Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / SER107 - SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK

Kodu: SER107 Adı: SERAMİK ATÖLYE I Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Düşünceyi üç boyuta aktarabilmek, sabırla ve itinayla çamuru şekillendirmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Seramik şekillendirme yöntemlerini iki ve üç boyutlu uygulamaya yapabilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Klasik seramik formlarını araştırabilir PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Sırlama ve pişirim tekniklerini bilebilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Seramik şekillendirme ve seramik dekor yöntemlerini yapabilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel şekillendirme yöntemleri ile kullanıma yönelik iki ve üç boyutlu biçim oluşturma, malzemeyi doğru kullanabilme becerisini geliştirme. Seramik sanatına giriş yaparak, seramik şekillendirme yöntemlerini kullanarak, serbest anlamda seramik üretim sürecini tanımaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Seramik sanatı hakkında genel bilgi. Uygulanacak form için eskiz çalışmalarının yapılması Anlatım soru -cevap,tasarım, uygulama
2 Seramik formların şekillendirilmesinde kullanılan çamurun şekillendirme için yoğrularak hazırlanması demonstrasyon,uygulama
3 Çimdikleme yöntemi ile şekillendirme demonstrasyon,uygulama
4 Sucuk (fitil) yöntemi ile şekillendirme demonstrasyon,uygulama
5 Plaka yöntemi ile tabak şekillendirilmesi demostrasyon,uygulama
6 Yapılan formların dekorlanması demonstrasyon,uygulama
7 Yapılan formların sırlanması demonstrasyon,uygulama
8 Ara Sınav
9 Plaka yöntemiyle yüzey üzerine doku ve kompozisyon uygulamaları araştırma, tasarım, uygulama
10 Plaka yöntemiyle yüzey üzerine doku ve kompozisyon uygulamaları araştırma, tasarım, uygulama
11 Seramik yüzey üzerinde, temel sanat öğelerinden çizgi, nokta, doku v.s. araştırmasının uygulanması araştırma, tasarım, uygulama
12 Öğretilen şekillendirme yöntemlerinin iki ya da üçü ile oluşturulan tasarımın şekillendirilmesi uygulama,eleştiri
13 Seramik sanatıyla ilgili çalışan sanatçıların yapıtlarının irdelenmesi araştırma, tasarım, anlatım,soru-cevap
14 Şekillendirilen seramiklerin bisküvi pişirimlerinin ve sırlı pişirimlerinin yapılması uygulama
15 Şekillendirilen seramiklerin bisküvi pişirimlerinin ve sırlı pişirimlerinin yapılması-hazırlanan raporların teslim edilmesi uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Türkiye’de Sanat Dergisi, Kültür Bakanlığı Yayınları.
2 Maurice Sapiro, Clay – Hand Building
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Türkiye’de Sanat Dergisi, Kültür Bakanlığı Yayınları. Çamur, sır ve modelaj kalemleri,kil,önlük,

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 15 1 10
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 8 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 8 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 1 2
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 82