|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KİMYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin temel amacı, öğrencilere genel matematiğin temel kavramları hakkında bilgi vererek fiziksel uygulamalar için gerekli olacak temel matematiksel altyapıyı kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel matematiksel işlemleri kavrama becerisine sahip olur. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Alanında bir problemi bağımsız olarak kurgulayabilir, çözüm yöntemleri geliştirebilir ve gerektiğinde uygulayabilir. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-9 Alan dışında dersler alarak zihinsel, bedensel ve sosyal aktivitelerini geliştirir. PÇ-14 Alanında takım çalışması yürütebilmenin yanı sıra gerekli durumlarda bireysel olarak sorumluluk alıp bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. |
|
| DÖÇ-3 | Belirli integralleri kullanarak alan, hacim ve yay uzunluğu hesaplama problemlerini çözebilir. |
PÇ-2 Matematik ve fizik konularındaki yeterli bilgi birikimini kimya alanındaki problemleri çözmede kullanır. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-9 Alan dışında dersler alarak zihinsel, bedensel ve sosyal aktivitelerini geliştirir. PÇ-14 Alanında takım çalışması yürütebilmenin yanı sıra gerekli durumlarda bireysel olarak sorumluluk alıp bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders kapsamında integral tanımı, integrallin özellikleri, temel integral formülleri, integral teknikleri, integralin uygulamaları, genelleştirilmiş integraller ve seriler üzerinde durulacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Belirsiz İntegral, Belirsiz integral alma kuralları, Değişken Değiştirme Yöntemi, Kısmi İntegrasyon Metodu. | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
| 2 | Basit kesirlere ayırma yöntemi, Trigonometrik İfadelerin İntegrallenmesi | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
| 3 | İrrasyonel Cebirsel İfadelerin İntegrallenmesi, Binom İntegralleri. | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
| 4 | Bazı Özgün İntegrallerin Hesaplanması, Belirli İntegral Tanımı | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
| 5 | Belirli İntegral Kavramına Getiren Problemler, Belirli İntegral Tanımı ve Özellikleri. | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
| 6 | Değişken Değiştirme Yöntemi, Kısmi İntegralleme. | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
| 7 | Genelleştirilmiş integraller, Özel Olmayan İntegraller, Karışık Örnekler | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Genelleştirilmiş İntegrallerin Yakınsallık Kriterleri | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
| 10 | Alan Hesabı, Eğri Yayının Uzunluğu | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
| 11 | Hacim Hesabı | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
| 12 | Dönel Yüzeyin Alanının Hesabı. | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
| 13 | Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Tanım Kümeleri. | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
| 14 | İki ve Daha Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit ve Süreklilik. | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
| 15 | İki ve Daha Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit ve Süreklilik. | Anlatma ve problem çözme yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Balcı, M. (2003). Analiz I. Ankara: Balcı yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||