|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | COĞRAFYA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞENAY MANTAŞ (senaymantas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sosyal bilimlerde bilimsel araştırmanın nasıl ve hangi teknikler kullanılarak yapılacağını öğretir, bilimsel yazım tekniklerini açıklar. Bilimsel araştırma ve yazım becerisi kazandırmayı amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hazırlayacağı araştırma raporu ile yazacağı makale veya tezde kuramsal bilgisi ile yöntemsel bilgisini bir arada ve uygulamalı olarak kullanabilir. |
PÇ-1 Coğrafya lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PÇ-7 Coğrafyayla ilgili konularda yeni politika ve uygulama planları geliştirebilmek. PÇ-10 Coğrafya ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlar ve yayınlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma yöntemlerini ve bilimsel yazım tekniklerini kullanabilir. |
PÇ-1 Coğrafya lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PÇ-7 Coğrafyayla ilgili konularda yeni politika ve uygulama planları geliştirebilmek. PÇ-11 Mesleki kariyerinde lisansüstü bilgiye sahip olur ve doktoraya geçiş hakkı temel bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Bir araştırmanın planlama, uygulama, raporlaştırma ve yazım aşamaları ile ilgili bilgi ve becerileri kazanabilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma yoluyla coğrafi bilgiye ulaşabilmek, yorumlamak ve uygulayabilmek. PÇ-4 Coğrafyayla ilgili bir problemi araştırarak mekâna uygun çözümler geliştirebilmek. PÇ-6 Araştırma yoluyla elde ettiği coğrafi bilgiyi yorumlamak ve etik değerleri gözeterek yazılı, sözlü ve görsel olarak başkalarına aktarabilmek. PÇ-10 Coğrafya ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlar ve yayınlar. PÇ-11 Mesleki kariyerinde lisansüstü bilgiye sahip olur ve doktoraya geçiş hakkı temel bilgi sahibi olur. PÇ-13 Coğrafya ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Araştırmada model yaklaşımları ve bilimsel yazım tekniklerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma yoluyla coğrafi bilgiye ulaşabilmek, yorumlamak ve uygulayabilmek. PÇ-4 Coğrafyayla ilgili bir problemi araştırarak mekâna uygun çözümler geliştirebilmek. PÇ-8 Coğrafyayla ilgili yeterli bilgisayar yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak ve bunları etkin bir biçimde kullanabilmek. PÇ-9 Coğrafya ile ilgili kuramsal bilgileri analiz eder. PÇ-10 Coğrafya ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlar ve yayınlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sosyal bilimlerde yöntem ve araştırma ile ilgili genel bilgi verme | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 2 | Bilimsel araştırmanın tanımı, amacı, modelleri ve aşamaları | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 3 | Sosyal bilim araştırmalarında problemler | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 4 | Sosyal bilim araştırmalarında yöntem sorunu | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 5 | Araştırma yöntemleri | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 6 | Araştırma ödevi - öğrenci uygulaması ve sunumu | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 7 | Araştırma ödevi - öğrenci uygulaması ve sunumu | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Veri edinme araçları: anket, görüşme (mülakat), gözlem, katılımcı gözlem | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 10 | Bilimsel araştırma planlanma ve uygulama örnekleri | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 11 | Sosyal bilimlerde yaklaşımlar | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 12 | Bilimsel araştırma örnekleri üzerine çalışma | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 13 | Bilimsel araştırmaların özellikleri, tez ve rapor yazımı | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 14 | Öğrenci uygulaması ve sunum | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 15 | Öğrenci uygulaması ve sunum | Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | DUVERGER, Maurice (1990) Metodoloji Açısından Sosyal Bilimlere Giriş. (çev. Ünsal Oskay. Ankara: Bilgi Yayınları | |
| 2 | KARASAR, Niyazi (1995 ) Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık. | |
| 3 | YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Güncelleştirilmiş ve geliştirilmiş beşinci baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. | |
| 4 | Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. | |
| 5 | Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 188 | ||