|
|||||
Year/Semester of Study | 3 / Fall Semester | ||||
Level of Course | 1st Cycle Degree Programme | ||||
Type of Course | Optional | ||||
Department | GEOGRAPHY | ||||
Pre-requisities and Co-requisites | None | ||||
Mode of Delivery | Face to Face | ||||
Teaching Period | 14 Weeks | ||||
Name of Lecturer | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Name of Lecturer(s) | |||||
Language of Instruction | Turkish | ||||
Work Placement(s) | None | ||||
Objectives of the Course | |||||
.The aim of this course is to enable the students to get to know the physical, human and economic geography of the Middle East region, to understand the differences within the region and explain their results. |
Learning Outcomes | PO | MME | |
The students who succeeded in this course: | |||
LO-1 | . |
PO-1 Cografya biliminde kuramsal ve uygulamali bilgilere sahip olma PO-6 Disiplinler arasindaki çalismalarin önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diger disiplinlerle paylasabilme ve ortak projelerde degerlendirebilme. PO-11 Cografi konulari, sistematik bir yaklasimla ele alma, arastirma ve sunma becerisi |
Examination |
LO-2 | . |
PO-3 Cografya bilimi kapsaminda mekani dogal ve beseri özellikleriyle tanima, mekanin kullanimindan kaynaklanan sorunlari tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PO-7 Mekan ve mekani olusturan fiziki ve beseri unsurlar arasinda iliski kurabilme ve bu iliskileri yorumlayabilme becerisi PO-2 Cografya biliminin temel terimlerini kavrama ve cografi terminolojiyi yerinde kullanabilme. PO-11 Cografi konulari, sistematik bir yaklasimla ele alma, arastirma ve sunma becerisi |
Examination |
LO-3 | . |
PO-1 Cografya biliminde kuramsal ve uygulamali bilgilere sahip olma PO-6 Disiplinler arasindaki çalismalarin önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diger disiplinlerle paylasabilme ve ortak projelerde degerlendirebilme. PO-11 Cografi konulari, sistematik bir yaklasimla ele alma, arastirma ve sunma becerisi |
Examination |
LO-4 | . |
PO-6 Disiplinler arasindaki çalismalarin önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diger disiplinlerle paylasabilme ve ortak projelerde degerlendirebilme. PO-10 Bölgesel dengesizlik, iklim degisikligi, kentlesme, küresellesme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunlari gibi konulari genis bir bakis acisi ile yorumlayabilme PO-12 Bireysel calisma becerisi ve bagimsiz karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazili ifade ederek iletisim kurabilme PO-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yasadigi sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Examination |
PO: Programme Outcomes MME:Method of measurement & Evaluation |
Course Contents | ||
.Geographical borders of the Middle East, its general characteristics, the physical geography of the Middle East, the human and economic characteristics of the Middle East Region. The importance of the Middle East in the historical process | ||
Weekly Course Content | ||
Week | Subject | Learning Activities and Teaching Methods |
1 | . | . |
2 | . | . |
3 | . | . |
4 | . | . |
5 | . | . |
6 | . | . |
7 | . | . |
8 | mid-term exam | |
9 | . | . |
10 | . | . |
11 | . | . |
12 | . | . |
13 | . | . |
14 | . | . |
15 | . | . |
16 | final exam | |
Recommend Course Book / Supplementary Book/Reading | ||
1 | YERASIMOS, S. (1995): Milliyetler ve Sınırlar. İletişim Yayınları. İstanbul | |
2 | ULUATAM, Ö. (1998): Damlaya Damlaya: Ortadoğu’nun Su Sorunu. Türkiye iş Bankası Kültür yayınları No:372, Ankara | |
3 | TUNÇDİLEK, Necdet (1962): Güneybatı Asya. İstanbul Ün. Coğrafya Enstitüsü Yay. No:34, İstanbul | |
4 | ÖNGÖR, Sami (1965): Ortadoğu. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fak. Yay. No:185/167, Ankara | |
5 | GÖZENÇ, Selami (1996): Güneybatı Asya (Ortadoğu) Ülkeler Coğrafyası. Çantay Kitabevi. İstanbul. | |
6 | LEWIS, Bernard (1996): Ortadoğu: Hıristiyanlığın Doğuşundan Günümüze Ortadoğu’nun 2000 Yıllık Tarihi. Sabah Kitapları. İstanbul. | |
7 | İNAN, Yüksel (1994): “Sınır Aşan Suların Hukuksal Boyutları: Fırat ve Dicle”. Ankara Üniv. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Ocak-Haziran 1994, No:1-2, . Ankara | |
8 | İBAROĞLU, Ayşegül (1999): “Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da Suyun Ekonomi Politiği”. Jeoekonomi Dergisi. Cilt:1, Sayı:1, Ankara | |
9 | YILMAZ, Türel (1998): “Cumhuriyet Döneminde Türkiye’nin Ortadoğu’ya İlişkin Dış Politikasının Genel Bir Değerlendirmesi”. Türkiye Günlüğü Dergisi. Sayı: 52, s.43-52. Ankara. | |
Required Course instruments and materials | ||
. |
Assessment Methods | |||
Type of Assessment | Week | Hours | Weight(%) |
mid-term exam | 8 | 1 | 40 |
Other assessment methods | |||
1.Oral Examination | |||
2.Quiz | |||
3.Laboratory exam | |||
4.Presentation | |||
5.Report | |||
6.Workshop | |||
7.Performance Project | |||
8.Term Paper | |||
9.Project | |||
final exam | 16 | 1 | 60 |
Student Work Load | |||
Type of Work | Weekly Hours | Number of Weeks | Work Load |
Weekly Course Hours (Theoretical+Practice) | 2 | 14 | 28 |
Outside Class | |||
a) Reading | 5 | 6 | 30 |
b) Search in internet/Library | 5 | 6 | 30 |
c) Performance Project | 0 | ||
d) Prepare a workshop/Presentation/Report | 0 | ||
e) Term paper/Project | 0 | ||
Oral Examination | 0 | ||
Quiz | 0 | ||
Laboratory exam | 0 | ||
Own study for mid-term exam | 6 | 3 | 18 |
mid-term exam | 1 | 1 | 1 |
Own study for final exam | 8 | 4 | 32 |
final exam | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Total work load; | 140 |