|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Seramik dekor yöntemleri hakkında temel bilgi vermek, bu bilgileri kullanarak dekor yapmak. Teorik ve pratik bilgiler doğrultusunda seramik malzeme üzerinde kullanım becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel tasarım ilkelerini kullanabilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Malzemelerin özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Malzemenin cinsine göre yüzeydeki etkileri açıklayabilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Sırlama yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Malzemelerin içeriklerini tanıyarak kullanabilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | Fırınlama yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uygulaması yapılacak olan ürünü şekillendirme yöntemleri ile biçimlendirmek, dekor yöntemleri ile dekorlamak (parça ekleme çıkarma, sgrafitto, ajur, angop, vb.) fırınlamak, sırlamak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seramik dekor teknikleri hakkında genel bilgi verme | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Farklı form yüzeyler üzerinde yaş çamura kazıma gibi dekor yöntemlerini uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
3 | Farklı form yüzeyler üzerinde yaş çamura parça ekleme-çıkarma, kabartma dekor yöntemini uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
4 | Yaş çamur yüzeye ajur dekor yöntemini uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
5 | Yaş çamur yüzeye sgrafitto dekor yöntemini uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
6 | Yaş çamur yüzeye ebru dekor yöntemini uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
7 | Yaş çamur yüzeye ebru dekor yöntemini uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Parafin gibi alternatif malzemelerle dekor uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
10 | Parafin gibi alternatif malzemelerle dekor uygulama, projelerin kontrolü | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama, Proje Ödevi |
11 | Alçı kalıba dekor uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
12 | Dekorlu kalıba döküm yapma | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
13 | Fırınlanmamış sırlı yüzeyde kazıma dekoru uygulama, projelerin kontrolü | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama, Proje Ödevi |
14 | Tüm ürünlerinin bisküvi fırınlamasını yapma | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
15 | Tüm ürünlerinin sırlı fırınlamasını yapma | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ayta T., Toprak Sanatlarında Dekoratif Uygulama Yöntemleri,1976. | |
2 | Gale J., Pottery,Teach Yourself Book,1973. | |
3 | Seramik Türkiye, Seramik Federasyonu Dergisi | |
4 | SEVİM, S. (2003), Seramik Dekorları, Eskişehir: A.Ü. | |
5 | Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi | |
6 | Clark, Kenneth. (1998). The Potter's Manuel. Little, Brown and Company, London. | |
7 | Peterson, Susan., Peterson , Jan. (2009). Seramik Yapıyoruz. Çev. Çizer, Sevim. Karakalem Kitabevi Basım Yayın, İzmir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Turnet, puar, modelaj kalemleri, çamur, renkli oksitler ve pigmentler, fırça, sır, fırın, önlük veya tulum (atölye giysisi) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 13 | 4 | 10 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 3 | 3 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |