|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı malzemelerin oda sıcaklığındaki ve yüksek sıcaklıklardaki özelliklerini etkileyen faktörlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Malzeme hazırlama yöntemlerini öğrenir |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-7 Çevre koruma, kalite yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Malzemelerin farklı sıcaklıktaki davranışlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, kimya alanında güncel yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. PÇ-15 Sağlık, çevre, ilaç, tekstil, gıda vb. endüstriyel alanlarda uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Malzemelerin genel özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Kimya alanında temel teori, kanun ve terimleri kavrar. PÇ-5 Farklı disiplinleri birleştirerek disiplinler arası bağlantıları kurma becerisine sahip olur. PÇ-15 Sağlık, çevre, ilaç, tekstil, gıda vb. endüstriyel alanlarda uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sürünme, Sürünme Aktivasyon enerjisi, Sürünmeye etki eden faktörler, Sürünmede deformasyon mekanizmaları, Sürünme deformasyon haritaları, Sürünme ömrünün belirlenmesi, Dinamik kendine gelme ve yeniden kristalleşme, Termomekanik işlemler, Yüksek sıcaklıkta yorulma ve burma deneyleri, Sürünme-yorulma etkileşimi, Süperplastisite, Süperplastik deformasyon mekanizmaları ve çeşitleri, Seramiklerin yüksek sıcaklıktaki özellikleri, Sürünmeye dayanıklı malzeme seçimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sürünme, sürünme deneyleri ve sürünme eğrileri | Anlatma Yöntemi |
2 | Sıcaklık ve gerilmenin sürünmeye etkisi | Anlatma Yöntemi |
3 | Malzeme özelliklerinin ve mikroyapının sürünmeye etkisi | Anlatma Yöntemi |
4 | Sürünme aktivasyon enerjisi | Anlatma Yöntemi |
5 | Sürünme deformasyon mekanizmaları | Anlatma Yöntemi |
6 | Deformasyon mekanizması haritaları ve uygulamada kullanımı | Anlatma Yöntemi |
7 | Uzun süreli sürünme özelliklerinin belirlenmesi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Deformasyon esnasında dinamik toparlanma ve dinamik yeniden kristalleşme oluşması | Anlatma Yöntemi |
10 | Termomekanik işlemler, uygulama alanları ve çeşitleri | Anlatma Yöntemi |
11 | Yüksek sıcaklıkta yorulma ve burma deneyleri | Anlatma Yöntemi |
12 | Sürünme-yorulma etkileşimi | Anlatma Yöntemi |
13 | Süperplastisite, Süperplastik deformasyon mekanizmaları ve çeşitleri | Anlatma Yöntemi |
14 | Seramiklerin yüksek sıcaklıktaki özellikleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Sürünmeye dayanıklı malzeme seçimi | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bargel, J., Schulze, G., & Güleç, Ş. (1985). Malzeme Bilgisi Cilt 1: Metal Malzemelere Genel Bakış. | |
2 | Gürü, M., & Yalçın, H. (2012). Malzeme bilgisi. Palme Yayınları, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |