Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / SER204 - SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK

Kodu: SER204 Adı: SERAMİK ATÖLYE IV Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Seramik şekillendirme, dekor, sır, endüstriyel, fırınlama tekniklerini kullanarak, özgün-soyut-kapsamlı-ölçekli çizim tasarımlar ve uygulamalar yapmasını sağlamak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çamur şekillendirme yöntemleri ile form-tasarım ilişkisini kurabilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
PÇ-9 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer.
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
PÇ-18 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar.
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 El becerisini kullanabilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
PÇ-18 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar.
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Kontrollü kurutma, sırlama yapabilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Hassas şekillendirme yapabilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
PÇ-18 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar.
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Fırınlama tekniklerini uygulayabilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Konuya göre özgün tasarımlar oluşturmak, desenini çizmek, çamurun küçülme payını hesaplamak, tasarıma en uygun şekillendirme, sırlama, fırınlama yöntemini seçerek üç boyutlu/modüler uygulamalar yapmak
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Turistik-Sosyal-Kültürel (Müze-Sinema, Tiyatro, Eğitim Kurumu, Galeri v.s.) içerikli kurum-kuruluş-işletme gibi yerler için obje/pano/endüstriyel üretim tasarımı yapma Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama
2 Seçilen içeriğe göre araştırma yapma, bilgi edinme, materyal toplama ve tasarıma devam etme Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama
3 Tasarımların değerlendirilmesi ve teknik resmini çizme Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama
4 Çamurdan maketini yapma, projelerin kontrolü Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, proje ödevi
5 En uygun şekillendirme yöntemi belirlenerek, gerçek boyutlarda uygulamaya başlama Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama
6 Uygulamaya devam etme Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama
7 Uygulamaya devam etme Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama
8 Ara Sınav
9 Uygulamaya devam etme Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama
10 Uygulamaya devam etme Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama
11 Uygulamaya devam etme Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama
12 Uygulamanın son rötuşlarını tamamlama ve kurutmaya bırakma Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama
13 Kurutma ve ilk fırınlama işlemini yapmak için fırını doldurma Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama
14 Uygulanan çalışmalara özel sır reçeteleri hazırlama, denemelerini yaparak kontrol etme ve farklı pişirim yöntemi alternatiflerini değerlendirme Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama
15 Çalışmaları sırlama, sırlı fırınlama işlemini yapma Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Türkiye’de Sanat Dergisi, Kültür Bakanlığı Yayınları
2 Chavarria, Joaquim. (1994). The big book of ceramics. (First edition). New York: Watson-Guptill Publications.
3 Maurice Sapiro, Clay – Hand Building
4 Ebüzziya Siesbye, Alev. (1999). Alev Ebüzziya Siesbye. İstanbul: Çanakkale.
5 İç Mekan Donatım Elemanları ve Tasarımı (İç Mimari ve Çevre Tasarımı ASD)Temel Tasarım, Latife GÜRER
6 Erinç, Sıtkı M. (1998). Toprağın erki, Hamiye Çolakoğlu. İstanbul: Çanakkale Seramik Sanat Yayınları.
7 Ceramic Monthly dergileri, Seramik ve Çömlekçilik, Remzi Kitabevi.
8 Güner, Güngör. (1988). Anadolu'da yaşamakta olan ilkel çömlekçilik. İstanbul: Ak Yayınları.
9 Bayazıt, Nigan., Çorbacı, Fikret Kamil., Günal, Demet. (1996). Tasarımda Evrenselleşme. 2. Ulusal Tasarım Kongresi Bildiri Kitabı. İstanbul.
10 Kültür ve Sanat Dergisi, İş Bankası
11 Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi
12 Tunalı, İsmail. (2004). Tasarım Felsefesine Giriş. Yapı Yayın, İstanbul.
13 Clark, Kenneth. (1998). The Potter's Manuel. Little, Brown and Company, London.
14 Peterson, Susan., Peterson , Jan. (2009). Seramik Yapıyoruz. Çev. Çizer, Sevim. Karakalem Kitabevi Basım Yayın, İzmir.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Çamur, turnet, modelaj kalemleri, oksitler, pigment boyalar, sır, fırın, önlük veya tulum (atölye giysisi)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 1 3 10
Final Sınavı 16 1 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 3 3
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 1 3
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90