|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilgisayar destekli üç boyutlu yazılım kullanım becerilerinin geliştirilerek endüstriyel ürünlerin çiziminde kullanılan modellemenin gerçekleştirilmesi ve seramik sanayisinde kullanılan CAD/CAM teknolojisinin ve bu alanda yapılan uygulamaları tanımak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Üç boyutlu çizim programını kullanabilir. |
PÇ-8 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Üç boyutlu çizim programında temel tasarım ilkeleri doğrultusunda çizim ve tasarım yapabilir. |
PÇ-8 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular. PÇ-9 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Üç boyutlu çizim programını kullanarak endüstriyel seramik model çizebilir. |
PÇ-8 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular. PÇ-9 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer. PÇ-11 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Üç boyutlu çizim programında özgün tasarım yapabilir. |
PÇ-8 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular. PÇ-9 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilgisayarda tasarım yöntemlerini kullanarak, üç boyutlu tasarım programlarından Rhinoceros ile modelleme uygulaması yapmak. Endüstriyel seramikle ilgili tasarım yapma ve üç boyutlu çizimlerini meydana getirmek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Önceki dönem çalışmaları, komutları hatırlama, foto gerçekçi sunum | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon |
2 | Çay/kahve takımının modellenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
3 | Çay/kahve takımının modellenmesine devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
4 | Çay/kahve takımının modellenmesine devam edilmesi, Projelerin kontrolü | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Proje ödevi |
5 | Çay/kahve takımının modellenmesine devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
6 | Yemek takımının modellenmesi, rölyef dekor yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
7 | Yemek takımının modellenmesine devam edilmesi, Projelerin kontrolü | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Proje ödevi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yemek takımının modellenmesine devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
10 | Yemek takımının modellenmesine devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
11 | Yemek takımının modellenmesine devam edilmesi, Projelerin kontrolü | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Proje ödevi |
12 | Vitrifiye ürünlerinin modellenmesi, Projelerin kontrolü | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama, Proje ödevi |
13 | Vitrifiye ürünlerinin modellenmesine devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
14 | Vitrifiye ürünlerinin modellenmesine devam edilmesi, Projelerin kontrolü | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama, Proje ödevi |
15 | Vitrifiye ürünlerinin modellenmesine devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cem Dönmez, Saliha Dönmez, RHINOCEROS 4 ile Modelleme, Kuriş Matbaacılık, 2009, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, üç boyutlu çizim programı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 14 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 1 | 1 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |