Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / YBD102 - TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: YBD102 Adı: YABANCI DİL II Teorik+Uygulama: 4+2 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FURKAN SOYSALDI (furkansoysaldi@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FATMA BAŞARIR, ASLI ÖZDEMİR, SELDA ÖZER, HATİCE ÖZGAN SUCU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin İngilizce gramer yapılarının ve 4 dil yeteneğinin gelişmesini sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Geniş Zaman, Şimdiki Zaman, Geçmiş Zaman ve Gelecek Zamandaki gramer yapılarıyla cümleler oluşturabilir. PÇ-13 Rezervasyon alma, oda satışı, müşteri karşılama, hesap işleme, muhasebe ve kayıt işlemlerini bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sözlü ve yazılı iletişim kurabilirler. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 İleri seviyede paragraf yazabilirler. PÇ-5 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
The Simple Present Tense, How many / How much, Count and Non-Count Nouns, The Simple Past Tense, Adverbs, Would like / Be going to for the future, Present Perfect Tense, Reading, Writing, Speaking and Listening Activities.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Verbs,possessive adjectives,verbs (have/go/live/like) Yazma aktivitesi
2 Present Simple,questions and negatives Konuşma Aktivitesi
3 Present Simple,Adverbs of Frequency Okuma ve Yazma Aktivitesi
4 There is /there are, some/any/a lot of,this/that/these/those Yazma Aktivitesi
5 can/can't, adverbs,was/were/could, was born Dinleme ve Konuşma Aktivitesi
6 Past Simple,regular/irregular verbs,time expressions Okuma Aktivitesi
7 Past Simple, questions and negatives,time expressions Tablo doldurma
8 Ara Sınav
9 Count and uncount nouns, I like/I'd like,some/any,how much/how many? Konuşma Aktivitesi Diyalog oluşturma
10 Comparative,superlative adjectives Yazma Aktivitesi
11 in/at/on for places,present continuous,present simple or continuous, something/nothing... Dinleme ve Yazma Aktiviteleri
12 going to future,infinitive of purpose Verilen cümleyi tamamlama
13 Present Perfect,ever/never,yet/just, tense revision Okuma ve Yazma Aktiviteleri
14 Listening and Speaking Activities. Dinleme ve Konuşma Aktiviteleri
15 Exercises , General Repetition. Kısa Sınavlar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Eastwood, J. (1999). Oxford Practice Grammer.Oxford:Oxford University Press.
2 Hadfield, J. (1999). Writing Games. London: Longman.
3 Jones, P. W. (1993). Vocabulary Games and Activities for Teachers. London: Penguin Group.
4 Mauner, K. P. (1996). Focus on Grammar. London:Longman.
5 Soars,L.,Soars,J.(2011) New Headway Elementary Student's Book,Oxford University Press
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Soars,L., Soars,J.(2011). New Headway Elementary Student's Book, Oxford University Press.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 6 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 4 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 4 5 20
Kısa Sınav (Quiz) 2 6 12
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180