|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Düşünceyi üç boyuta aktarabilmek, sabırla ve itinayla çamuru şekillendirmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seramik şekillendirme yöntemlerini iki ve üç boyutlu uygulamaya yapabilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Klasik seramik formlarını araştırabilir |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Sırlama ve pişirim tekniklerini bilebilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Seramik şekillendirme ve seramik dekor yöntemlerini yapabilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel şekillendirme yöntemleri ile kullanıma yönelik iki ve üç boyutlu biçim oluşturma, malzemeyi doğru kullanabilme becerisini geliştirme. Seramik sanatına giriş yaparak, seramik şekillendirme yöntemlerini kullanarak, serbest anlamda seramik üretim sürecini tanımaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seramik sanatı hakkında genel bilgi. Uygulanacak form için eskiz çalışmalarının yapılması | Anlatım soru -cevap,tasarım, uygulama |
2 | Seramik formların şekillendirilmesinde kullanılan çamurun şekillendirme için yoğrularak hazırlanması | demonstrasyon,uygulama |
3 | Çimdikleme yöntemi ile şekillendirme | demonstrasyon,uygulama |
4 | Sucuk (fitil) yöntemi ile şekillendirme | demonstrasyon,uygulama |
5 | Plaka yöntemi ile tabak şekillendirilmesi | demostrasyon,uygulama |
6 | Yapılan formların dekorlanması | demonstrasyon,uygulama |
7 | Yapılan formların sırlanması | demonstrasyon,uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Plaka yöntemiyle yüzey üzerine doku ve kompozisyon uygulamaları | araştırma, tasarım, uygulama |
10 | Plaka yöntemiyle yüzey üzerine doku ve kompozisyon uygulamaları | araştırma, tasarım, uygulama |
11 | Seramik yüzey üzerinde, temel sanat öğelerinden çizgi, nokta, doku v.s. araştırmasının uygulanması | araştırma, tasarım, uygulama |
12 | Öğretilen şekillendirme yöntemlerinin iki ya da üçü ile oluşturulan tasarımın şekillendirilmesi | uygulama,eleştiri |
13 | Seramik sanatıyla ilgili çalışan sanatçıların yapıtlarının irdelenmesi | araştırma, tasarım, anlatım,soru-cevap |
14 | Şekillendirilen seramiklerin bisküvi pişirimlerinin ve sırlı pişirimlerinin yapılması | uygulama |
15 | Şekillendirilen seramiklerin bisküvi pişirimlerinin ve sırlı pişirimlerinin yapılması-hazırlanan raporların teslim edilmesi | uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türkiye’de Sanat Dergisi, Kültür Bakanlığı Yayınları. | |
2 | Maurice Sapiro, Clay – Hand Building | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Türkiye’de Sanat Dergisi, Kültür Bakanlığı Yayınları. Çamur, sır ve modelaj kalemleri,kil,önlük, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 15 | 1 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 82 |