|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYLİN ALKAYA (aylin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin alanlarında en iyi şekilde araştırmalar yapmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin veri ve veri analizi ile ilgili temel uygulamalarla donatılmasıdır. Araştırmalarda istatistiksel paket program kullanarak veri analizi yapılması ve raporlama üzerinde durulmasıdır. Öğrencilerle anket uygulaması yaparak anket analiz tekniklerinin öğrenilmesidir. İstatistiksel analizler yapılabilme ve yorum yapabilme gibi yetenekler kazandırmaktır. Öğrenci kongrelerine katılımı sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrencilerin işletme alanında verilerle araştırmalar yapabilir. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. PÇ-20 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Araştırma ve veri analizi ile ilgili temel uygulamalarla donatılır. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Araştırmalarda istatistiksel paket programını etkin kullanabilir. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İstatistiğin Temel Kavramları. İşletme alanında araştırmanın boyutları, İşletme kapsamında öğrencilerle araştırma konularının belirlenmesi, Öğrenci gruplarının oluşturulması, Araştırma konusuna yönelik bilgi ve veri toplanması, Verilerin analizi ve verilerin yorumlanarak raporlanması, Öğrenci kongrelerine ders kapsamında hazırlanan araştırma çalışmasıyla katılmaları, Hazırlanan araştırma çalışmasının seminer salonunda sunumunun yapılmasıdır. Veri Toplama ve Yöntemleri. Anket yöntemi. Örnekleme. İstatistiksel paket programın tanıtılması. Veri girişi, veri tanımlama. Grafik ve tablo gösterimleri. Güven aralıkları. Hipotez testleri. İlişki katsayıları. Ki-kare analizi. Varyans analizi. Regresyon analizi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders kapsamı hakkında genel bilgi verilmesi, İstatistikte bilgisayar destekli yazılımların tanıtılması | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
2 | İşletme alanında öğrencilerin konu belirlemesi, Öğrencilerin konularının belirlenmesi, Öğrenci gruplarının oluşturulması, | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
3 | Örnekleme. kuramı ve anket yöntemi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
4 | İstatistiksel paket programın tanıtılması. Veri girişi, veri tanımlama. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Bilgisayar uygulaması. |
5 | Grafik ve tablo gösterimleri. | Tablo grafik oluşturma. Anlatma yöntemi. Soru cevap. |
6 | Normal dağılım, Ki-kare testleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Bilgisayar uygulaması. |
7 | Öğrencilerin derste öğrenilen konuları paket programda uygulaması | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hipotez testleri. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Bilgisayar uygulaması. |
10 | t testi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Bilgisayar uygulaması. |
11 | Varyans analizi. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
12 | Öğrenci kongrelerine öğrencileri hazırlama | Anlatım ve tartışma. |
13 | İlişki katsayıları | Anlatım ve tartışma. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
14 | Regresyon analizi. | Anlatım ve tartışma. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
15 | Öğrencilerin sunumlarının yapılması | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | "Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi-1", Kazım Özdamar, Kaan Kitabevi, Eskişehir,1997. | |
2 | "Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi", Ayhan Ural ve İbrahim Kılıç, Detay Yayıncılık, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları, tahta ve bilgisayar yazılımı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 15 | 2 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 1 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 8 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 1 | 3 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 132 |