Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Satış elemanlarının yönetimi ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Satış yönetimi ile pazarlama arasındaki farkı analiz edebilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Satış ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Satış yönetiminde performans değerleme yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Satış yönetimi fonksiyonu, satışçı ve satış yönetimi, organizasyon, satışçı temini ve seçimi, eğitimi, bölge tasarımı, satış kotası saptama, motivasyon, ücretlendirme ve performans değerlendirme. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Satış gücü yönetim fonksiyonu |
Anlatım, soru ve cevap |
2 |
Satıcılık ve satışçı yönetimi |
Anlatım, soru ve cevap |
3 |
Satış bölümü organizasyonu |
Anlatım, soru ve cevap |
4 |
Satış gücünün temini ve seçimi |
Anlatım, soru ve cevap |
5 |
satış gücünün eğitimi |
Anlatım, soru ve cevap |
6 |
Satışçıların motivasyonu |
Anlatım, soru ve cevap |
7 |
Ücretlendirme |
Anlatım, soru ve cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Satış tahminlemesi |
Anlatım, soru ve cevap |
10 |
Satış bütçesi |
Anlatım, soru ve cevap |
11 |
Satış bölgeleri |
Anlatım, soru ve cevap |
12 |
Satış bölgesi tasarımı |
Anlatım, soru ve cevap |
13 |
Satış kotaları |
Anlatım, soru ve cevap |
14 |
Performans değerleme |
Anlatım, soru ve cevap |
15 |
Performans değerleme |
Anlatım, soru ve cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Günal Önce, Satış Yönetimi, İzmir: Anadolu Matbaası, 2002. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitabı, projeksiyon, yazıtahtası. |