|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KİMYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHTİYAR SARIBOĞA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, bilgisayar okuryazarı olabilmek için bilgi sistemleri hakkında temel bilgileri vermeyi ve işletim sistemleri ile ofis uygulama programlarının temel kullanım becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel bilgi teknolojileri konusunda temel, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilir. |
PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-11 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşma yetisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izleyebilir. |
PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-11 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşma yetisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Temel veri tabanı işlemlerini bilir. |
PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-9 Alan dışında dersler alarak zihinsel, bedensel ve sosyal aktivitelerini geliştirir. PÇ-11 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşma yetisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilgiye ulaşma yöntem ve tekniklerinin incelenmesi ve bunların kullanım becerisinin kazanılması bu ders kapsamındadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin amacının ve ders içeriklerinin tanıtımı | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
| 2 | Bilgisayar donanımı | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
| 3 | Yazılım ve İşletim Sistemi, İşletim Sisteminde Temel Kavramlar, İşletim Sistemi Kullanımı ve Dosya Yönetimi | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
| 4 | İnternet ve İnternet Tarayıcısı, Elektronik Posta Yönetimi, Haber Grupları / Forumlar Web Tabanlı Öğrenme, İnternet ve Kariyer | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
| 5 | Kelime İşlemci | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
| 6 | Kelime İşlemci | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
| 7 | Kelime İşlemci | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kelime İşlemci | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
| 10 | Elektronik Tablolama | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
| 11 | Formüller ve Fonksiyonlar | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
| 12 | Formüller ve Fonksiyonlar | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
| 13 | Formüller ve Fonksiyonlar | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
| 14 | Grafikler | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
| 15 | Sunum hazırlama | Tartışma, anlatma, soru cevap yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bağcı, Ö. (2010). Bigisayarın B'si., Seçkin yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||