Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ARK 383 - ARKEOLOJİ

Kodu: ARK 383 Adı: SEMİNER - III Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ARKEOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FEVZİ VOLKAN GÜNGÖRDÜ (volkangungordu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FEVZİ VOLKAN GÜNGÖRDÜ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrenciye bilimsel araştırma yöntemlerini öğretmek, araştırma becerisi ve disiplini kazandırmak, doğru kaynaklara ulaşmak ve kullanmak, meslek ahlakı, bilimsel çalışma metodolojisi ve uygulama becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular.
PÇ-7 Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-10 Çalışma alanıyla ilgili etkili tanıtımlar yapar.
PÇ-12 Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bilimsel araştırma nedir? Basamakları nelerdir? Konu seçimi nasıl yapılır? Kaynakların tespiti nasıl yapılır? Kullanılan yöntemler nelerdir? Araştırmanın zamanlaması ne kadardr? Örnek araştırmalar ve çıktılarının incelenmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilim ve bilimsel araştırma.Ders konseptinin belirlenmesi Anlatma Yöntemi
2 Ders konsepti kapsamında belirlenen çağın özelliklerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerin sorumlu oldukları konuların belirlenmesi Anlatma Yöntemi
3 Ders konsepti kapsamında belirlenen çağın özelliklerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerin sorumlu oldukları konular hakkında yaptıkları çalışmalar Anlatma Yöntemi
4 Ders konsepti kapsamında belirlenen çağın özelliklerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerin sorumlu oldukları konular hakkında yaptıkları çalışmalar Anlatma Yöntemi
5 Ders konsepti kapsamında belirlenen çağın özelliklerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerin sorumlu oldukları konular hakkında yaptıkları çalışmalar Anlatma Yöntemi
6 Ders konsepti kapsamında belirlenen çağın özelliklerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerin sorumlu oldukları konular hakkında yaptıkları çalışmalar Anlatma Yöntemi
7 Ders konsepti kapsamında belirlenen çağın özelliklerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerin sorumlu oldukları konular hakkında yaptıkları çalışmalar Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi
10 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi
11 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi
12 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi
13 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi
14 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi
15 Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 BAILEY, E.P. ve diğ.; Bilimsel Makale Hazırlama ve Yazma Tekniği (İstanbul, 1994)
2 BAL, H.; Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri (Isparta, 2001)
3 BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. ve diğ.; Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Ankara, 2010)
4 ÇEPNİ, S.; Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (İstanbul, 2007)
5 ÇETİN, C.; Müzakere Teknikleri (İstanbul, 2007)
6 DURA, C.; Düşünme, Araştırma, Yazma (İstanbul, 2005)
7 EKİZ, D.; Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş (İstanbul, 2003)
8 ERDOĞAN, İ.; Pozitivist Metodoloji (İstanbul, 2007)
9 KARASAR, N.; Bilimsel Araştırma Yöntemi (Ankara, 1984)
10 ÖZDAMAR, K.; Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri (İstanbul, 2003)
11 ÖZDEMİR, A.; Yönetim Biliminde İleri Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar (İstanbul, 2008)
12 SENCAN, H.; Bilimsel Araştırma Sürecinin Temel Ögeleri (İstanbul, 2006)
13 TANRIÖGEN, A. (Ed.); Bilimsel Araştırma Yöntemleri (İstanbul, 2009)
14 TÜRKBAL, A.; Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yazma Teknikleri (İstanbul, 2003)
15 ÜSTDAL, M. ve diğ. (Ed.); Bilimsel Araştırma Klavuzu, Projeden Makaleye (İstanbul, 2004)
16 YÜKSEL, A. ve diğ.(Ed.); Nitel Araştırma: Neden, Nasıl, Niçin? (İstanbul, 2007)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 13 26
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 2 6
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 100