|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HURİ NUR ANAHTAR (nuranahtar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İCLAL POMAK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders ile öğrenciye, sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında iletişim kurma yeterlikleri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | iletişim sürecini açıklayabilir |
PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | iletişim türlerini sınıflayabilir |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | yazılı, sözlü, sözsüz iletişim türlerini açıklayabilir |
PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | örgütsel iletişimi açıklayabilir |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | iletişim yeteneğini geliştirebilir. |
PÇ-8 Kolay İletişim kurar ve meslek yaşantısında mesleki yabancı dil kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İletişim süreci, yazılı ve sözlü iletişim, sözsüz iletişim, kitle iletişim araçlarıyla iletişim, biçimsel ve biçimsel olmayan iletişim. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | iletişim kavramı | anlatma |
| 2 | iletişim süreci | anlatma, tartışma |
| 3 | sözlü iletişim | anlatma |
| 4 | sözlü iletişim türleri | anlatma, soru cevap |
| 5 | sözlü iletişim türleri | anlatma, soru cevap |
| 6 | sözsüz iletişimin tanımı, önemi | anlatma, tartışma |
| 7 | beden dili | anlatma, soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | yazılı iletişim | anlatma |
| 10 | yazılı iletişim | uygulama |
| 11 | biçimsel iletişim | anlatma, tartışma |
| 12 | biçimsel olmayan iletişim | anlatma, tartışma |
| 13 | örgüt dışı iletişim | anlatma |
| 14 | örgüt dışı iletişim | anlatma |
| 15 | iletişim araçları | anlatma, sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Küçük, M., Eriş, U., Oğuz, T., Dal, A., Aydın, C. H., & Orhon, N. (2012). İletişim bilgisi. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi. | |
| 2 | Cüceloğlu, D. (2016). İletişim Donanımları, 53. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| projeksiyon, cd, kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||