|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FEVZİ VOLKAN GÜNGÖRDÜ (volkangungordu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEVZİ VOLKAN GÜNGÖRDÜ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenciye bilimsel araştırma yöntemlerini öğretmek, araştırma becerisi ve disiplini kazandırmak, doğru kaynaklara ulaşmak ve kullanmak, meslek ahlakı, bilimsel çalışma metodolojisi ve uygulama becerisi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-7 Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-10 Çalışma alanıyla ilgili etkili tanıtımlar yapar. PÇ-12 Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular |
Seminer-Sunum-Rapor |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilimsel araştırma nedir? Basamakları nelerdir? Konu seçimi nasıl yapılır? Kaynakların tespiti nasıl yapılır? Kullanılan yöntemler nelerdir? Araştırmanın zamanlaması ne kadardr? Örnek araştırmalar ve çıktılarının incelenmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bilim ve bilimsel araştırma.Ders konseptinin belirlenmesi | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Ders konsepti kapsamında belirlenen çağın özelliklerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerin sorumlu oldukları konuların belirlenmesi | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Ders konsepti kapsamında belirlenen çağın özelliklerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerin sorumlu oldukları konular hakkında yaptıkları çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Ders konsepti kapsamında belirlenen çağın özelliklerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerin sorumlu oldukları konular hakkında yaptıkları çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Ders konsepti kapsamında belirlenen çağın özelliklerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerin sorumlu oldukları konular hakkında yaptıkları çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Ders konsepti kapsamında belirlenen çağın özelliklerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerin sorumlu oldukları konular hakkında yaptıkları çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Ders konsepti kapsamında belirlenen çağın özelliklerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerin sorumlu oldukları konular hakkında yaptıkları çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | BAILEY, E.P. ve diğ.; Bilimsel Makale Hazırlama ve Yazma Tekniği (İstanbul, 1994) | |
| 2 | BAL, H.; Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri (Isparta, 2001) | |
| 3 | BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. ve diğ.; Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Ankara, 2010) | |
| 4 | ÇEPNİ, S.; Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (İstanbul, 2007) | |
| 5 | ÇETİN, C.; Müzakere Teknikleri (İstanbul, 2007) | |
| 6 | DURA, C.; Düşünme, Araştırma, Yazma (İstanbul, 2005) | |
| 7 | EKİZ, D.; Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş (İstanbul, 2003) | |
| 8 | ERDOĞAN, İ.; Pozitivist Metodoloji (İstanbul, 2007) | |
| 9 | KARASAR, N.; Bilimsel Araştırma Yöntemi (Ankara, 1984) | |
| 10 | ÖZDAMAR, K.; Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri (İstanbul, 2003) | |
| 11 | ÖZDEMİR, A.; Yönetim Biliminde İleri Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar (İstanbul, 2008) | |
| 12 | SENCAN, H.; Bilimsel Araştırma Sürecinin Temel Ögeleri (İstanbul, 2006) | |
| 13 | TANRIÖGEN, A. (Ed.); Bilimsel Araştırma Yöntemleri (İstanbul, 2009) | |
| 14 | TÜRKBAL, A.; Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yazma Teknikleri (İstanbul, 2003) | |
| 15 | ÜSTDAL, M. ve diğ. (Ed.); Bilimsel Araştırma Klavuzu, Projeden Makaleye (İstanbul, 2004) | |
| 16 | YÜKSEL, A. ve diğ.(Ed.); Nitel Araştırma: Neden, Nasıl, Niçin? (İstanbul, 2007) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 100 | ||