Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / BİL104 - BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI

Kodu: BİL104 Adı: GÖRSEL PROGRAMLAMA I Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KADİR ABA (aba@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Görsel programlama temelleri ile ilgili yeterliklerin kazandırılabilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Görsel programlama editörü kurulum ve ayarlarını yapabilir PÇ-5 Masaüstü uygulamaları ve internet tabanlı uygulamalar geliştirir
PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Formlarla çalışabilir. PÇ-5 Masaüstü uygulamaları ve internet tabanlı uygulamalar geliştirir
PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Temel uygulamalar yapabilir. PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur
PÇ-4 Yazılım ile ilgili temel kavramları bilir, algoritmalar kurar ve program geliştirir
PÇ-5 Masaüstü uygulamaları ve internet tabanlı uygulamalar geliştirir
PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 İleri uygulamalar geliştirebilir. PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur
PÇ-4 Yazılım ile ilgili temel kavramları bilir, algoritmalar kurar ve program geliştirir
PÇ-5 Masaüstü uygulamaları ve internet tabanlı uygulamalar geliştirir
PÇ-7 Analitik düşünür
PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir
PÇ-10 Veri tabanı tasarımı yapar ve veritabanlarını yönetir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma, Formlar ve özellikleri,Standart nesneler,Giriş ve mesaj pencereleri,Diyalog pencereleri,Gelişmiş nesneler, Operatörler,Fonksiyonlar,Karar yapıları ve döngüler,Karar yapıları ve döngüler,Diziler,Grafik uygulamaları,Raporlama uygulamaları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma Anlatım / Soru – Cevap
2 Formlar ve özellikleri Anlatım / Soru – Cevap
3 Standart nesneler Anlatım / Soru – Cevap
4 Giriş ve mesaj pencereleri Anlatım / Soru – Cevap
5 Diyalog pencereleri Anlatım / Soru – Cevap
6 Gelişmiş nesneler Anlatım / Soru – Cevap
7 Gelişmiş nesneler Anlatım / Soru – Cevap
8 Ara Sınav
9 Operatörler Anlatım / Soru – Cevap
10 Fonksiyonlar Anlatım / Soru – Cevap
11 Karar yapıları ve döngüler Anlatım / Soru – Cevap
12 Karar yapıları ve döngüler Anlatım / Soru – Cevap
13 Diziler Anlatım / Soru – Cevap
14 Grafik uygulamaları Anlatım / Soru – Cevap
15 Raporlama uygulamaları Anlatım / Soru – Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 M. Furkan A., (2017), C# ile Görsel Programlama, Abaküs
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 3 6 18
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 9 27
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 2 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 149