|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KADİR HALTAŞ (haltaskadir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders ile öğrenci; edindiği mesleki bilgi birikimini kullanarak sektörde uygulanabilir bir projeyi tüm ayrıntılarıyla oluşturabilecektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hazırlayacağı projenin kapsamını belirleyebilir. |
PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Belirlediği projeyi araştırıp geliştirebilir. |
PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar PÇ-12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular PÇ-13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir PÇ-14 Yazılımları test eder ve hataları giderir |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Geliştirdiği projenin raporunu yazabilir. |
PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Geliştirdiği projeyi sunabilir. |
PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Proje hazırlarken; 1. Bitirme projesinin kapsamını belirleme, 2. Proje konusu ile ilgili detaylı araştırma,, 3. Projenin kod yazımına hazırlık, 4. Projeyi yazma, 5. Projenin kurulum paketini ve raporunu hazırlama, yeterlikleri kazandırılacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Alana Yönelik Proje Konusunu Seçmek | Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap |
| 2 | Elde Edilen Bilgileri Sunmak | Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap |
| 3 | Projenin Konularını ve Çalışma Ortamını Analizlerle Belirlemek | Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap |
| 4 | Proje İçerisinde Kaydedilecek Verileri ve Türlerini Tespit Etmek | Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap |
| 5 | Elde Edilen Bilgileri Sunmak | Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap |
| 6 | Projenin Algoritma ve Akış Şemasını Belirlemek | Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap |
| 7 | Projenin Çalışacağı Platformunu Kurmak | Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yapılan Hazırlıkları Sunmak | Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap |
| 10 | Projenin Ana Konularının Kodlarını Yazmak ve Test Etmek | Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap |
| 11 | Projeyi Sunmak | Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap |
| 12 | Proje İçin Detay Önerileri Almak, Kod Yazmak ve Test Etmek | Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap |
| 13 | Projenin Sunumu | Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap |
| 14 | Proje Kurulum Paketini Hazırlamak | Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap |
| 15 | Projenin Tüm Aşamalarını İçeren Rapor Kitapçığını Hazırlamak | Proje Tabanlı Öğrenme, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Gökhan S., (2014), Sistem Analizi ve Tasarımı Bilgisayar Mühendisliği ve Yazılım Mühendisliği, Papatya Bliim | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 10 | 3 | 30 |
| 5.Rapor | 7 | 2 | 10 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 16 | 4 | 60 |
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 15 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 15 | 45 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||