Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

HACIBEKTAŞ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / AYT202 - ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ

Kodu: AYT202 Adı: ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste öğrenciye; araştırma yapma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Araştırmada temel kavramları yazılı ve sözlü açıklar/ifade edebilir. PÇ-11 Sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında etkin bir biçimde iletişim kurabilir.
PÇ-12 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneğine sahip olur.
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Araştırmanın gereği ve önemini kavrayabilir PÇ-11 Sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında etkin bir biçimde iletişim kurabilir.
PÇ-12 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneğine sahip olur.
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Araştırmanın konusu ile ilgili problemleri çözebilir PÇ-11 Sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında etkin bir biçimde iletişim kurabilir.
PÇ-12 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneğine sahip olur.
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Araştırma probleminin hipotezini gerçekleştirebilir. PÇ-11 Sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında etkin bir biçimde iletişim kurabilir.
PÇ-12 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneğine sahip olur.
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Problem cümlesinde bulunması gereken nitelikleri kavrayabilir. PÇ-11 Sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında etkin bir biçimde iletişim kurabilir.
PÇ-12 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneğine sahip olur.
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Araştırma ile ilgili kaynaklar taramasını yapabilir. PÇ-11 Sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında etkin bir biçimde iletişim kurabilir.
PÇ-12 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneğine sahip olur.
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Araştırmanın amaç ve ifadelendirilmesini gerçekleştirebilir. PÇ-11 Sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında etkin bir biçimde iletişim kurabilir.
PÇ-12 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneğine sahip olur.
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Araştırmanın dayandığı temelleri (varsayımları) ortaya koyabilir. PÇ-11 Sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında etkin bir biçimde iletişim kurabilir.
PÇ-12 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneğine sahip olur.
PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Araştırma süreci ile başlayıp, kaynak taraması ve en son olarak da çalışmayı bir sunum haline getirerek sınıf ortamında sunma.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Araştırmada temel kavramları yazılı ve sözlü ifade edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Araştırmanın gereği ve önemi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bilimsel rapor yazım kuralları. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kaynak araştırması yapma. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Araştırma sonuçlarını değerlendirme. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Araştırma sonuçlarını rapor haline dönüştürme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Araştırma sonuçlarını rapor haline dönüştürme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Öğrenci sunumları. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Öğrenci sunumları. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Öğrenci sunumları. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrenci sunumları. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Öğrenci sunumları. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğrenci sunumları. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ekiz, Durmuş. “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”. Anı Yayıncılık, Ankara, 2009.
2 AKIN, G., “Bilimsel Araştırma ve Yazım Teknikleri”, TIYDEM Yayıncılık, Ankara, 2008.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Diz üstü bilgisayar, Projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10-15 1 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 11 33
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 11 22
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 10 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120