Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

HACIBEKTAŞ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / BİL103 - BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI

Kodu: BİL103 Adı: GRAFİK VE ANİMASYON-I Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYŞE ATA (ayseata@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ORÇUN BAĞRA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İnternet ortamında çalışabilen programlar yazma yeterlikleri kazanabilme..Animasyon programının temel düzenleme işlemlerinin verimli ve düzenli çalışması için gerekli şartlara uygun animasyon düzenleme işlemlerini yapabilme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Metin düzenleme ve katman işlemlerini yapar. PÇ-20 İnternet ortamında çalışabilen grafik animasyonlar yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 WEB araçları hazırlar PÇ-20 İnternet ortamında çalışabilen grafik animasyonlar yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Hareketli resimler ve dosya aktarım işlemlerini yapabilir PÇ-20 İnternet ortamında çalışabilen grafik animasyonlar yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Görüntü düzenleme işlemlerini yapar PÇ-14 Bilgisayar ile fotoğraf üzerinde temel düzenlemeler yapar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Araç Paneli, Vektör Araçları, Metin Düzenleme İşlemleri, Renk, Kontur ve Dolgu Uygulamaları Canlı Filtreler, Canlı Filtreler, Katman İşlemler Dilimler ve Etkin Bölgeler, Düğmeler ve Açılır Menüler, Sayfalar, Hareketli Resimler, Slayt Gösterisi, Optimizasyon ve Dışa Aktarma, WEB Tasarım Editörü ile Çalışma
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Program Giriş Ayarları Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma
2 Araç Paneli Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma
3 Vektör Araçları Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma
4 Metin Düzenleme İşlemleri Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma
5 Renk, Kontur ve Dolgu Uygulamaları Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma
6 Canlı Filtreler Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma
7 Canlı Filtreler Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma
8 Ara Sınav
9 Katman İşlemler Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma
10 Katman İşlemler Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma
11 Dilimler ve Etkin Bölgeler Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma
12 Düğmeler ve Açılır Menüler Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma
13 Sayfalar Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma
14 Slayt Gösterisi Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma
15 Optimizasyon ve Dışa Aktarma Sözlü ve görsel anlatım, sunu, uygulamalar, ödev, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Burma, Zehra A., “Uygulamalı ve Örnekli Grafik ve Animasyon”. Seçkin Yayıncılık. İstanbul, 2013
2 Anonim. “Grafik ve Animasyon” Kodlab Yayınları. İstanbul, 2014.
3 Gürkan, Osman. “Adobe Flash CS6”. Nirvana Yayınları, Ankara, 2013.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8 2 40
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 5 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 6 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 6 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120