Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / BİL106 - BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI

Kodu: BİL106 Adı: NESNE TABANLI PROGRAMLAMA I Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CEREN BAŞTEMUR KAYA (ceren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KADİR ABA, KADİR HALTAŞ, MEHMET KIRTAY, FETHULLAH MUSTAFA AKALP,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrenci nesne tabanlı bir programlama dilinde programlar geliştirebilir, geliştirme sürecinde karşılaşılan problemlere çözümler üretebilir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Nesne tabanlı programlama dilinde temel veri tiplerini, değişkenleri ve operatörleri kullanarak işlem yapabilir PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Karar yapıları ve döngülerle program oluşturabilir PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Programlarında metot tanımlayabilir ve gerektiğinde çağırabilir PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Hazır kütüphane kullanarak programlar geliştirebilir PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Sınıf ve nesne tanımlayarak nesne tabanlı bir programın temelini oluşturabilir PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Nesneye yönelik programlamaya giriş, karar yapıları, döngüler, scanner sınıfı ile kullanıcıdan veri alma, aritmetik ve mantıksal işlemler, uygulama odaklı döngü kullanımı, içiçe koşullu yapılar ve problem çözme, diziler, metotlar, sınıflar ve nesneler, kurucu metotlar, kütüphane kullanımı, gizli değişkenler ve erişim
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş, Veri Tipleri Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Karar Yapıları Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Döngüler Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Scanner Sınıfı ile Kullanıcıdan Veri Alma Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Aritmetik ve Mantıksal İşlemler Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Uygulama Odaklı Döngü Kullanımı Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 İçiçe Koşullu Yapılar ve Problem Çözme Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Diziler Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Metotlar Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Sınıflar ve Nesneler Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Sınıflar ve Nesneler Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Kurucu Metotlar Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Kütüphane Kullanımı Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Gizli Değişkenler ve Erişim Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/uygulamalarla-nesne-yonelimli-programlama-27027
2 https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/java-ile-programlamaya-giris-9617
3 https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/ileri-seviye-java-9353
4 https://web.cs.hacettepe.edu.tr/~bbm102/misc/java_notes_by_oa.pdf
5 https://www.w3schools.com/java/default.asp
6 Çobanoğlu, B. (2024). Yeni Başlayanlar için Java (Eğitim Videolu). Abaküs Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon, yardımcı kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 13 26
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150