|
|||||
Year/Semester of Study | 3 / Fall Semester | ||||
Level of Course | 1st Cycle Degree Programme | ||||
Type of Course | Optional | ||||
Department | GEOGRAPHY | ||||
Pre-requisities and Co-requisites | None | ||||
Mode of Delivery | Face to Face | ||||
Teaching Period | 14 Weeks | ||||
Name of Lecturer | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Name of Lecturer(s) | |||||
Language of Instruction | Turkish | ||||
Work Placement(s) | None | ||||
Objectives of the Course | |||||
.Questioning the concept of absolute space, understanding the effects of space on human-space relations and human behavior, having knowledge and an idea about how to create more livable environments for everyone |
Learning Outcomes | PO | MME | |
The students who succeeded in this course: | |||
LO-1 | . |
PO-1 Cografya biliminde kuramsal ve uygulamali bilgilere sahip olma PO-3 Cografya bilimi kapsaminda mekani dogal ve beseri özellikleriyle tanima, mekanin kullanimindan kaynaklanan sorunlari tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PO-4 Insan-mekan etkilesiminin tespitinde yararlanilan baslica arastirma yontem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkilesimin ifadesinde kullanilan gorsel araclari (tablo, grafik, harita) vb hazirlayabilme ve gerekli arac gerecleri yazilimlari kullabilme PO-7 Mekan ve mekani olusturan fiziki ve beseri unsurlar arasinda iliski kurabilme ve bu iliskileri yorumlayabilme becerisi PO-11 Cografi konulari, sistematik bir yaklasimla ele alma, arastirma ve sunma becerisi |
Examination |
LO-2 | . |
PO-1 Cografya biliminde kuramsal ve uygulamali bilgilere sahip olma PO-3 Cografya bilimi kapsaminda mekani dogal ve beseri özellikleriyle tanima, mekanin kullanimindan kaynaklanan sorunlari tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PO-6 Disiplinler arasindaki çalismalarin önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diger disiplinlerle paylasabilme ve ortak projelerde degerlendirebilme. PO-7 Mekan ve mekani olusturan fiziki ve beseri unsurlar arasinda iliski kurabilme ve bu iliskileri yorumlayabilme becerisi PO-2 Cografya biliminin temel terimlerini kavrama ve cografi terminolojiyi yerinde kullanabilme. PO-11 Cografi konulari, sistematik bir yaklasimla ele alma, arastirma ve sunma becerisi |
Examination |
LO-3 | . |
PO-1 Cografya biliminde kuramsal ve uygulamali bilgilere sahip olma PO-3 Cografya bilimi kapsaminda mekani dogal ve beseri özellikleriyle tanima, mekanin kullanimindan kaynaklanan sorunlari tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PO-6 Disiplinler arasindaki çalismalarin önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diger disiplinlerle paylasabilme ve ortak projelerde degerlendirebilme. PO-8 Sahip oldugu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalismalari ile bütünlestirebilme PO-11 Cografi konulari, sistematik bir yaklasimla ele alma, arastirma ve sunma becerisi |
Examination |
LO-4 | . |
PO-4 Insan-mekan etkilesiminin tespitinde yararlanilan baslica arastirma yontem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkilesimin ifadesinde kullanilan gorsel araclari (tablo, grafik, harita) vb hazirlayabilme ve gerekli arac gerecleri yazilimlari kullabilme PO-9 Cografil verilerin toplanmasi, yorumlanmasi, degerlendirilmesi ve akademik yayin haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik degerlere uygun hareket etme. |
Examination |
LO-5 | . |
PO-8 Sahip oldugu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalismalari ile bütünlestirebilme PO-12 Bireysel calisma becerisi ve bagimsiz karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazili ifade ederek iletisim kurabilme PO-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yasadigi sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Examination |
