|
|||||
Year/Semester of Study | 4 / Fall Semester | ||||
Level of Course | 1st Cycle Degree Programme | ||||
Type of Course | Compulsory | ||||
Department | GEOGRAPHY | ||||
Pre-requisities and Co-requisites | None | ||||
Mode of Delivery | Face to Face | ||||
Teaching Period | 14 Weeks | ||||
Name of Lecturer | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Name of Lecturer(s) | |||||
Language of Instruction | Turkish | ||||
Work Placement(s) | None | ||||
Objectives of the Course | |||||
To teach what the physical and human geographical characteristics of the Central Anatolia Region are and how sustainable development will be in this region |
Learning Outcomes | PO | MME | |
The students who succeeded in this course: | |||
LO-1 |
PO-1 Cografya biliminde kuramsal ve uygulamali bilgilere sahip olma PO-3 Cografya bilimi kapsaminda mekani dogal ve beseri özellikleriyle tanima, mekanin kullanimindan kaynaklanan sorunlari tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PO-10 Bölgesel dengesizlik, iklim degisikligi, kentlesme, küresellesme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunlari gibi konulari genis bir bakis acisi ile yorumlayabilme PO-2 Cografya biliminin temel terimlerini kavrama ve cografi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Examination |
|
LO-2 |
PO-4 Insan-mekan etkilesiminin tespitinde yararlanilan baslica arastirma yontem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkilesimin ifadesinde kullanilan gorsel araclari (tablo, grafik, harita) vb hazirlayabilme ve gerekli arac gerecleri yazilimlari kullabilme PO-7 Mekan ve mekani olusturan fiziki ve beseri unsurlar arasinda iliski kurabilme ve bu iliskileri yorumlayabilme becerisi PO-8 Sahip oldugu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalismalari ile bütünlestirebilme PO-9 Cografil verilerin toplanmasi, yorumlanmasi, degerlendirilmesi ve akademik yayin haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik degerlere uygun hareket etme. PO-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yasadigi sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Examination |
|
LO-3 |
PO-1 Cografya biliminde kuramsal ve uygulamali bilgilere sahip olma PO-6 Disiplinler arasindaki çalismalarin önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diger disiplinlerle paylasabilme ve ortak projelerde degerlendirebilme. PO-10 Bölgesel dengesizlik, iklim degisikligi, kentlesme, küresellesme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunlari gibi konulari genis bir bakis acisi ile yorumlayabilme PO-12 Bireysel calisma becerisi ve bagimsiz karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazili ifade ederek iletisim kurabilme |
||
PO: Programme Outcomes MME:Method of measurement & Evaluation |
Course Contents | ||
The structure and surface shapes of the Central Anatolia Region, the climate of the region properties, hydrographic features, natural vegetation, Central Anatolia Population growth in the region and differences within the region, Urban and rural population, The process of becoming the capital city of Ankara, regional and country urbanization the geographical distribution of the population and the factors that play a role in this distribution. factors, types of rural settlements, agricultural activities and intra-regional differences, distribution of industrial activities, major industrial cities and industrialization processes, charm and Tourism of Turkey its place and importance in tourism | ||
Weekly Course Content | ||
Week | Subject | Learning Activities and Teaching Methods |
1 | mid-term exam | |
2 | final exam | |
Recommend Course Book / Supplementary Book/Reading | ||
1 | YAZICI, H., 2002. İç Anadolu Bölgesi Coğrafyası. Nobel Yayıcılık, Ankara. | |
2 | ATALAY, İ. ,MORTAN, K., 1997. Türkiye Bölgesel Coğrafyası. İnkılap Kitapevi, İstanbul. | |
3 | ÖZGÜR, E.M. 1995. Türkiye’deki İç Göçlerde Ankara İlinin Yeri. Ankara Üniv. Türkiye Coğrafyası Dergisi Sayı: 4, Ankara. | |
4 | EMİROĞLU, M. 1975. Ihlara Vadisi. Ankara Üniv. DTCF Coğrafya Araştırmaları Dergisi Sayı 7, Ankara | |
5 | LOUIS, H., 1943. İç Anadolu ve Coğrafi Hudutları. Türk Coğrafya Dergisi Sayı 1. | |
6 | SÜR, Ö., 1972. Türkiye’nin Özellikle İç Anadolu’nun Genç Volkanik Alanlarının Jeomorfolojisi. Ankara Üniv. DTCF Yayınları, Ankara. | |
7 | ARINÇ, K 2006 Türkiye’nin Coğrafi Bölgeleri cilt:2 Erzurum | |
Required Course instruments and materials | ||
Assessment Methods | |||
Type of Assessment | Week | Hours | Weight(%) |
mid-term exam | 8 | 1 | 40 |
Other assessment methods | |||
1.Oral Examination | |||
2.Quiz | |||
3.Laboratory exam | |||
4.Presentation | |||
5.Report | |||
6.Workshop | |||
7.Performance Project | |||
8.Term Paper | |||
9.Project | |||
final exam | 16 | 1 | 60 |
Student Work Load | |||
Type of Work | Weekly Hours | Number of Weeks | Work Load |
Weekly Course Hours (Theoretical+Practice) | 3 | 14 | 42 |
Outside Class | |||
a) Reading | 6 | 5 | 30 |
b) Search in internet/Library | 6 | 5 | 30 |
c) Performance Project | 0 | ||
d) Prepare a workshop/Presentation/Report | 0 | ||
e) Term paper/Project | 0 | ||
Oral Examination | 0 | ||
Quiz | 0 | ||
Laboratory exam | 0 | ||
Own study for mid-term exam | 8 | 3 | 24 |
mid-term exam | 1 | 1 | 1 |
Own study for final exam | 10 | 4 | 40 |
final exam | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Total work load; | 168 |