|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KADİR ABA (aba@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Görsel programlama temelleri ile ilgili yeterliklerin kazandırılabilmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Görsel programlama editörü kurulum ve ayarlarını yapabilir |
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Formlarla çalışabilir. |
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Temel uygulamalar yapabilir. |
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | İleri uygulamalar geliştirebilir. |
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma, Formlar ve özellikleri,Standart nesneler,Giriş ve mesaj pencereleri,Diyalog pencereleri,Gelişmiş nesneler, Operatörler,Fonksiyonlar,Karar yapıları ve döngüler,Karar yapıları ve döngüler,Diziler,Grafik uygulamaları,Raporlama uygulamaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Visual Studio'yu kurma ve ayarlarını yapma | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
| 2 | Windows Form Uygulamalarına Giriş, Formlar ve özellikleri, ortak özellikler (Enabled, Visible, Text, BackColor) | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
| 3 | Temel Bileşenler: Label, TextBox, Button | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
| 4 | Olaylar (Events) ve Olay Yönelimli Programlama | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
| 5 | Form Kontrolleri: CheckBox, RadioButton, MessageBox, Kapsayıcılar vs | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
| 6 | Listeleme Kontrolleri: ListBox, ComboBox | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
| 7 | Nesneler Arası Etkileşim ve Dinamik Kodlama | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dialog Kutuları: OpenFileDialog, SaveFileDialog, ColorDialog vs. | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
| 10 | Standart ToolBox'ta yer alan diğer controller | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
| 11 | Menü ve ToolStrip Kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
| 12 | Çoklu Formlarla Çalışma | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
| 13 | Nesne Koleksiyonları ve Dinamik Nesne | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
| 14 | Timer Nesnesi ve Sayaçlar | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
| 15 | Genel Tekrar ve Final Sınavına Hazırlık | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama Yapma, Problem Çözme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | M. Furkan A., (2017), C# ile Görsel Programlama, Abaküs | |
| 2 | Dr. Mustafa Akpınar, 2021,GÖRSEL PROGRAMLAMA - Yeni Başlayanlar ve Meslek Yüksek Okul Öğrencilerine Yönelik | |
| 3 | https://maol.meb.gov.tr/web/mem/alanlar/bilisim/dbf/gorsel_programlama.pdf | |
| 4 | https://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Görsel%20Programlama%20Temelleri.pdf | |
| 5 | https://selcuk.edu.tr/contents/huglu_myo-bilgisayar_teknolojileri/icerik/52890/Gorsel_Programlama_II_638358601349342528.pdf | |
| 6 | https://www.w3schools.com/cs/index.php | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 9 | 27 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 149 | ||