PO: Programme Outcomes MME:Method of measurement & Evaluation |
Course Contents | ||
.The emergence and development of behavioral geography, mental representation of space, mental maps, places of devotion and place identity, territoriality, behavioral geography studies in Turkey | ||
Weekly Course Content | ||
Week | Subject | Learning Activities and Teaching Methods |
1 | . | . |
2 | . | |
3 | . | . |
4 | . | . |
5 | . | . |
6 | . | . |
7 | . | . |
8 | mid-term exam | |
9 | . | . |
10 | . | . |
11 | . | . |
12 | . | . |
13 | . | . |
14 | . | . |
15 | . | . |
16 | final exam | |
Recommend Course Book / Supplementary Book/Reading | ||
1 | ALİAĞAOGLU, A. 2007. “Davranışsal Coğrafyaya Bir Örnek: Ögrenci Merkezli Balıkesir Şehir İmaji”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi: 17 (1): 17–44. | |
2 | GOLD, J.R. 1980. An Introduction to Behavioral Geography. Oxford Universtiy Press. Oxford | |
3 | GOLLEDGE, R. 2008. “Behavioral Geography and the Theoretical/Quantitative Revolution” Geographical Analysis 40 (2008) 239–257 | |
4 | GÖKTEN, C., İ. SÜDAŞ. 2014 “The Image of Australia: A Case Study on the Mental Maps of Turkish Immigrants in Sydney” Journal of Geography and Geology. Vol.6, No.2 pp.82-92 | |
5 | GÖREGENLİ, M. 2010. Çevre Psikolojisi: İnsan-Mekân İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniveristesi Yayınları. İstanbul. | |
6 | KARAKUŞ, P. 2007. İzmir Kültürpark'ının İzmirliler Açısından Anlamı ve Kültürpark Hakkındaki Temsilleri. Ege Üniveristesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Yükseklisans Tezi. İzmir | |
7 | YNCH, K. 2010. Kent İmgesi. Yapı Kredi Yayınları. İstanbul | |
8 | ÖMÜRİŞ, E. 2007. Bir Kamusal Alan Olarak Konak Meydanı’nın Mekân Kullanımı Açısından İncelenmesi. Ege Üniveristesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Yükseklisans Tezi. İzmir | |
9 | ÜDAŞ, İ., M. GÖREGENLİ. 2012. “Cognitive Maps of Europe: Geographical Knowledge of Turkish Geography Students”. European Journal of Geography, 3(1), 41-56 | |
10 | TUNCEL, H. 2002. “Türk Öğrencilerin Zihin Haritalarında İslam Ülkeleri” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi: 12 (2): 83–103 | |
11 | TÜMERTEKİN. E., N. ÖZGÜÇ. 2012. Beşeri Coğrafya: İnsan, Kültür, Mekân. Çantay Kitabevi. İstanbul (Davranışsal Coğrafya bölümü) | |
12 | TOLUN, B. 1980. “Davranışlara Yönelik Coğrafya: Aglo-Saksonların ‘Behavioral Geography’si ve Sosyo-Ekonomik Deneyimleri”. Istanbul Üniversitesi Cografya Enstitusu Dergisi: 23: 257–278 | |
Required Course instruments and materials | ||
. |
Assessment Methods | |||
Type of Assessment | Week | Hours | Weight(%) |
mid-term exam | 8 | 1 | 40 |
Other assessment methods | |||
1.Oral Examination | |||
2.Quiz | |||
3.Laboratory exam | |||
4.Presentation | |||
5.Report | |||
6.Workshop | |||
7.Performance Project | |||
8.Term Paper | |||
9.Project | |||
final exam | 16 | 1 | 60 |
Student Work Load | |||
Type of Work | Weekly Hours | Number of Weeks | Work Load |
Weekly Course Hours (Theoretical+Practice) | 2 | 14 | 28 |
Outside Class | |||
a) Reading | 5 | 6 | 30 |
b) Search in internet/Library | 5 | 6 | 30 |
c) Performance Project | 0 | ||
d) Prepare a workshop/Presentation/Report | 0 | ||
e) Term paper/Project | 0 | ||
Oral Examination | 0 | ||
Quiz | 0 | ||
Laboratory exam | 0 | ||
Own study for mid-term exam | 6 | 3 | 18 |
mid-term exam | 1 | 1 | 1 |
Own study for final exam | 8 | 4 | 32 |
final exam | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Total work load; | 140 |