|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET SUAT BİRECİKLİGİL (suatbirecikligil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Canlıların birbirleri ve çevreleriyle olan ilişkilerini incelemek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Canlıların birbirleriyle ve cansız ortamla olan ilişkilerini kavrayabilir. |
PÇ-8 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. PÇ-20 Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-24 Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Enerji akımı ve madde döngülerinin öneminin kavrayabilir. |
PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer. PÇ-12 Bitkisel üretimde iklim değişiklikleri ve bölgelere göre alternatif ekim nöbeti sistemleri hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ekosistemlerin ve gelişimlerini öğrenebilir. |
PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-12 Bitkisel üretimde iklim değişiklikleri ve bölgelere göre alternatif ekim nöbeti sistemleri hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Canlı topluluklarının gelişimlerini öğrenebilir. |
PÇ-8 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-14 Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-21 Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ekosistemde enerji akımları, Madde döngüleri, Deniz ve kara ekosistemleri, Süksesyon, Ötrofikasyon, Populasyon ekolojisi, Ekoloji sorunlarına genel bir bakış. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel Kavramlar | Sunum |
2 | Biyolojinin çevre açısından önemi, çevreyi kirleten unsurlar. | Sunum |
3 | Hava kirliliği | Tartışma |
4 | Ozon tabakasındaki değişim ve bunların yol açtığı değişiklikler. | Tartışma |
5 | Sera etkisi ve bunların yol açtığı olumsuz etkiler | Beyin fırtınası |
6 | Su kirliliği | Literatür taraması |
7 | Toprak kirliliği | Literatür taraması |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnsanın dünya ekosistemlerine etkisi. | Sunum |
10 | Yaban hayatı ve doğal yaşama ortamları. | Sunum |
11 | Yurdumuzda çevre faktörleri etkisindeki yaşama ortamları; ormanlar. | Sunum |
12 | Çayır ve meralar. | Sunum |
13 | Sulak alanlar; akarsular, göller, denizler. | Sunum |
14 | Sulak alanların işlev ve yararları, ürünleri, biyolojik özellikleri | Soru cevap |
15 | Sulak alanların işlev ve yararları, ürünleri, biyolojik özellikleri | Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ahmet Kocatas, Ekoloji ve Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, 1996 | |
2 | Ahmet KOCATAŞ, Ekoloji Çevre Biyolojisi, Dora Basın-Yayın Dağ., 2012 | |
3 | Ekoloji ve Çevre Bilgisi, Anadolu Üniversitesi, Yayın:3754 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, laptop, biyolojik canlı örnekleri. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |