|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı temel birim sistemleri, mekanik ile ilgili kavramlar ve kanunlar, fizik kanunlarının problem çözümüne nasıl uygulanacağına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Skaler ve vektör kavramlarını problem çözümlerine uygulayabilir. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kuvvet ve hareketi ele alan problemleri çözebilir. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Enerji, iş ve güç kavramlarını içeren problemleri çözebilir. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Dairesel yörüngede zaman, yerdeğiştirme, hız ve ivme içeren problemleri çözebilir. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Birim ve Ölçme Metotları, Tek Boyutta Hareket, Vektörler, İki Boyutta Hareket, Hareket Kanunları, Dairesel Hareket, İş ve Enerji, Enerjinin Korunumu ve Potansiyel Enerji, Lineer Momentum ve Çarpışmalar, Dönme Hareketi, Yuvarlanma Hareketi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Birim ve ölçme metotları | Anlatma Yöntemi |
2 | Yerdeğiştirme,Hız Sürat, Hareket Diyagramları | Anlatma Yöntemi |
3 | Koordinat Sistemleri, Vektör ve Skaler Nicelikler, Vektörlerin Bazı Özellikleri, Bir Vektörün Bileşenleri ve Birim Vektör | Anlatma Yöntemi |
4 | Tek Boyutta Atış Hareketi, İki Boyutta Atış Hareketi, Atışlar,Özellikler, Düzgün Dairesel Hareket,Teğetsel ve Radyal İvme, Bağıl Hız ve İvme | Anlatma Yöntemi |
5 | Nevton'un 1. Yasası ve Eylemsiz Sistemeler, Newton'un İkinci Yasası,Kütle, Ağırlık ve Çekim Kuvveti, Newton Kanunlarının Bazı Özellikleri,Sürtünme Kuvveti,Eylemsizlik Kuvveti,Asansör Örnekleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Newtonun 2. Yasasının Düzgün Dairesel Harekete Uygulması,Dirençli Ortamlarda Hareket | Anlatma Yöntemi |
7 | Sabit Bir Kuvvetin Yaptığı İş,İki Vektörün Skaler Çarpımı,Değişken Bir kuvvetin Yaptığı İş,Kinetik Enerji ve İş-Kinetik Enerji,Güç | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Potansiyel Enerji, Korunumlu ve Korunumsuz Kuvvetler, Korunumlu Kuvvetler | Anlatma Yöntemi |
10 | Potansiyel Enerji, Mekanik Enerjinin Korunumu,Korunumsuz Kuvvetlerin Yaptığı İş,Korunumlu Kuvvetler ile Potansiyel Enerji Arasındaki Bağıntı,Enerji Diyagramları,Genel Olarak Enerji Korunumu,Kütle-Enerji Eşdeğerliği | Anlatma Yöntemi |
11 | Doğrusal Momentum ve Korunumu,İmpuls ve Momentum,Çarpışma | Anlatma Yöntemi |
12 | Bir Boyutta Esnek ve Esnek Olmayan Çarpışma,İki Boyutta Çarpışmalar | Anlatma Yöntemi |
13 | Açısal Yerdeğiştirme, Hız ve İvme,Dönme Kinematiği,Açısal ve Doğrusal Nicelikler,Dönme Enerjisi,Eylemsizlik Momenti Hesabı,Tork,Tork ve Açısal İvme Arasındaki Bağıntı,Dönme Hareketinde İş, Güç ve Enerji | Anlatma Yöntemi |
14 | Katı Cismin Yuvarlanma Hareketi,Vektörel Çarpım ve Tork,Bir Parçacığın Açısal Momentumu | Anlatma Yöntemi |
15 | Dönen Katı Cismin Açısal Momentumu,Açısal Momentum Korunumu | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Serway, A., Beicher, R.J. (2017). Fen ve Mühendislik için Fizik. (Çev. K. Çolakoğlu). Palme Yayınları, Ankara. | |
2 | Halliday, D., & Resnick, R. (1992). Fiziğin Temelleri-1,(Çeviren: C. Yalçın). Arkadaş Yayınevi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon Aleti |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |