|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KADİR ABA (aba@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Görsel programlama temelleri ile ilgili yeterliklerin kazandırılabilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Görsel programlama editörü kurulum ve ayarlarını yapabilir |
PÇ-5 Masaüstü uygulamaları ve internet tabanlı uygulamalar geliştirir PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Formlarla çalışabilir. |
PÇ-5 Masaüstü uygulamaları ve internet tabanlı uygulamalar geliştirir PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Temel uygulamalar yapabilir. |
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur PÇ-4 Yazılım ile ilgili temel kavramları bilir, algoritmalar kurar ve program geliştirir PÇ-5 Masaüstü uygulamaları ve internet tabanlı uygulamalar geliştirir PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İleri uygulamalar geliştirebilir. |
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur PÇ-4 Yazılım ile ilgili temel kavramları bilir, algoritmalar kurar ve program geliştirir PÇ-5 Masaüstü uygulamaları ve internet tabanlı uygulamalar geliştirir PÇ-7 Analitik düşünür PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir PÇ-10 Veri tabanı tasarımı yapar ve veritabanlarını yönetir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma, Formlar ve özellikleri,Standart nesneler,Giriş ve mesaj pencereleri,Diyalog pencereleri,Gelişmiş nesneler, Operatörler,Fonksiyonlar,Karar yapıları ve döngüler,Karar yapıları ve döngüler,Diziler,Grafik uygulamaları,Raporlama uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma | Anlatım / Soru – Cevap |
2 | Formlar ve özellikleri | Anlatım / Soru – Cevap |
3 | Standart nesneler | Anlatım / Soru – Cevap |
4 | Giriş ve mesaj pencereleri | Anlatım / Soru – Cevap |
5 | Diyalog pencereleri | Anlatım / Soru – Cevap |
6 | Gelişmiş nesneler | Anlatım / Soru – Cevap |
7 | Gelişmiş nesneler | Anlatım / Soru – Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Operatörler | Anlatım / Soru – Cevap |
10 | Fonksiyonlar | Anlatım / Soru – Cevap |
11 | Karar yapıları ve döngüler | Anlatım / Soru – Cevap |
12 | Karar yapıları ve döngüler | Anlatım / Soru – Cevap |
13 | Diziler | Anlatım / Soru – Cevap |
14 | Grafik uygulamaları | Anlatım / Soru – Cevap |
15 | Raporlama uygulamaları | Anlatım / Soru – Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | M. Furkan A., (2017), C# ile Görsel Programlama, Abaküs | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 9 | 27 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 149 |