Nevşehir Hacı Bektaş Veli University Course Catalogue

Information Of Programmes

FACULTY OF LETTERS & SCIENCE / COG 315 - GEOGRAPHY

Code: COG 315 Course Title: BEHAVIORAL GEOGRAPHY Theoretical+Practice: 2+0 ECTS: 5
Year/Semester of Study 3 / Fall Semester
Level of Course 1st Cycle Degree Programme
Type of Course Optional
Department GEOGRAPHY
Pre-requisities and Co-requisites None
Mode of Delivery Face to Face
Teaching Period 14 Weeks
Name of Lecturer AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr)
Name of Lecturer(s)
Language of Instruction Turkish
Work Placement(s) None
Objectives of the Course
.Questioning the concept of absolute space, understanding the effects of space on human-space relations and human behavior, having knowledge and an idea about how to create more livable environments for everyone

Learning Outcomes PO MME
The students who succeeded in this course:
LO-1 . PO-1 Cografya biliminde kuramsal ve uygulamali bilgilere sahip olma
PO-3 Cografya bilimi kapsaminda mekani dogal ve beseri özellikleriyle tanima, mekanin kullanimindan kaynaklanan sorunlari tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PO-4 Insan-mekan etkilesiminin tespitinde yararlanilan baslica arastirma yontem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkilesimin ifadesinde kullanilan gorsel araclari (tablo, grafik, harita) vb hazirlayabilme ve gerekli arac gerecleri yazilimlari kullabilme
PO-7 Mekan ve mekani olusturan fiziki ve beseri unsurlar arasinda iliski kurabilme ve bu iliskileri yorumlayabilme becerisi
PO-11 Cografi konulari, sistematik bir yaklasimla ele alma, arastirma ve sunma becerisi
Examination
LO-2 . PO-1 Cografya biliminde kuramsal ve uygulamali bilgilere sahip olma
PO-3 Cografya bilimi kapsaminda mekani dogal ve beseri özellikleriyle tanima, mekanin kullanimindan kaynaklanan sorunlari tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PO-6 Disiplinler arasindaki çalismalarin önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diger disiplinlerle paylasabilme ve ortak projelerde degerlendirebilme.
PO-7 Mekan ve mekani olusturan fiziki ve beseri unsurlar arasinda iliski kurabilme ve bu iliskileri yorumlayabilme becerisi
PO-2 Cografya biliminin temel terimlerini kavrama ve cografi terminolojiyi yerinde kullanabilme.
PO-11 Cografi konulari, sistematik bir yaklasimla ele alma, arastirma ve sunma becerisi
Examination
LO-3 . PO-1 Cografya biliminde kuramsal ve uygulamali bilgilere sahip olma
PO-3 Cografya bilimi kapsaminda mekani dogal ve beseri özellikleriyle tanima, mekanin kullanimindan kaynaklanan sorunlari tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PO-6 Disiplinler arasindaki çalismalarin önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diger disiplinlerle paylasabilme ve ortak projelerde degerlendirebilme.
PO-8 Sahip oldugu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalismalari ile bütünlestirebilme
PO-11 Cografi konulari, sistematik bir yaklasimla ele alma, arastirma ve sunma becerisi
Examination
LO-4 . PO-4 Insan-mekan etkilesiminin tespitinde yararlanilan baslica arastirma yontem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkilesimin ifadesinde kullanilan gorsel araclari (tablo, grafik, harita) vb hazirlayabilme ve gerekli arac gerecleri yazilimlari kullabilme
PO-9 Cografil verilerin toplanmasi, yorumlanmasi, degerlendirilmesi ve akademik yayin haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik degerlere uygun hareket etme.
Examination
LO-5 . PO-8 Sahip oldugu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalismalari ile bütünlestirebilme
PO-12 Bireysel calisma becerisi ve bagimsiz karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazili ifade ederek iletisim kurabilme
PO-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yasadigi sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme.
Examination
PO: Programme Outcomes
MME:Method of measurement & Evaluation

