Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Müşteri İlişkileri kavramını ve özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-14 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Müşteri İlişkileri Yönetiminin önemini ve rekabet üstünlüğüne etkisini açıklayabilir. |
PÇ-14 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Müşteri ilişkilerinde hizmet kalitesininin önemini açıklayabilir. |
PÇ-14 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Mükemmel müşteri hizmeti sunabilir. |
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-13 Rezervasyon alma, oda satışı, müşteri karşılama, hesap işleme, muhasebe ve kayıt işlemlerini bilir ve uygular. PÇ-14 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında; müşteri ilişkileri yönetimi kavramı, müşteri ilişkilerini geliştirme ve müşteri hizmeti, müşteriyi kazanma ve elde tutma, müşteri ilişkileri faaliyetlerinin etkilerinin ölçülmesi gibi konular işlenecektir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Müşteri İlişkileri Kavramı, Tanımı ve Özellikleri. |
Anlatım. |
2 |
Müşteri İlişkileri Yönetiminin Önemi ve Rekabet Üstünlüğüne Etkisi. |
Anlatım,tartışma. |
3 |
Müşteri İçin Değer Yaratma ve Müşteri Yönlü Olma. |
Anlatım,soru-cevap. |
4 |
Müşterilerle İletişim Modellerini ve İletişim Becerilerini Geliştirme. |
Anlatım,tartışma. |
5 |
Müşteri hizmet kalitesi kavramı ve müşteri hizmetleri için kontrol listesinin hazırlanması. |
Anlatım. |
6 |
Müşteri Kazanma, Tutma ve Müşteri Tutma Programlarının Geliştirilmesi. |
Anlatım,tartışma. |
7 |
Kaybedilen Müşterileri Tekrar Kazanma Stratejileri. Anlatım,tartışma. Strategies for to gain back lost customers. Lecturing,discussion |
Anlatım,tartışma. |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Müşteri Şikayetleri ve Şikayetlerin Ele Alınması. |
Anlatım,soru-cevap. |
10 |
Mükemmel Müşteri Hizmeti Sunma ve Müşteri İlişkilerinde Hizmet Kalitesi. |
Anlatım. |
11 |
Müşteri İlişkileri Ölçüm Teknikleri. |
Anlatım. |
12 |
Müşteri İlişkilerinde Kritik Olay Tekniği. |
Anlatım. |
13 |
Müşteri İlişkileri Anketi. |
Anlatım,tartışma. |
14 |
Kıyaslama(Benchmarking). |
Anlatım. |
15 |
Müşteriyi Anlama ve Değerlendirme Araştırması Örneği. |
Anlatım,soru-cevap. |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Demirel, Y. (2006), Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Bilgi Paylaşımı, IQ Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul. |
2 |
Odabaşı, Y. (2000), Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri, Sistem Yayıncılık, İstanbul. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, projeksiyon cihazı. |