|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ENES ÖZ (enesoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Cumhuriyet ve Atatürk ilkelerini öğretmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları açıklayabilir. |
PÇ-2 Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Atatürk İlke ve İnkılaplarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türkiye Cumhuriyeti’nin devlet yapısını açıklayabilir. |
PÇ-2 Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Atatürkçü Düşünce Sistemi, Cumhuriyet ve temel nitelikleri, Çağdaş Türk dünyası ve Atatürkçü düşünce ilişkisi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği ve amacı | sunum, anlatım, soru cevap |
| 2 | Yenilik ve benzeri kavramlar | sunum, anlatım, soru cevap |
| 3 | Osmanlı Devleti’nin yapısı ve çözülme sebepleri | sunum, anlatım, soru cevap |
| 4 | Devleti kurtarma ve reform çabaları | sunum, anlatım, soru cevap |
| 5 | Osmanlı Devleti’nde Meşruti gelişmeler ve entellektüel hareketler | sunum, anlatım, soru cevap |
| 6 | Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika | sunum, anlatım, soru cevap |
| 7 | İttihat ve Terakki Partisinin yönetimi ve devletin son aşaması | sunum, anlatım, soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | sunum, anlatım, soru cevap |
| 10 | Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı | sunum, anlatım, soru cevap |
| 11 | Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa | sunum, anlatım, soru cevap |
| 12 | Mustafa Kemal Paşa’nın fikirleri ve Anadolu’ya geçişi | sunum, anlatım, soru cevap |
| 13 | Kongreler Dönemi (Amasya Görüşmesi, Erzurum ve Sivas Kongreleri) | sunum, anlatım, soru cevap |
| 14 | İstanbul’un işgali ve tepkiler | sunum, anlatım, soru cevap |
| 15 | Genel Değerlendirme | sunum, anlatım, soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Türk İnkılabı'nın Hazırlık Dönemi ve Türk İstiklal Savaşı I/1 Atatürk İnkılapları I/2-Yüksek Öğretim Kurumu | |
| 2 | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||