|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMEL KAÇAR (emelkacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ATA ESKİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tarım Ekonomisi ile ilgili temel bilgileri edindirerek kavramları özümletmek, tarım işletmelerinin üretim faaliyetlerini, sorunlarını ve çözüm yollarını öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarımı tanımlayabilir, çeşitlendirilmesini, teknik ve ekonomik özelliklerini sıralayabilir. |
PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer. PÇ-19 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. PÇ-21 Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tarımın önemini, sektörlere katkısını anlama ve anlatma yönünden değerlendirebilir. |
PÇ-10 Organik Tarım Programı’nı ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-19 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. PÇ-21 Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-22 Alanında verileri toplar ve sonuçlarını uygulamaya aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tarımsal yapının temel unsurlarını kavrayabilir. |
PÇ-5 Organik tarım amaçlı üretimi yapılan bitkileri temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tanıyabilme ve değerlendirme. PÇ-7 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır. PÇ-9 Organik Tarım Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Ekonominin temel prensiplerini tarıma uygulayabilir. |
PÇ-13 Tarımsal üretim ve pazarlamada sorunlar ile çözüm önerileri hakkında bilgiye sahiptir. PÇ-14 Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-28 Alanı ile ilgili çalışmalarda ilgili sorunları belirleme ve çözüm üretme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Tarım işletmesinin üretim şeklini ve yöntemini belirleyebilir, üretim yapma ve ürünü değerlendirme aşamasındaki tüm işlemleri uygulayabilir. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır. PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer. PÇ-13 Tarımsal üretim ve pazarlamada sorunlar ile çözüm önerileri hakkında bilgiye sahiptir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tarım ekonomisinin tanımı ve görevi, tarımın önemi, ekonomideki yeri, tarımsal yapının özellikleri, üretim faktörleri, tarım ekonomisinde geçerli ekonomik prensipler, üretim maliyetleri, tarım ürünlerinde fiyat oluşumu, tarım işletmeciliği kavramı, işletme özellikleri, sınıflama, işletmeciliğin temel fonksiyonları, işletmede yıllık faaliyetler, çiftlik yönetimi, işletme analiz yöntemleri, işletme planlaması, işletmelerde üretim ve pazarlama, tarımda kooperatifleşme, tarımda kredi ve finans durumu, , kapsamı, tarımsal politika, AB ilişkileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tarımın tanımı, tarımsal üretimin çeşitleri, özellikleri | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
2 | Tarımın önemi, tarım sektörünün beslenmeye, sanayiye katkısı, ekonomideki yeri | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
3 | Tarımsal yapının temel unsurları, tarımda nüfus varlığı ve özellikleri, arazi varlığı kullanımı ve arazilerin işletmelere dağılımı, işletme büyüklükleri verileri | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
4 | Tarımda sermaye kullanımı ve teknoloji düzeyi, tarımda makineleşme, gübre, ilaç, tohum gibi girdi kullanımı, ülkede tarımsal üretimin çeşitleri ve miktarları, yıllara göre gelişmeler, kurumsal değişimler | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
5 | Tarım sektörü için ZDK, TSK, ZB, TMO vb kurumların gelişimi ve kuruluşu, kurumsallaşmanın tarımsal gelişmeye etkisi | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
6 | Ekonominin temel prensiplerini tarıma uygulanmasının örnekleri, azalan verim kanunu, ikame prensibi, marjinal gelir prensibi, üretimi maksimum yapacak seçenekler | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
7 | Tarımsal üretimim maliyeti belirlenirken sabit ve değişen maliyet unsurları, ortalama maliyet- birim ürünü maliyeti | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tarımsal ürünlerin arz ve talep özellikleri, tarım ürünlerinin piyasaları ve fiyat oluşumu | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
10 | Tarımsal işletmecilik üretim faaliyetlerinin belirlenmesi, yıl sonu kısmi ve tam bütçe yöntemine göre maliyet analizi, işletmenin mali yapısını saptama | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
11 | Bir çiftliğin finans kaynaklarının oluşturulması ve geliştirilmesi, kredi koşulları, ödeme planlarının hazırlanması | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
12 | Tarımda örgütlenmenin önemi, örgütlenme çeşitleri, kooperatifler, ilkeleri, çeşitleri, tarımsal kooperatiflerin görevleri, sorunları ve geçirdiği değişimler | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
13 | Tarım politikası ile ilgili genel bilgiler, amaçları ve araçları, uygulama sonuçları, politika değişimi | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
14 | Türkiye AB ilişkileri | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
15 | Türkiye AB ilişkileri | Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prf.Dr.Zeynel DİNLER, Tarım Ekonomisi, 2008, Seçkin Yayıncılık | |
2 | Prof. Dr. Cennet Oğuz, Doç. Dr. Zeki Bayramoğlu, Tarım Ekonomisi 2. baskı, Atlas Akademi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektör ve laptop. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |