Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / SER110 - SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK

Kodu: SER110 Adı: SERAMİK ATÖLYE II Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çağdaş seramik sanatı alanında tasarım yetilerini geliştirmek ve uygulamalar yaparak öğrencileri bu alanlarda hazırlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Seramik sanatı alanında tasarım ve uygulama yöntemlerini kullanabilir PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 İç ve dış mekan mimari alanlar için tasarım ve uygulamalar yapabilir PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Klasik seramik sanatı formlarını çağdaş bir yaklaşımla yorumlayarak özgün eser üretebilir PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Seramik yüzey şekillendirme bilgilerini seramik yüzeyde kulanabilir PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel şekillendirme yöntemleri ile kullanıma yönelik iki ve üç boyutlu biçim oluşturma, malzemeyi doğru kullanabilme becerisini geliştirme. Seramik sanatına giriş yaparak, seramik şekillendirme yöntemlerini kullanarak, serbest anlamda seramik üretim sürecini tanımaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Verilen bir konu üzerine düşüncelerin, sanatsal yaklaşımların ve tekniklerin tartışılması Anlatım,sosru-cevap
2 Konunun araştırılması ve eskiz çalışması Araştırma, tasarım, uygulama
3 Tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi Araştırma ,eleştiri,uygulama
4 Maket çalışması ve gerçek uygulamanın yapılması Uygulama,eleştiri
5 Maket çalışması ve gerçek uygulamanın yapılması Uygulama
6 Bisküvi fırınlama Uygulama
7 Uygulamaların değerlendirilmesi Eleştiri,uygulama
8 Ara Sınav
9 Yeni bir konunun belirlenmesi, araştırılması ve eskiz çalışmaları Araştırma tasarım, uygulama
10 Tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi Araştırma,eleştiri,uygulama
11 Maket çalışması ve gerçek uygulamanın yapılması Uygulama,eleştiri
12 Gerçek uygulamanın yapılması Uygulama,eleştiri
13 Uygulamaya devam edilmesi Uygulanma
14 Kurutma yapılması Uygulama
15 Bisküvi fırınlama Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Chavarria, Joaquim. (1994). The big book of ceramics. (First edition). New York: Watson-Guptill Publications.
2 Türk seramik Derneği Dergileri.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Türkiye’de Sanat Dergisi, Kültür Bakanlığı Yayınları Chavarria, Joaquim. (1994). The big book of ceramics. (First edition). New York: Watson-Guptill Publications

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 80