam | 16 | 1 | 60 |
Student Work Load | |||
Type of Work | Weekly Hours | Number of Weeks | Work Load |
Weekly Course Hours (Theoretical+Practice) | 3 | 14 | 42 |
Outside Class | |||
a) Reading | 5 | 10 | 50 |
b) Search in internet/Library | 5 | 10 | 50 |
c) Performance Project | 0 | ||
d) Prepare a workshop/Presentation/Report | 0 | ||
e) Term paper/Project | 0 | ||
Oral Examination | 0 | ||
Quiz | 0 | ||
Laboratory exam | 0 | ||
Own study for mid-term exam | 6 | 3 | 18 |
mid-term exam | 1 | 1 | 1 |
Own study for final exam | 8 | 4 | 32 |
final exam | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Total work load; | 194 |