|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KİMYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı katı maddelerin yapısı, kimyasal ve fiziksel özellikleri ve uygulama alanlarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Elektronik yapı, kimyasal bağlar ve kristal yapılar arasında bağlantı kurabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Katıların taşıma, ısısal, elektriksek ve manyetik özelliklerini tahmin edebilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İç ve yüzey özelliklerini tahmin etmek için yüzey ve örgü elektronik yapılarını kullanabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Piller, yakıt pilleri, kataliz, fotokataliz, katı hal sensörleri gibi kullanım alanları hakkında fikir sahibi olabilir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Katı hal, kristal katılar, katıların karakterizasyonu, katılarda bağlanma ve elektronik özellikler, katı kusurları, manyetik ve elektronik özellikler ve bazı endüstriyel uygulamalar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Örgü ve birim hücre | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Kristal yapıları | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Kristal yapı analizleri, x-ışını difraksiyonu | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Miller İndisleri | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Katılarda bağlanma ve özellikler | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Katılarda kusurlar | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Manyetik ve dielektrik özellikler | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ferromanyetik metaller ve bileşikler, ferrimanyetizm | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Piezoelektrik kristaller | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Piller ve yakıt pilleri, temel prensipler ve materyal seçimleri | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Yarı iletkenler | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Elektronik ve iyonik iletkenler | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Katı hal sensörleri | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Süperiletkenler | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aydoğan, Ş. (2014). Katıhal fiziği. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
| 2 | Miessler, G. L., & Tarr, D. A. (2002). İnorganik Kimya (Çeviri Editörleri: N. Karacan ve P. Gürkan). Palme Yayıncılık, 256. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 11 | 11 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||