|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İŞLETME | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÖKHAN SEÇME (gsecme@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bilgi teknolojilerinin öğrenilmesi. Bilgisayar yapısının öğrenilmesi ve Ofis programlarından Word ve Excell in öğrenilmesi | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ofis programlarını kullanabilir. |
PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-22 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen "yaşam boyu öğrenme" bilincini artırarak, bilim, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bilgisayarı oluşturan donanım unsurları ve işlevlerini açıklayabilir. |
PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-22 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen "yaşam boyu öğrenme" bilincini artırarak, bilim, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Farklı bilgisayar yazılımlarını kullanabilir. |
PÇ-16 İşletme ve muhasebe alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini edinir. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | İnterneti haberleşme ve araştırma amacıyla kullanabilir. |
PÇ-20 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-22 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen "yaşam boyu öğrenme" bilincini artırarak, bilim, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izler. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilgi teknolojileri, Temel bilgisayar bilgileri, donanım, yazılım, bileşenleri. İnternet ve güvenli internet kullanımı. Office yazılımlarından Word ve Powerpoint yazılımlarının uygulamalı örneklerle gösterimi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Derse giriş, ders ile ilgili temel bilgilerin verilmesi. Bilgi teknolojilerinin açıklanması. | Anlatma yöntemi |
| 2 | Bilgisayar kavramı, bilgisayarın tarihçesi, bilgisayarın bileşenleri, donanım ve yazılım. Bilgisayar kasasının içinin incelenmesi | Anlatma yöntemi ve örnek olay yöntemi |
| 3 | Bilgisayar türleri, işletim sistemleri, dosya ve klasör kavramı, windows işletim sistemi | anlatma yöntemi, örnek uygulama |
| 4 | İnternet kavramı, internet bağlantı yöntemleri, internette hız kavramı, internet adresleri ve IP adres | Anlatma yöntemi |
| 5 | Web taraycılar, eposta, bilgisayar ağları ve internette güvenlik. Ofis yazılımları ve Word e giriş | Anlatma yöntemi |
| 6 | Word yazılımı, menüler, belge oluşturma, açma, kaydetme. giriş, sayfa düzeni ve görünüm menüleri | Anlatma yöntemi ve Beceri Geliştirme Çalışması |
| 7 | Word yazılımında menüler, başvurular, gözden geçirme menüleri ve uygulamaları. örnek uygulama olarak bir tez yazımına başlanması | Beceri geliştirme çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Word de tablo işlemleri, stiller ve başlıklar, tez çalışması devamı | Beceri Geliştirme Çalışması |
| 10 | Word de içindekiler tablosu oluşturma, kaynakça oluşturma, tez çalışması uygulaması | Beceri Geliştirme Çalışması |
| 11 | Word tez çalışmasının tamamlanması. | Beceri geliştirme çalışması, biriysel çalışma yöntemi |
| 12 | Powerpoint sunu hazırlama programına giriş, menüler. | Anlatma, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 13 | Powerpoint de slaytlar, slayt tasarımı, slayt geçişleri | Anlatma Yöntemi, beceri geliştirme çalışması |
| 14 | Powerpoint de animasyonlar, araba animasyonu uygulaması | Beceri Geliştirme Çalışması |
| 15 | Powerpoint de gece gündüz animasyon uygulaması, sunu hazırlama ve genel değerlendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Temel Bilgi Teknolojileri ve Bilgisayar Kullanımı, Yrd. Doç. Dr. Aysan Şentürk, EKİN KİTABEVİ YAYINLARI, 2011 | |
| 2 | Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2017 | |
| 3 | TBT I Ders notları, Mustafa Öztürk, 2018 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Ders notları, yazı tahtası, projeksiyon cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 100 | ||