Course Contents
.The emergence and development of behavioral geography, mental representation of space, mental maps, places of devotion and place identity, territoriality, behavioral geography studies in Turkey
Weekly Course Content
Week Subject Learning Activities and Teaching Methods
1 . .
2 .
3 . .
4 . .
5 . .
6 . .
7 . .
8 mid-term exam
9 . .
10 . .
11 . .
12 . .
13 . .
14 . .
15 . .
16 final exam
Recommend Course Book / Supplementary Book/Reading
1 ALİAĞAOGLU, A. 2007. “Davranışsal Coğrafyaya Bir Örnek: Ögrenci Merkezli Balıkesir Şehir İmaji”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi: 17 (1): 17–44.
2 GOLD, J.R. 1980. An Introduction to Behavioral Geography. Oxford Universtiy Press. Oxford
3 GOLLEDGE, R. 2008. “Behavioral Geography and the Theoretical/Quantitative Revolution” Geographical Analysis 40 (2008) 239–257
4 GÖKTEN, C., İ. SÜDAŞ. 2014 “The Image of Australia: A Case Study on the Mental Maps of Turkish Immigrants in Sydney” Journal of Geography and Geology. Vol.6, No.2 pp.82-92
5 GÖREGENLİ, M. 2010. Çevre Psikolojisi: İnsan-Mekân İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniveristesi Yayınları. İstanbul.
6 KARAKUŞ, P. 2007. İzmir Kültürpark'ının İzmirliler Açısından Anlamı ve Kültürpark Hakkındaki Temsilleri. Ege Üniveristesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Yükseklisans Tezi. İzmir
7 YNCH, K. 2010. Kent İmgesi. Yapı Kredi Yayınları. İstanbul
8 ÖMÜRİŞ, E. 2007. Bir Kamusal Alan Olarak Konak Meydanı’nın Mekân Kullanımı Açısından İncelenmesi. Ege Üniveristesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Yükseklisans Tezi. İzmir
9 ÜDAŞ, İ., M. GÖREGENLİ. 2012. “Cognitive Maps of Europe: Geographical Knowledge of Turkish Geography Students”. European Journal of Geography, 3(1), 41-56
10 TUNCEL, H. 2002. “Türk Öğrencilerin Zihin Haritalarında İslam Ülkeleri” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi: 12 (2): 83–103
11 TÜMERTEKİN. E., N. ÖZGÜÇ. 2012. Beşeri Coğrafya: İnsan, Kültür, Mekân. Çantay Kitabevi. İstanbul (Davranışsal Coğrafya bölümü)
12 TOLUN, B. 1980. “Davranışlara Yönelik Coğrafya: Aglo-Saksonların ‘Behavioral Geography’si ve Sosyo-Ekonomik Deneyimleri”. Istanbul Üniversitesi Cografya Enstitusu Dergisi: 23: 257–278
Required Course instruments and materials
.

Assessment Methods
Type of Assessment Week Hours Weight(%)
mid-term exam 8 1 40
Other assessment methods
1.Oral Examination
2.Quiz
3.Laboratory exam
4.Presentation
5.Report
6.Workshop
7.Performance Project
8.Term Paper
9.Project
final exam 16 1 60

Student Work Load
Type of Work Weekly Hours Number of Weeks Work Load
Weekly Course Hours (Theoretical+Practice) 2 14 28
Outside Class
       a) Reading 5 6 30
       b) Search in internet/Library 5 6 30
       c) Performance Project 0
       d) Prepare a workshop/Presentation/Report 0
       e) Term paper/Project 0
Oral Examination 0
Quiz 0
Laboratory exam 0
Own study for mid-term exam 6 3 18
mid-term exam 1 1 1
Own study for final exam 8 4 32
final exam 1 1 1
0
0
Total work load; 140