|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLIHAN UZUN (akaratepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin kendilerini ingilizce olarak ifade edebilmelerini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler çeşitli sosyal içeriklerden seçilen metinleri kavrayıp İngilizce Gramer kuralları içerisinde cümle kurabilir |
PÇ-8 Yeterli seviyede İngilizce kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder, kaynak taraması yapabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır. PÇ-9 Alan dışında dersler alarak zihinsel, bedensel ve sosyal aktivitelerini geliştirir. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler günlük yaşam ile ilgili cümleler kurup, paragraf yazabilir |
PÇ-8 Yeterli seviyede İngilizce kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder, kaynak taraması yapabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İngilizce konuşabilir |
PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-8 Yeterli seviyede İngilizce kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder, kaynak taraması yapabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenciler herhangi bir konuda ingilizce gramer kurallarını kullanarak yazabilir |
PÇ-8 Yeterli seviyede İngilizce kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder, kaynak taraması yapabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır. PÇ-10 Kimya ile ilgili konularda Türkçe veya yabancı dilde yazılı veya sözlü etkin iletişim kurabilir, elde ettiği bilimsel verileri uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği kazanır. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenciler günlük yaşamla ilgili cümle kurup, ingilizce grammer kurallarını kullanarak yazı yazabilecekler ve konuşabilecekler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İsimler ve meslekler- yardımcı fiil | Anlatma Yöntemi |
2 | İnsanları tanımlama- tekil, çoğul isimler | Anlatma Yöntemi |
3 | Alfabe- Özel isimler, cins isimler | Anlatma Yöntemi |
4 | İlişkiler- insanları tanıtma | Anlatma Yöntemi |
5 | İsim ve soyisim söyleme | Anlatma Yöntemi |
6 | Telefon numarası ve adres sorma - yardımcı fiil ve soru kelimesi kullanarak soru sorma | Anlatma Yöntemi |
7 | Yön Sorma ve Ulaşım- Yön Sorma - Bulunma durumu soruları ve yanıtları | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yön Tarif Etme ve anlama | Anlatma Yöntemi |
10 | Ulaşım aracı tavsiye etme | Anlatma Yöntemi |
11 | İnsanlar- Aile üyelerini tanımlama - yardımcı fiil ve soru kelimesi kullanarak soru sorma | Anlatma Yöntemi |
12 | Aile hakkında konuşma | Anlatma Yöntemi |
13 | İnsanları tasvir etme - Sıfatlar | Anlatma Yöntemi |
14 | İnsanları tasvir etme | Anlatma Yöntemi |
15 | Okuma calışmaları | Okuma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | MyEduclass English Now A1, Bilgisayar, UBYS Canlı Ders Sistemi | |
2 | Saslow, J., Ascher, A. (2006). Top Notch- Fundamentals A. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |