|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İç Anadolu Bölgesi'nin fiziki ve beşeri coğrafi özelliklerininin neler olduğunu ve bu bölgede sürdürebilir kalkınmanın nasıl olacağını öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | iç Anadolu bölgesinin genel coğrafi özelliklerini bilir |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bölgenin Türkiye ekonomisindeki önemini kavrayabilir. |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | iç Anadolu bölgesini stratejik, ekonomik, iklim yeryüzü ve ulaşım imkanları bakımından diğer bölgelerle kıyaslayabilir |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İç Anadolu Bölgesi’nin yapı ve yüzey şekilleri, Bölgenin iklim özellikleri, Hidrografik özellikler, Doğal bitki örtüsü, İç Anadolu Bölgesi’nde nüfus artışı ve bölge içi farklar, Kentsel ve kırsal nüfus, Ankara şehrinin başşehir olma süreci, bölge ve ülke şehirleşmesinde etkileri, Nüfusun coğrafi dağılışı ve bu dağılışta rol oynayan faktörler, Kırsal yerleşme tipleri, Tarımsal faaliyetler ve bölge içi farklılıklar, Sanayi faaliyetlerinin dağılışı, başlıca sanayi şehirleri ve sanayileşme süreçleri, Turizm çekicilikleri ve bölgenin Türkiye turizmindeki yeri ve önemi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İç Anadolu Bölgesi’nin yapı ve yüzey şekilleri | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Bölgenin iklim özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
3 | Bölgenin hidrografik özellikler | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
4 | Doğal bitki örtüsü | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
5 | İç Anadolu Bölgesi’nde nüfus artışı ve bölge içi farklar | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
6 | Şehirsel ve kırsal nüfus | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
7 | Ankara şehrinin başşehir olma süreci, bölge ve ülke şehirleşmesinde etkileri | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nüfusun coğrafi dağılışı ve bu dağılışta rol oynayan faktörler | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
10 | Kırsal yerleşme tipleri | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
11 | Tarımsal faaliyetler ve bölge içi farklılıklar | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
12 | Sanayi faaliyetlerinin dağılışı, başlıca sanayi şehirleri ve sanayileşme süreçleri | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
13 | Turizm çekicilikleri ve bölgenin Türkiye turizmindeki yeri ve önemi | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
14 | Bölgenin Türkiye ulaşımındaki önemi | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
15 | Nevşehir ilinin İç Anadolu Bölgesi'nde yeri | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | YAZICI, H., 2002. İç Anadolu Bölgesi Coğrafyası. Nobel Yayıcılık, Ankara. | |
2 | ATALAY, İ. ,MORTAN, K., 1997. Türkiye Bölgesel Coğrafyası. İnkılap Kitapevi, İstanbul. | |
3 | ÖZGÜR, E.M. 1995. Türkiye’deki İç Göçlerde Ankara İlinin Yeri. Ankara Üniv. Türkiye Coğrafyası Dergisi Sayı: 4, Ankara. | |
4 | EMİROĞLU, M. 1975. Ihlara Vadisi. Ankara Üniv. DTCF Coğrafya Araştırmaları Dergisi Sayı 7, Ankara | |
5 | LOUIS, H., 1943. İç Anadolu ve Coğrafi Hudutları. Türk Coğrafya Dergisi Sayı 1. | |
6 | SÜR, Ö., 1972. Türkiye’nin Özellikle İç Anadolu’nun Genç Volkanik Alanlarının Jeomorfolojisi. Ankara Üniv. DTCF Yayınları, Ankara. | |
7 | ARINÇ, K 2006 Türkiye’nin Coğrafi Bölgeleri cilt:2 Erzurum | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |