|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET KIRTAY (mehmet@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET KIRTAY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile öğrencinin, veritabanı ve sunucularını yönetme ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel ve ileri düzey SQL sorguları verilerin veri tabanındaki verileri analiz eder. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Veritabanındaki ilişkili tablolar üzerinde çok tablolulu sorgular gerçekleştirerek bilgi üretir. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır PÇ-13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Veri üzerinde istatistiksel analizler yaparak özet bilgiler üretir ve sonuçları yorumlar. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir PÇ-13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Veritabanı nesnelerini (view, index, trigger) oluşturarak veritabanı tasarım ve yönetimini gerçekleştirir. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır PÇ-13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Veritabanı yönetim panelini kurmak, Veritabanı oluşturmak ve kullanıcıları tanımlamak Veritabanı oluşturmak ve kullanıcıları tanımlamak, Tabloları tanımlamak ve diyagram yönetmek Veri aktarma işlemleri yapmak, Var olan veritabanından yeni veritabanı oluşturmak Görünüm, tetikleyici, altprogramlar ve indeksleri düzenlemek Kural ve varsayılan değerleri düzenlemek, Veri çoğaltma işlemleri ve bakım planı yapmak Performans analizi ve iyileştirmeleri yapmak | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sunucu SQL Veritabanı yazılımını kurmak | Anlatım , Soru-Cevap ,Uygulama Yapma |
2 | İlişkisel (join) Veri Tabanı Tabloları tanımlamak | Anlatım , Soru-Cevap ,Uygulama Yapma |
3 | Birleştirme ve JOIN İşlemleri | Anlatım , Soru-Cevap ,Uygulama Yapma |
4 | Birleştirme ve JOIN İşlemleri | Anlatım , Soru-Cevap ,Uygulama Yapma |
5 | İlişkilsel tablolar üzerinde Veri Gruplama ve Sıralama işlemlerini yapmak | Anlatım , Soru-Cevap ,Uygulama Yapma |
6 | İlişkilsel tablolar üzerinde Veri Gruplama ve Sıralama işlemlerini yapmak | Anlatım , Soru-Cevap ,Uygulama Yapma |
7 | İç İç Sorgular | Anlatım , Soru-Cevap ,Uygulama Yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Veri Bütünlüğü ve Kısıtlamalar | Anlatım , Soru-Cevap ,Uygulama Yapma |
10 | İleri Düzey SQL Fonksiyonları | Anlatım , Soru-Cevap ,Uygulama Yapma |
11 | Görünümler (Views) ve Sanal Tablolar | Anlatım , Soru-Cevap ,Uygulama Yapma |
12 | Trigger'lar ve Otomatik İşlemler | Anlatım , Soru-Cevap ,Uygulama Yapma |
13 | İleri Düzey Veri Yapıları ve İndeksleme | Anlatım , Soru-Cevap ,Uygulama Yapma |
14 | Performans analizi ve iyileştirmeleri yapmak | Anlatım , Soru-Cevap ,Uygulama Yapma |
15 | Yedekleme ve Felaket Kurtarma Stratejileri | Anlatım , Soru-Cevap ,Uygulama Yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Turgut ÖSEVEN.(2020).Veritabanı Yönetim Sistemleri 2.Ekin Yayınevi | |
2 | Çoruh, P. D. M. (2017). Veritabanı:" Felsefesi, Tasarımı ve Yönetimi": MS-Access ve SQL Server Projeleri. eKitap Projesi & Cheapest Books. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |