|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FETHULLAH MUSTAFA AKALP (fmakalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TAHİR KARAKOÇ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenciye ders kapsamındaki konuları verimli bir şekilde öğreterek gerekli ve yeterli matematik temelini oluşturmak. Meslek derslerindeki Matematik konularını daha iyi anlamasını ve öğrendiği matematik konularını mesleğinde kullanmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Aritmetik işlemleri yapabilir. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Farklı sayı tabanındaki sayılarla işlemler yapabilir. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Üs/Kök hesabı işlemlerini yapabilir. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Fonksiyonlarla işlem yapabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sayılar, Temel kavramlar, Taban Aritmetiği, Üslü ve Köklü Sayılar, Denklemler ve Eşitsizlikler, Bağlantı ve Fonksiyonlar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel Kavramlar | Anlatma, problem çözme, tartışma |
| 2 | Sayılar | Anlatma, problem çözme, tartışma |
| 3 | Taban Aritmetiği | Anlatma, problem çözme, tartışma |
| 4 | Rasyonel Sayılar | Anlatma, problem çözme, tartışma |
| 5 | Ondalık Sayılar | Anlatma, problem çözme, tartışma |
| 6 | Ardışık Sayılar | Anlatma, problem çözme, tartışma |
| 7 | OKEK, OBEB | Anlatma, problem çözme, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Üstlü Sayılar | Anlatma, problem çözme, tartışma |
| 10 | Köklü Sayılar | Anlatma, problem çözme, tartışma |
| 11 | Denklem Çözme | Anlatma, problem çözme, tartışma |
| 12 | Problemler | Anlatma, problem çözme, tartışma |
| 13 | Özdeşlikler ve Çarpanlara Ayırma | Anlatma, problem çözme, tartışma |
| 14 | Fonksiyonlar | Anlatma, problem çözme, tartışma |
| 15 | Fonksiyonlar | Anlatma, problem çözme, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Balcı S.(2002).Meslek Yüksekokulları İçin Genel Matematik.Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi | |
| 2 | Balcı M.(2000) .Genel Matemetik1. Ankara :Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları | |
| 3 | https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/MAT103U/ebook/MAT103U-12V3S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf | |
| 4 | Aktepe, U. (2017). Temel matematik (Meslek yüksek okulları için). Umuttepe Yayınları | |
| 5 | https://avys.omu.edu.tr/storage/app/public/gokhan.salman/121057/ofis%20programlar%C4%B1-II.pdf | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, kalem | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||