|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KADİR HALTAŞ (haltaskadir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Nesneye yönelik dilde sınıf, aşırı yükleme, miras, dosyalama windows, web, veri tabanı uygulamaları konularını kullanarak program üretebilmek ve problemlere çözümler bulmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci nesne tabanlı bilgisayar programlama tekniğini kullanarak ileri düzeyde programlama yapabilir. |
PÇ-4 Yazılım ile ilgili temel kavramları bilir, algoritmalar kurar ve program geliştirir PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir PÇ-10 Veri tabanı tasarımı yapar ve veritabanlarını yönetir PÇ-15 Masaüstü ve internet programcılığında grafik ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Nesne tabanlı programlamada sınıfın tanımını bilir. |
PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sınıf fonksiyonları geliştirebilir |
PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Constructor ve destructor fonksiyonları, windows uygulamalarında nesne pointer ‘ları, in-line fonksiyonlar, arkadaş fonksiyonlar, nesne dizileri anlatabilir ve yorumlayabilir.Miras, giriş/çıkış, dosyalamayı kullanarak console ve web uygulamalarını içeren program geliştirebilir, anlatabilir, tartışabilir ve yorumlayabilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sınıf kavramı | Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar. |
2 | Nesne kavramı | Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar. |
3 | Yapıcı metodlar | Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar. |
4 | Yapıcı metodlar | Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar. |
5 | "this" anahtar sözcüğü | Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar. |
6 | Kalıtım | Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar. |
7 | Kalıtım | Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kapsülleme | Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar. |
10 | Kapsülleme | Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar. |
11 | Çok biçimlilik | Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar. |
12 | Çok biçimlilik | Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar. |
13 | Soyutlama ve arayüzler | Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar. |
14 | Soyutlama ve arayüzler | Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar. |
15 | Soyutlama ve arayüzler | Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ALTINTAŞ, A.B (2019),Java Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı,Papatya Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |