|
|||||
| Year/Semester of Study | 1 / Fall Semester | ||||
| Level of Course | 2nd Cycle Degree Programme | ||||
| Type of Course | Compulsory | ||||
| Department | COĞRAFYA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Pre-requisities and Co-requisites | None | ||||
| Mode of Delivery | Face to Face | ||||
| Teaching Period | 14 Weeks | ||||
| Name of Lecturer | ŞENAY MANTAŞ (senaymantas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Name of Lecturer(s) | |||||
| Language of Instruction | Turkish | ||||
| Work Placement(s) | None | ||||
| Objectives of the Course | |||||
| .Teaches how and using which techniques scientific research in social sciences, explains scientific writing techniques. It aims to gain scientific research and writing skills. | |||||
| Learning Outcomes | PO | MME | |
| The students who succeeded in this course: | |||
| LO-1 | Can use theoretical knowledge and methodological knowledge together and practically in the research report she will prepare and the article or thesis she will write. |
PO-1 Coğrafya lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PO-7 Coğrafyayla ilgili konularda yeni politika ve uygulama planları geliştirebilmek. PO-10 Coğrafya ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlar ve yayınlar. |
Examination Presentation |
| LO-2 | Can use scientific research methods and scientific writing techniques |
PO-1 Coğrafya lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PO-7 Coğrafyayla ilgili konularda yeni politika ve uygulama planları geliştirebilmek. PO-11 Mesleki kariyerinde lisansüstü bilgiye sahip olur ve doktoraya geçiş hakkı temel bilgi sahibi olur. |
Examination Presentation |
| LO-3 | Gain knowledge and skills related to the planning, implementation, reporting and writing stages of a research. |
PO-2 Bilimsel araştırma yoluyla coğrafi bilgiye ulaşabilmek, yorumlamak ve uygulayabilmek. PO-4 Coğrafyayla ilgili bir problemi araştırarak mekâna uygun çözümler geliştirebilmek. PO-6 Araştırma yoluyla elde ettiği coğrafi bilgiyi yorumlamak ve etik değerleri gözeterek yazılı, sözlü ve görsel olarak başkalarına aktarabilmek. PO-10 Coğrafya ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlar ve yayınlar. PO-11 Mesleki kariyerinde lisansüstü bilgiye sahip olur ve doktoraya geçiş hakkı temel bilgi sahibi olur. PO-13 Coğrafya ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Examination Presentation |
| LO-4 | Will be able to explain model approaches and scientific writing techniques in research. |
PO-2 Bilimsel araştırma yoluyla coğrafi bilgiye ulaşabilmek, yorumlamak ve uygulayabilmek. PO-4 Coğrafyayla ilgili bir problemi araştırarak mekâna uygun çözümler geliştirebilmek. PO-8 Coğrafyayla ilgili yeterli bilgisayar yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak ve bunları etkin bir biçimde kullanabilmek. PO-9 Coğrafya ile ilgili kuramsal bilgileri analiz eder. PO-10 Coğrafya ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlar ve yayınlar. |
Examination Presentation |
| PO: Programme Outcomes MME:Method of measurement & Evaluation |
|||
| Course Contents | ||
| .content | ||
| Weekly Course Content | ||
| Week | Subject | Learning Activities and Teaching Methods |
| 1 | . | . |
| 2 | . | . |
| 3 | . | . |
| 4 | . | . |
| 5 | . | . |
| 6 | . | . |
| 7 | . | . |
| 8 | mid-term exam | |
| 9 | . | . |
| 10 | . | . |
| 11 | . | . |
| 12 | . | . |
| 13 | . | . |
| 14 | . | . |
| 15 | . | . |
| 16 | final exam | |
| Recommend Course Book / Supplementary Book/Reading | ||
| 1 | DUVERGER, Maurice (1990) Metodoloji Açısından Sosyal Bilimlere Giriş. (çev. Ünsal Oskay. Ankara: Bilgi Yayınları | |
| 2 | KARASAR, Niyazi (1995 ) Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık. | |
| 3 | YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Güncelleştirilmiş ve geliştirilmiş beşinci baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. | |
| 4 | Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. | |
| 5 | Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık | |
| Required Course instruments and materials | ||
| .projector | ||
| Assessment Methods | |||
| Type of Assessment | Week | Hours | Weight(%) |
| mid-term exam | 8 | 1 | |
| Other assessment methods | |||
| 1.Oral Examination | |||
| 2.Quiz | |||
| 3.Laboratory exam | |||
| 4.Presentation | |||
| 5.Report | |||
| 6.Workshop | |||
| 7.Performance Project | |||
| 8.Term Paper | |||
| 9.Project | |||
| final exam | 16 | 1 | |
| Student Work Load | |||
| Type of Work | Weekly Hours | Number of Weeks | Work Load |
| Weekly Course Hours (Theoretical+Practice) | 3 | 14 | 42 |
| Outside Class | |||
| a) Reading | 3 | 14 | 42 |
| b) Search in internet/Library | 3 | 12 | 36 |
| c) Performance Project | 0 | ||
| d) Prepare a workshop/Presentation/Report | 2 | 8 | 16 |
| e) Term paper/Project | 0 | ||
| Oral Examination | 0 | ||
| Quiz | 0 | ||
| Laboratory exam | 0 | ||
| Own study for mid-term exam | 7 | 5 | 35 |
| mid-term exam | 1 | 1 | 1 |
| Own study for final exam | 3 | 5 | 15 |
| final exam | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Total work load; | 188 | ||