Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / BİL218 - BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI

Kodu: BİL218 Adı: SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KADİR HALTAŞ (haltaskadir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrenci; edindiği mesleki bilgi birikimini kullanarak sektörde uygulanabilir bir projeyi tüm ayrıntılarıyla oluşturabilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hazırlayacağı projenin kapsamını belirleyebilir. PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır
PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder
PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Belirlediği projeyi araştırıp geliştirebilir. PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder
PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir
PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar
PÇ-12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular
PÇ-13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir
PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Geliştirdiği projenin raporunu yazabilir. PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder
PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Geliştirdiği projeyi sunabilir. PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir
PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder
PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Proje hazırlarken; 1. Bitirme projesinin kapsamını belirleme, 2. Proje konusu ile ilgili detaylı araştırma,, 3. Projenin kod yazımına hazırlık, 4. Projeyi yazma, 5. Projenin kurulum paketini ve raporunu hazırlama, yeterlikleri kazandırılacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Alana Yönelik Proje Konusunu Seçmek Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap
2 Elde Edilen Bilgileri Sunmak Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap
3 Projenin Konularını ve Çalışma Ortamını Analizlerle Belirlemek Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap
4 Proje İçerisinde Kaydedilecek Verileri ve Türlerini Tespit Etmek Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap
5 Elde Edilen Bilgileri Sunmak Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap
6 Projenin Algoritma ve Akış Şemasını Belirlemek Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap
7 Projenin Çalışacağı Platformunu Kurmak Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Yapılan Hazırlıkları Sunmak Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap
10 Projenin Ana Konularının Kodlarını Yazmak ve Test Etmek Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap
11 Projeyi Sunmak Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap
12 Proje İçin Detay Önerileri Almak, Kod Yazmak ve Test Etmek Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap
13 Projenin Sunumu Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap
14 Proje Kurulum Paketini Hazırlamak Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap
15 Projenin Tüm Aşamalarını İçeren Rapor Kitapçığını Hazırlamak Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gökhan S., (2014), Sistem Analizi ve Tasarımı Bilgisayar Mühendisliği ve Yazılım Mühendisliği, Papatya Bliim
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, bilgisayar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10 3 30
5.Rapor 7 2 10
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 16 4 60
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 15 15
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 1 2
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 15 45
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 90