|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dünya üzerindeki fosil kaynaklı yakıtların giderek tükendiğini kavratmak. Teknolojik, ekonomik ve toplumsal gelişmelere paralel olarak yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanım oranının arttığını öğretmek. Türkiye’deki ve Dünya’daki yenilenebilir enerji kaynaklarının durumunu yorumlayabilme becerisini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Enerjiyi ve enerjiye olan ihtiyacı kavrayabilir. |
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fosil kökenli yakıtların tükenme sürecinde olduğunu bilir. |
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrayabilir. |
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Güneş enerjisini, güneş enerji santrallerini ve güneş enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-5 | Rüzgâr enerjisini, rüzgâr enerji santrallerini ve rüzgâr enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-6 | Jeotermal enerjiyi, jeotermal enerji santrallerini ve jeotermal enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-7 | Biokütle enerjisini, biokütle enerji santrallerini ve biokütle enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-8 | Hidroelektrik enerjiyi, hidroelektrik enerji santrallerini ve hidroelektrik enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-9 | Dalga enerjisini, dalga enerji santrallerini ve dalga enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-10 | Nükleer enerjiyi, nükleer enerji santrallerini ve nükleer enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-11 | Hidrojen enerjisini, hidrojen enerji santrallerini ve hidrojen enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-12 | Türkiye’deki yenilenebilir enerji kaynaklarının analizi yapabilir. |
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-13 | Dünya’daki yenilenebilir enerji kaynaklarının analizi yapabilir. |
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-14 | Enerji yönetim ve denetim sürecini değerlendirebilir. |
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Enerji ihtiyacı, fosil kökenli yakıtlar, güneş enerjisi, rüzgâr enerjisi, jeotermal enerji, biokütle enerjisi, hidroelektrik enerji, dalga enerjisi, nükleer enerji, hidrojen enerjisi, Türkiye’deki ve Dünya’daki yenilenebilir enerji kaynaklarının analizi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Enerji kavramı ve enerji ihtiyacı | Anlatım |
2 | Fosil kökenli yakıtlar | Anlatım, tartışma |
3 | Yenilenebilir enerji kaynakları | Anlatım, tartışma |
4 | Güneş enerjisi | Anlatım, soru-cevap |
5 | Rüzgâr enerjisi | Anlatım, soru-cevap |
6 | Jeotermal enerji | Anlatım, soru-cevap |
7 | Biokütle enerjisi | Anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hidroelektrik enerji | Anlatım, soru-cevap |
10 | Dalga enerjisi | Anlatım, soru-cevap |
11 | Nükleer enerji | Anlatım, soru-cevap |
12 | Hidrojen enerjisi | Anlatım, soru-cevap |
13 | Türkiye’deki yenilenebilir enerji kaynaklarının analizi | Özetleme, zihin haritası |
14 | Dünya’daki yenilenebilir enerji kaynaklarının analizi | Özetleme, zihin haritası |
15 | Enerji yönetimi ve denetimi | Anlatım, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları, İsmet Akova, Nobel Yayınevi, 2008. | |
2 | Renewable Energy: Power for a Sustainable Future, Godfrey Boyle, Oxford University Press, 2004. | |
3 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları , Mehmet Metin Özgüven ,Akfon Yayınları | |
4 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları Prof. Dr. H. Hüseyin Öztürk,Teknik Yayınevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 13 | 1 | 10 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |