|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEREN BAŞTEMUR KAYA (ceren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ABA, KADİR HALTAŞ, MEHMET KIRTAY, FETHULLAH MUSTAFA AKALP, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenci nesne tabanlı bir programlama dilinde programlar geliştirebilir, geliştirme sürecinde karşılaşılan problemlere çözümler üretebilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nesne tabanlı programlama dilinde temel veri tiplerini, değişkenleri ve operatörleri kullanarak işlem yapabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Karar yapıları ve döngülerle program oluşturabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Programlarında metot tanımlayabilir ve gerektiğinde çağırabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Hazır kütüphane kullanarak programlar geliştirebilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Sınıf ve nesne tanımlayarak nesne tabanlı bir programın temelini oluşturabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Nesneye yönelik programlamaya giriş, karar yapıları, döngüler, scanner sınıfı ile kullanıcıdan veri alma, aritmetik ve mantıksal işlemler, uygulama odaklı döngü kullanımı, içiçe koşullu yapılar ve problem çözme, diziler, metotlar, sınıflar ve nesneler, kurucu metotlar, kütüphane kullanımı, gizli değişkenler ve erişim | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş, Veri Tipleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Karar Yapıları | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Döngüler | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Scanner Sınıfı ile Kullanıcıdan Veri Alma | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Aritmetik ve Mantıksal İşlemler | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Uygulama Odaklı Döngü Kullanımı | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | İçiçe Koşullu Yapılar ve Problem Çözme | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Diziler | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Metotlar | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Sınıflar ve Nesneler | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Sınıflar ve Nesneler | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Kurucu Metotlar | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Kütüphane Kullanımı | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Gizli Değişkenler ve Erişim | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/uygulamalarla-nesne-yonelimli-programlama-27027 | |
2 | https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/java-ile-programlamaya-giris-9617 | |
3 | https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/ileri-seviye-java-9353 | |
4 | https://web.cs.hacettepe.edu.tr/~bbm102/misc/java_notes_by_oa.pdf | |
5 | https://www.w3schools.com/java/default.asp | |
6 | Çobanoğlu, B. (2024). Yeni Başlayanlar için Java (Eğitim Videolu). Abaküs Kitap | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 13 | 26 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |