|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET KIRTAY (mehmet@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET KIRTAY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile öğrenciye, yazılım mimarileri ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yazılım geliştirme süreçlerini bilir. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yazılım geliştirebilir ve test edebilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yazılımın bakımını yapabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Gereksinimleri belirlemek ve analiz etmek Yazılım geliştirme modeli ve yazılım mimarisini seçmek Tasarım araçlarını kullanmak Gereksinimlere uygun yazılımı tasarlamak Yazılımı kodlamak Test araçlarını kullanmak Yazılımın testini yapmak Proje yönetim araçlarını kullanmak Bakım ve onarım süreci işlemlerini yapmak | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yazılım Gereksinimleri belirlemek ve analiz etmek | Anlatım -Soru Cevap |
2 | Yazılım Geliştirme Metodolojileri | Anlatım -Soru Cevap |
3 | Uygulama Yaşam Döngüsü Yönetimi (ALM) | Anlatım -Soru Cevap |
4 | Yazılım Planlama ve Kaynak Yönetimi | Anlatım -Soru Cevap |
5 | Yazılım Tasarımı ve Mimarisi | Anlatım -Soru Cevap |
6 | Gereksinimlere uygun yazılımı tasarlamak | Anlatım -Soru Cevap |
7 | Yazılım Geliştirme ve Kodlama | Anlatım -Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yazılım Testi ve Kalite Güvencesi | Anlatım -Soru Cevap |
10 | Proje Yönetimi ve Zaman Yönetimi | Anlatım -Soru Cevap |
11 | Yazılım Bakımı ve Destek | Anlatım -Soru Cevap |
12 | Yazılım Geliştirme Sürecinde Risk Yönetimi | Anlatım -Soru Cevap |
13 | Yazılım test süreçleri | Anlatım -Soru Cevap |
14 | Yazılımın testini yapmak | Anlatım -Soru Cevap |
15 | Proje yönetim araçlarını kullanmak | Anlatım -Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | SARIDOĞAN, M. E. (2011). Yazılım mühendisliği temelleri. | |
2 | Kaliteli yazılım nasıl geliştirilir?/ Zeynep Nur Aktaş Ankara: Seçkin Yayınevi, 2022 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |