|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, atom, moleküller, kimyasal bağlar konularına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Atomun yapısı, kimya kanunları ve teorilerini tanımlayabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-4 Deney yapma, veri toplama, nitel ve nicel analiz yapabilme, verileri analiz edip çözüm odaklı deneyler tasarlama ve elde ettiği sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bileşiklerin molekül yapısını bulabilir ve yapı ile özellikleri arasında bağlantı kurabilir., fazların davranışlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-4 Deney yapma, veri toplama, nitel ve nicel analiz yapabilme, verileri analiz edip çözüm odaklı deneyler tasarlama ve elde ettiği sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kimyasal reaksiyon,çeşitleri, kimyasal reaksiyonların denkleştirilmesi, stokiyometri konularını açıklayabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-4 Deney yapma, veri toplama, nitel ve nicel analiz yapabilme, verileri analiz edip çözüm odaklı deneyler tasarlama ve elde ettiği sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kimyagerler, fen bilimleri ve mühendisliğin pek çok alanı ile ortak konular üzerinde çalışırlar. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar ve sahip olduğu bilgileri kimya bilimi ile ilgili uygulama alanlarında kullanabilir. PÇ-4 Deney yapma, veri toplama, nitel ve nicel analiz yapabilme, verileri analiz edip çözüm odaklı deneyler tasarlama ve elde ettiği sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Madde: Elementler, Bileşikler, Karışımlar, Ölçmeler ve Mol Kavramı, Kimyasal Reaksiyonlar ve Maddelerin Değişimi, Asit-Baz Reaksiyonları, Redoks Reaksiyonları, Reaksiyon Stokiyometrisi, sulu çözelti tepkimeleri, Gazlar, Gazların Özellikleri, Gaz Kanunları, Moleküler Hareket, Gerçek Gazlar, Termokimya: Enerji, Isı ve Entalpi, Kimyasal Değişim Entalpisi, Tepkime Isıları, Atomun Yapısı, Atom Modelleri, Çok Elektronlu Atomların Yapısı, Atomların Periyodik Özellikleri, Kimya ve Periyodik Sistem, Kimyasal Bağlar: İyonik Bağlar, Kovalent Bağlar, Poliatomik Türlerin Yapıları, Oktet Kuralının İstisnaları, Lewis Asit ve Bazları, İyonik ve Kovalent Bağların Karşılaştırılması, Moleküller: Şekil Boyut ve Bağ Kuvveti: Molekül ve İyonların Şekilleri, Moleküllerde Yük Dağılımı, Moleküller: Şekil Boyut ve Bağ Kuvveti: Bağların Kuvvetleri ve Uzunlukları, Orbitaller ve Bağ Oluşumu, Sıvı ve Katı Maddeler: Moleküller Arası Kuvvetler, Sıvı Yapısı, Katı Yapıları, Faz Değişimleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Madde, Madde özellikleri ve ölçümü | konu ile ilgili soru çözümü |
2 | Atomlar ve atom kuramları | konu ile ilgili soru çözümü |
3 | Kimyasal bileşikler | konu ile ilgili soru çözümü |
4 | Kimyasal Reaksiyonlar | konu ile ilgili soru çözümü |
5 | Sulu çözelti tepkimeleri | konu ile ilgili soru çözümü |
6 | Gazlar | konu ile ilgili soru çözümü |
7 | Termokimya | konu ile ilgili soru çözümü |
8 | Ara Sınav | |
9 | Atomun elektron yapısı | konu ile ilgili soru çözümü |
10 | Periyodik çizelge ve atomların özellikleri | konu ile ilgili soru çözümü |
11 | Kimyasal Bağ I, Temel kavramlar | konu ile ilgili soru çözümü |
12 | Kimyasal Bağ II, Bağ Kuramları | konu ile ilgili soru çözümü |
13 | Sıvılar Katılar ve Moleküller arası kuvvetler | konu ile ilgili soru çözümü |
14 | Çözeltiler ve fiziksel özellikler | konu ile ilgili soru çözümü |
15 | Çözeltiler ve fiziksel özellikler | konu ile ilgili soru çözümü |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | [1] Petrucci,R.H., Harwood, W.S., Herring, F.G., (8. Baskıdan Çeviri Uyar, T., Aksoy, S.,), Palme Yayıncılık, Ankara, 2005 | |
2 | [2] Erdik E., Sarıkaya Y., Temel Üniversite Kimyası, Gazi Kitapevi, Ankara, 2005 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 9 | 27 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 9 | 27 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |