Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Öğrencide görebilme yeteneği gelişir. |
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
|
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 |
Öğrenci rengi ,renk kontrastlarını bilir |
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
|
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 |
Üç boyutlu tasarım yapabilir. |
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
|
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 |
Gördüğünü doğru algılayıp çizebilir. |
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
|
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Renk, renk çemberi, renk grupları, renk kontrastları konuları ile renk bilgisinin kavranması ve uygulamalarının yapılması. Üç boyutlu çalışmalar; rölyef, form ve form çağrışımları, strüktür çalışmalarının yapılmasını kapsamaktadır |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Birinci dönemin genel değerlendirilmesi ve ikinci dönem hakkında bilgi verilmesi. Dönem için gerekli araç ve materyallerin istenmesi. |
Anlatım,soru-cevap |
2 |
Guaj boya ile renkli skala uygulaması . |
Anlatım ,uygulama,eleştiri |
3 |
Renk konusuna giriş. Renk ve renk grupları, renk uyumları, renk kontrastları. |
Anlatım ,uygulama,eleştiri |
4 |
Renk Kontrastları, Renk Çemberi ve uygulaması, karşılıklı (yalın) renk kontrastı, renk çemberi uygulaması |
sunumu ,uygulama,eleştiri |
5 |
Açık Koyu Kontrastı ve Uygulaması. |
Sunum,uygulama,eleştiri |
6 |
Sıcak-Soğuk Renk Kontrastı ve Uygulaması, Tamamlayıcı Renk Kontrast Uygulamaları, Kalite Renk Kontrast Uygulamaları, Yanıltıcı Renk Kontrast Uygulamaları, Miktar Renk Kontrast Uygulamaları |
Sunum ,uygulama,eleştiri |
7 |
Renkli Etüt Çalışması (Doğal ve Yapay Obje) |
uygulama,eleştiri |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Üç boyutlu tasarım konusunda teorik bilgi verilmesi çizim yöntemi ve kağıt malzeme ile araştırmaların yaptırılmasına başlanacak. |
Anlatım,sunum ,uygulama |
10 |
Form ve form çağrışımları çalışmaları |
Anlatım ,uygulama,eleştiri |
11 |
Form ve form çağrışımları çalışmaları |
Uygulama |
12 |
Rölyef çalışmaları |
Uygulama,eleştiri |
13 |
rölyef çalışması |
Anlatım ,uygulama,eleştiri |
14 |
Strüktür çalışmaları |
Uygulama,eleştiri |
15 |
strüktür çalışması |
Anlatım ,uygulama,eleştiri |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Dr.Işıngör Mümtaz,Resim-1,Devlet Kitapları,1986 |
2 |
Seçkinöz Mine,Resim -II,Devlet Kitapları,1986 |
3 |
Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Sedir Yay. 1990. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Objeler,guaj boya seti ,farklı numaralarda resim fırçaları ,resim altlığı,A3 ebatında resim defteri veya resim kağıdı |