Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / SER102 - SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK

Kodu: SER102 Adı: TEMEL SANAT VE TASARIM EĞİTİMİ II Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tasarım olgusunda renk ve renkle ilgili kavramları öğrenir, renkle ilgili olanakları tanıyarak, çalışmalarında uygular. Üç boyutlu çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. Seramik çalışmalarına alt zemini oluşturur. Yeni ve özgün olanı tanıyarak kişisel yeti ve yeteneklerini tanır. Tasarım süreci ve üretim aşamalarını öğrenir, uygular.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrencide görebilme yeteneği gelişir. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Öğrenci rengi ,renk kontrastlarını bilir PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Üç boyutlu tasarım yapabilir. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Gördüğünü doğru algılayıp çizebilir. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Renk, renk çemberi, renk grupları, renk kontrastları konuları ile renk bilgisinin kavranması ve uygulamalarının yapılması. Üç boyutlu çalışmalar; rölyef, form ve form çağrışımları, strüktür çalışmalarının yapılmasını kapsamaktadır
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Birinci dönemin genel değerlendirilmesi ve ikinci dönem hakkında bilgi verilmesi. Dönem için gerekli araç ve materyallerin istenmesi. Anlatım,soru-cevap
2 Guaj boya ile renkli skala uygulaması . Anlatım ,uygulama,eleştiri
3 Renk konusuna giriş. Renk ve renk grupları, renk uyumları, renk kontrastları. Anlatım ,uygulama,eleştiri
4 Renk Kontrastları, Renk Çemberi ve uygulaması, karşılıklı (yalın) renk kontrastı, renk çemberi uygulaması sunumu ,uygulama,eleştiri
5 Açık Koyu Kontrastı ve Uygulaması. Sunum,uygulama,eleştiri
6 Sıcak-Soğuk Renk Kontrastı ve Uygulaması, Tamamlayıcı Renk Kontrast Uygulamaları, Kalite Renk Kontrast Uygulamaları, Yanıltıcı Renk Kontrast Uygulamaları, Miktar Renk Kontrast Uygulamaları Sunum ,uygulama,eleştiri
7 Renkli Etüt Çalışması (Doğal ve Yapay Obje) uygulama,eleştiri
8 Ara Sınav
9 Üç boyutlu tasarım konusunda teorik bilgi verilmesi çizim yöntemi ve kağıt malzeme ile araştırmaların yaptırılmasına başlanacak. Anlatım,sunum ,uygulama
10 Form ve form çağrışımları çalışmaları Anlatım ,uygulama,eleştiri
11 Form ve form çağrışımları çalışmaları Uygulama
12 Rölyef çalışmaları Uygulama,eleştiri
13 rölyef çalışması Anlatım ,uygulama,eleştiri
14 Strüktür çalışmaları Uygulama,eleştiri
15 strüktür çalışması Anlatım ,uygulama,eleştiri
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dr.Işıngör Mümtaz,Resim-1,Devlet Kitapları,1986
2 Seçkinöz Mine,Resim -II,Devlet Kitapları,1986
3 Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Sedir Yay. 1990.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Objeler,guaj boya seti ,farklı numaralarda resim fırçaları ,resim altlığı,A3 ebatında resim defteri veya resim kağıdı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 10 40
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 1 2
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90