|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, siyaset biliminin temel kavramlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını tanıtarak, öğrencilere siyasal süreçleri ve kurumları anlamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. Ders kapsamında devlet, iktidar, otorite, meşruiyet, siyasal sistemler, demokrasi, ideolojiler, yurttaşlık, siyasal katılım ve temsil gibi temel konular ele alınarak, öğrencilerin siyasal olguları analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yetkinliği kazanmaları hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci siyaset biliminin temel kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 2. Siyaset bilimi disiplini kapsamında yer alan farklı yaklaşımları tartışabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Siyaset bilimi disiplini kapsamında yer alan farklı yaklaşımları değerlendirmek bakımından gerekli analitik becerileri ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilirler. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Siyaset biliminin temel kavramları, kuramları ve yöntemleri; siyaset biliminin disiplinler arası ilişkileri; devlet, iktidar, otorite, meşruiyet, egemenlik, hukuk devleti ve yurttaşlık kavramları; siyasal sistemler, yönetim biçimleri, demokrasi teorileri; ideolojiler ve siyasal düşünce akımları; siyasal katılım ve temsil süreçleri; seçim sistemleri ve siyasal partiler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, ders, dersin amacı, kapsamı, içeriği, kaynakları ve yükümlülükleri hakkında bilgilendirme | Sözlü Anlatım Soru Cevap Tartışma |
2 | Siyasetin Tanımlanması Üretim İlişkileri Bağlamında Siyasetin Tanımlanması ve Üstlendiği İşlevler | Sözlü Anlatım Soru Cevap Tartışma |
3 | Siyasetin “Bilimselleşme” Süreci Siyaset Biliminde Yaygın Olarak Kullanılan Yaklaşımlar. | Sözlü Anlatım Soru Cevap Tartışma |
4 | Siyasal Fikirler ve İdeolojiler | Sözlü Anlatım Soru Cevap Tartışma |
5 | Siyasal Fikirler ve İdeolojiler | Sözlü Anlatım Soru Cevap Tartışma |
6 | Modern Siyasal Hayat; Kurumların Doğuşu ve Küreselleşmesi | Sözlü Anlatım Soru Cevap Tartışma |
7 | Modern Siyasal Hayat; Kurumların Doğuşu ve Küreselleşmesi | Sözlü Anlatım Soru Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siyaset ve Devlet | Sözlü Anlatım Soru Cevap Tartışma |
10 | Siyaset ve Devlet | Sözlü Anlatım Soru Cevap Tartışma |
11 | Demokrasi ve Meşruiyet | Sözlü Anlatım Soru Cevap Tartışma |
12 | Demokrasi ve Meşruiyet | Sözlü Anlatım Soru Cevap Tartışma |
13 | Milletler ve Milliyetçilik | Sözlü Anlatım Soru Cevap Tartışma |
14 | Milletler ve Milliyetçilik | Sözlü Anlatım Soru Cevap Tartışma |
15 | Genel değerlendirme ve tartışma. | Sözlü Anlatım Soru Cevap Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | HEYWOOD, Andrew (2010), Siyaset, Ankara: Adres Yayınları. | |
2 | TAŞKIN, Yüksel (2014), Siyaset, Kavramlar, Kurumlar, Süreçler, İstanbul: İletişim Yayınları. | |
3 | ATILGAN, Gökhan, E. Attila AYTEKİN, Siyaset Bilimi (2013), İstanbul: Yordam Kitap. | |
4 | Cemil OKTAY. (2018), Siyaset Bilimi İncelemeleri, İstanbul: Alfa Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, kitap bölümleri ve süreli yayınlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 141 |